איכלר: אם ליברמן ואויבי היהדות היו נגד, אז ברור שאני לא איתם

מליאת הכנסת הסירה ברוב של 71 את הצעת חוק פיסקת ההתגברות של שקד: רק 5 ח"כי ימינה תמכו • כל הליכוד נעדר, החרדים הצביעו נגד • הח"כים ישראל אייכלר ומשה אבוטבול נמנעו • מקלב: "לאור התוצאות החד משמעיות - אנו קוראים לחברי ימינה - כנסו לקואליציה ונתמוך בחוק"
אריה ריבקינד
ט"ו אב התש"פ / 05.08.2020 13:45

מליאת הכנסת דחתה בצהרים (רביעי) ברוב של 71 תומכים מול 5 מתנגדים, את הצעת החוק על פסקת ההתגברות של חברת הכנסת איילת שקד.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

חברי הכנסת של ימינה היו היחידים שתמכו בהצעה.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

כל חברי סיעת הליכוד נעדרו מההצבעה. חלק מחברי סיעות יהדות התורה וש”ס הצביעו נגד ההצעה. ח”כ ישראל אייכלר הפר את המשמעת הסיעתית – ונמנע. משה אבוטבול התקזז ונעדר.

כחול לבן, יש עתיד-תל”ם, מרצ, הרשימה המשותפת, וישראל ביתנו התנגדו להצעה.

ח”כ ישראל אייכלר הבהיר את הצעד שנקט: “כאשר הליכוד כולו נמנע מהצבעה על פסקת ההתגברות נגד הבג”ץ, ומצד שני ליברמן ואויבי היהדות מצביעים נגד, ברור לי שיהודי חרדי אינו יכול לתמוך בהמשך עריצות הבג”ץ. לכן הצעתי לכל הפחות להימנע בהצבעה וכך עשיתי”.

בדיון על הצעת החוק במליאת הכנסת הקריאה ח”כ שקד אמירות של חברי הקואליציה מהליכוד ומהמפלגות החרדיות בעד קידום פסקת ההתגברות ואמרה:  “הליכוד והחרדים נכנעו שוב לשמאל, הם חתומים על הביזיון הזה, שפעם ראשונה יש במליאת הכנסת 61 אצבעות שתומכות ברעיון, אבל הם החליטו לברוח”.

שר המשפטים אבי ניסנקורן השיב: “אתם לוקחים את השוליים ומנסים להפוך אותם למרכז. תפקיד בתי המשפט הוא להגן על המיעוט, האזרחים, אי שוויון ואפליה. אתם כל היום עובדים בהחלשת מערכת שלטון חוק. מה עומד מאחורי זה? כוח בלתי מוגבל לממשלה? זה מה שאתם רוצים? זה האיזונים? אתם רוצים לקחת את מה שלא נהוג באירופה ובארצות הברית ולייצר בישראל משטר שיפגע בזכויות הפרט והאזרחים. איך אתם לא מתביישים, איך אתם מעזים לפלג בתקופה הזו. זה מה שמעניין, איך להחליש את המערכת?”

סגן השר אורי מקלב מיהדות התורה הגיב לנפילת ההצבעה במליאת הכנסת על פסקת ההתגברות: “לאור התוצאות החד משמעיות – אנו קוראים לחברי ימינה כנסו לקואליציה ונתמוך בחוק”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות