פיגוע ירי בהר הצופים: חייל נפצע קשה • המחבל נמלט על אופנוע

רוכב אופנוע פתח באש בסמוך למנהרת הר הצופים: חייל כבן 20 שעמד בתחנת אוטובוס נפצע בבטנו ופונה להדסה הר הצופים • המשטרה פתחה במצוד אחר היורה
נחמן וייס
ח' אב התשע"ד / 04.08.2014 16:31

פיגוע נוסף:  מחבל פתח בירי לעבר חייל בהר הצופים, החייל נפצע באורח בינוני עד קשה.

האירוע  התרחש, בטרמפידה, סמוך לוואדי ג’וז, בפתח מנהרת הר הצופים, אלמוני הגיע למקום ופתח בירי לעבר חייל כבן 20,  שעמד במקום.

מהפרטים הראשונים שמתקבלים עולה, כי היורה החנה את הקטנוע בסמוך לתחנת האוטובוס במקום, התקדם רגלית לעבר החייל ופתח בירי, לאחר שהחייל נפגע ונפל ארצה, היורה רץ לעבר הקטנוע ונמלט מהזירה.

החייל נפצע בבטנו ופונה לבית החולים, הדסה הר הצופים, במצב בינוני עד קשה.

דובר מגן דוד אדום זכי הלר מסר: “הוא נורה בכביש בין קמפוס הר הצופים לבית החולים הדסה, מצאנו אותו מוטל על הכביש. הוא היה בהכרה אבל מעורפל עם פציעה בבטן”.

שלומי בורשטיין כונן ‘צוות הצלה’ שטיפל באירוע מספר: “טיפלתי בצעיר שנפגע מירי באזור החזה בסיוע צוות נט”ן של מד”א ירושלים שמפנה אותו בשעה זו להמשך טיפול בביה”ח כשהוא במצב בינוני ובהכרה”.

כאמור, היורה נמלט מהזירה כשהוא רכוב על הקטנוע, כוחות משטרה גדולים פתחו במצוד אחריו. המשטרה הציבה מחסומים סביב רחוב יצחק הנדיב הסמוך למנהרת הר הצופים.

המפכ”ל, רב-ניצב יוחנן דנינו, אמר לכלי התקשורת: “אנו מבצעים מרדף מהאוויר ובאמצעות כוחות נוספים כדי לאתר את המחבל על בסיס התיאור שקיבלנו”. כשנשאל על הקשר לפיגוע הטרקטור שאירע  בצהריים, אמר דנינו: “על פי הנסיבות, קיים סיכוי נמוך שיש קשר בין שני האירועים”.

בכיר בחמאס חוסם בדראן כתב בפייסבוק: “פעולת גבורה נוספת בירושלים: מתנגד פלסטיני ירה בחייל ציוני. נמשכת הגבורה של ההתנגדות, אשר מטרתה היא חיילים – בניגוד לישראל הפחדנית אשר הורגת אזרחים, נשים וילדים”.

בשלב זה לא ברורות נסיבות האירוע, אך מפקד מחוז ירושלים ניצב יוסי פריינטי אמר, כי בסבירות גבוהה, וכך היחס לאירוע שמדובר בפיגוע על רקע לאומני, כדוגמת פיגוע הטרקטור שאירע מוקדם יותר בצומת זוויעל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    פיגוע הירי
    05/08/2014 13:02
    ניני
  1. מה שלום החייל? ומה שמו ושם אימו לתפילה?