רק 28% תומכים בהליכה לבחירות: ומה רוצים המצביעים של ש”ס ו-ג’?

שיעור התומכים הגבוה ביותר בהליכה לבחירות הוא בקרב המתכוונים להצביע ליש עתיד-תל"ם (50%) ותומכי הרשימה המשותפת (44%) • ואיזה ציונים מקבל ראש הממשלה?
אריה ריבקינד
ט"ו אב התש"פ / 05.08.2020 11:58

מנתוני מדד הקול הישראלי החודשי של מרכז גוטמן לחקר דעת קהל ומדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה המתפרסם היום (רביעי) עולה, כי  28% בלבד תומכים בהליכה לבחירות נוספות.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

ומה גיליון הציונים לראש הממשלה?

להלן הערכות הציבור את תפקודו של נתניהו בתחומים שונים: הערכה נמוכה במיוחד קיבל נתניהו לגבי ההתנהלות הערכית-האישית שלו. מחצית (51%) מהציבור הישראלי נתן לו ציון שלילי בתחום זה.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

בקרב המתכוונים להצביע לליכוד (67%) היה רוב שנתן לו ציון חיובי. כך גם יותר ממחצית מתומכי ש”ס (59%) ויהדות התורה (52%). זאת לעומת כרבע בלבד מתומכי הרשימה המשותפת (27%), ועוד פחות מכך מבין תומכי ימינה (20%).

בקרב המתכוונים להצביע לישראל ביתנו, כחול לבן ויש עתיד שיעורי מי שנתנו לנתניהו ציונים גבוהים בתחום הם נמוכים במיוחד (9%, 4% ו- 3% בהתאמה).

קצת פחות ממחצית (45%) המרואיינים ענו כי תפקודו של ראש הממשלה נתניהו בטיפול במשבר הקורונה וכן בניהול הממשלה לא טוב או גרוע. לעומת זאת, יותר ממחצית (56%) העניקו לראש הממשלה ציון חיובי על ניהולו את מדיניות הביטחון.

העברת הטיפול במשבר למשרד הביטחון: רוב המרואיינים היהודים (63%) הביעו תמיכה בהעברת הטיפול במשבר הקורונה למשרד הביטחון ולצה”ל, לעומת פחות משליש (32%) שתמכו בכך בקרב המרואיינים הערבים.

בחירות רביעיות? כ-60% מהציבור הישראלי מתנגדים לאפשרות של פירוק הממשלה והליכה לבחירות חדשות בסוף שנת 2020, בעוד 28% דווקא תומכים במהלך כזה.

מפילוח לפי כוונות הצבעה בבחירות, שיעור התומכים הגבוה ביותר בהליכה לבחירות הוא בקרב המתכוונים להצביע ליש עתיד-תל”ם (50%), אחריהם תומכי הרשימה המשותפת (44%), מרצ (37%) וישראל ביתנו (30%), תמיכה נמוכה יותר נרשמה בקרב המתכוונים להצביע לליכוד (24%), ליהדות התורה (21%) ולימינה (18%), ולבסוף מיעוט בקרב תומכי כחול לבן וש”ס (13% כל אחת) צידדו באפשרות זו.

מדד הקול הישראלי יולי 2020 נערך על ידי מרכז גוטמן לחקר דעת קהל והמדיניות במכון הישראלי לדמוקרטיה. בסקר, שנערך באינטרנט ובטלפון (השלמות של קבוצות שאינן מיוצגות כראוי במרשתת) בין התאריכים 27-29/7/2020, רואיינו 607 איש ואשה בשפה העברית ו-150 בשפה הערבית, המהווים מדגם ארצי מייצג של כלל האוכלוסייה הבוגרת בישראל בגילאי 18 ומעלה. טעות הדגימה המרבית לכלל המדגם 3.7%± ברמת ביטחון של 95%. עבודת השדה בוצעה על ידי מכון מדגם.

תגיות

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מצביעי המפד"ל עוזבים את ביבי ואת מחנה הימין. גורלם שיהפכו לצדקנים=מר"ץ עם כיפה
    05/08/2020 15:15
    איתן
  1. הסקר משלב בלתי מרוצים מביבי, שמאל (יריבי פוליטי) עם דתיים (מפד”ל) שנדחקו מהממשלה והם מיצגים עכשיו פוזה “ערכית”. ביבי לא מוסרי מספיק מבחינתם אחרי ניסיון של 20 שנה אתו. סביר שהם יתרסקו בבחירות, הציבור לא שוכח את הפיאסקו עם אלי אוחנה שנדחה ע”י האצולה של המפד”ל בשל מוצאו המזרחי. מהדורה שנייה של ישראל 1 נגד ישראל 2 הפעם בתוך הימין הישראלי.