נתניהו: “גם אם הייתי מביא חיסון – היו שואלים, ‘למה רק עכשיו?'”

ראש הממשלה נאם בדיון סוער: "לוקחים רבע מנדט מהשמאל ומציגים כהפגנות המונים. פייק ניוז בשידור חי. השדרנים משדרים בעיניים נוצצות. הפגנות שמאורגנות ממלונות פאר ומגדלי צמרת" • "מתי בכלל נתתם לגיטימיות לראש ממשלה מהימין? אף פעם לא קיבלתם את בחירת העם"
אריה ריבקינד
ט"ו אב התש"פ / 05.08.2020 16:36

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אחר הצהרים (רביעי) במליאת הכנסת, לאחר שחויב להתייצב על פי דרישת 40 ח”כים מהאופוזיציה, כדי לשמוע ביקורת על תפקוד הממשלה במשבר הקורונה וקריסת השירותים החברתיים.

אחרי ששמע במשך כשעה את טענות הח”כים מהאופוזיציה, עלה נתניהו להגיב. יו”ר האופוזיציה, יאיר לפיד, נאם אחריו.

נתניהו: “אני רוצה להגיד לחברי האופוזיציה, שמעתי את כל טענות הסרק שלכם, הטענות על קריסת כלכלה מאנשים שהתנגדו לתוכנית הכלכלית של שוק חופשי שהבאתי שהרימה את ישראל לכלכלה העולמית. שמעתי טענות על הזנחת הביטחון מאנשים שהתנגדו נחרצות לעמידה שלי לפעמים מול כל העולם נגד תוכנית הגרעין של איראן, ושמעתי טענות מאנשים שאומרים למה פתחתי את המשק – אחרי שהם קראו לפתוח ואמרו שהקורונה זו המצאה, שאין קורונה, שזו גחמה של נתניהו. גם אם הייתי מביא חיסון לקורונה ושלום עולמי הייתם שואלים כאן ‘למה רק עכשיו'”.

נזתניהו הזכיר: “הובלנו שינויים כבירים בכלכלת ישראל, פתחנו את כלכלת ישראל הריכוזית והסגורה לתחרות, וכתוצאה מזה קיבלנו תוצאות שאפשרו לנו לתת ולבנות תחנות משטרה, בפעם הראשונה מזה שנים להכפיל בתוך עשור את תקציב החינוך הבריאות והרווחה. זה בא רק כתוצאה מהכלכלה הנכונה שאנחנו הנהגנו, ואני גאה לומר אני הובלתי בהתנגדות של רבים מכם. עשית זאת לא למען סקטור כזה או אחר אלא למען החלשים בחברה.

“אני רוצה לומר לחברי בשמאל: אתכם העובדות לא מעניינות. אצלכם בשמאל – הכל פוליטי. הקורונה פוליטית, הכלכלה פוליטית, וגם ההפגנות פוליטיות. הן מאורגנות על ידי ארגוני השמאל, ממומנות על ידי קרנות השמאל ומקבלות תמיכה חסרת פרופורציה מתקשורת השמאל. לוקחים רבע מנדט של השמאל ומציגים את זה כהפגנות של המונים. פייק ניוז בשידור חי.

“השדרנים משדרים משם בעיניים נוצצות. שדרנים של תוכניות בוקר משתתפים בערב בהפגנות. תקשורת מגוייסת ומגייסת. אומרים לנו שהפגנות השמאל ‘ספונטניות’. אלה ההפגנות ‘הספונטניות’ הכי מאורגנות אי פעם. הפגנות שמאורגנות ממלונות פאר ומגדלי צמרת.

“במדינות רבות בעולם האופוזיציה מתגייסת למאבק בקורונה לצד הממשלה. בישראל זה הפוך. כשאנחנו נלחמים במחלה, השמאל נלחם בממשלה”.

הוא הוסיף: “מתי בכלל נתתם לגיטימיות לראש ממשלה מהימין? אף פעם לא קיבלתם את בחירת העם. את הכרעת העם. זה לא רק נגדי אישית, זה קודם כל נגד הציבור העצום שאני מייצג. ראינו את ההתגייסות של השמאל והתקשורת לפני 15 שנה בהתנתקות.

“בהתנתקות הקטנתם מחאת ימין עצומה והיום אתם מנפחים מחאת שמאל קטנה. בהתנתקות הפגינו מאות אלפים ועכשיו בקושי רבע מנדט. היום מתלוננים שהמשטרה מגבילה את ההפגנות. איזה שטויות. מביאים כמה אוטובוסים שרוצים, אבל אז בהתנתקות עצרו מאות אוטובוסים וחסמו אותם בדרך להפגנות. לא נתנו להם בכלל להגיע.

“אני לא מגביל שום הפגנה ליד מעון ראש הממשלה. אבל יש מי שכן הגביל אותן. בית המשפט. בזמן הפגנות הימין נגד תוכנית אוסלו, ליד רחוב בלפור, קבע בית המשפט את הדברים הבאים: ‘נתונה לעותרים הזכות החוקתית לקיים הפגנה ליד ביתו של רה”מ. זכות זו אינה מוחלטת. יש לאזן אותה עם הזכות לפרטיות של רה”מ, בני ביתו ושכניו. כן יש לאזנה משיקולים של שלום הציבור’. מי היה בראש ההרכב שקבע זאת? כבוד השופט אהרון ברק.

“בפסק הדין השופט ברק הגביל את ההפגנות ל-500 איש, הגביל את משך האסיפה מ19:30-21:00. שעה וחצי. מערכת ההגברה תוגבל לאסיפה של 500 איש.

“מה נשתנה מאז? זה אותו בג”צ, אותה משטרה, אותו מעון רה”מ, אותו רחוב בלפור, אותן רחובות ליד, אותה כיכר פריז. מה נשתנה? ראש הממשלה השתנה! מה שהיה אסור אז נגד ראש ממשלה מהשמאל, מותר היום נגד ראש ממשלה מהימין. חוק אחד לשמאל, חוק אחד לימין. צביעות!”

ראש הממשלה מתח ביקורת על התנהלות האופוזיציה: “אל תתנשאו על העם. אל תתיימרו לדבר בשם העם. חבר הכנסת לפיד, אל תבנה על הפגנות השמאל שלך, של איימן עודה ואהוד ברק. אל תתפור חליפות. איימן עודה אמר פה במליאה היום שאני ‘מחבל’. השותף שלך קורא לי מחבל. התומך בטרור קורא לראש הממשלה ‘מחבל’. אותו שותף שהשתתף בוועידה עם חמאס בחודש שעבר.

“את וירוס הקורונה ננצח. את וירוס השנאה שלכם רק אתם יכולים לרפא. תפסיקו לתת גיבוי לקיצוניות, להסתה, לקריאות לרצח. תגנו אותם כאן ועכשיו”.

נתניהו עקץ במליאה את לפיד: “אבי אמר לי שאם אין לראש ממשלה השכלה עמוקה ורחבה, הוא יהיה עבד של הפקידים והסובבים אותו. יאיר לפיד, לתשומת ליבך, היית כתב במחנה והיום אתה ‘צייצן המחנה’. יש עוד כמה דברים שאתה צריך לעשות באמצע כדי להיות ראש הממשלה”.

את נאומו פתח  ראש הממשלה בהתייחסות לפיצוץ בלבנון ולהצעת הסיוע מצד ישראל: “אני שולח בשם ממשלת ישראל, תנחומים לעם בלבנון. הם חוו אסון גדול מאוד ואנחנו ערוכים להושיט סיוט הומניטרי, כבני אדם לבני אדם. זו הדרך שלנו, כפי שעשינו במשבר ההומניטרי בסוריה. כפי שהצענו לעם האיראני בעת רעידת אדמה. אנו מבדילים בין המשטרים לבין העמים”.

במהלך הדיון נקראו קריאות ביניים רבות לעבר ראש הממשלה והיו”ר יריב לוין קרא לסדר את חברי הכנסת והוציא מהדיון את חברות הכנסת תמר זנדברג, יוליה מלינובסקי והיבא יזבק מהאופוזיציה ואת מאי גולן מהקואליציה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות