המהלך הזה של ביבי ירכך התנגדות החרדים לבחירות? • ליברמן: שוחד

החרדים תוקעים מקלות בגלגלי הבחירות? ראש הממשלה מניע מהלך: תקציב בשווי 400 מיליון ש"ח לישיבות • בתמורה, מקווה נתניהו, התנגדותם תפחת • אביגדור ליברמן: "זה לא תקציב לישיבות, אלא כניעה לדרעי ולליצמן ושוחד בחירות" • לשכת נתניהו: "הדיווח לא נכון, אין קשר בין הדברים"
חרדים 10
ט"ו אב התש"פ / 04.08.2020 22:15

ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה בימים אלו למצוא מתווה שיאפשר העברת 400 מיליון שקלים לישיבות. זאת במטרה לרכך את ההתנגדות של הסיעות החרדיות  להליכה לבחירות. כך דווח הערב (שלישי) בחדשות 12.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

מטרת ההעברה היא להפחית את המצוקה התקציבית שנוצרה בישיבות בעקבות אי אישור תקציב 2020, אשר הביא לקיצוץ בסעיפים תקציביים רבים, ובהם גם תקציב התמיכה בישיבות.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

על פי הדיווח, נתניהו מנסה להעביר את 400 מיליון השקלים לישיבות בנפרד מחבילת התקציב שמועברת בימים אלה ממילא למערכת החינוך.

ההתנגדות החרדית החריפה להליכה לבחירות אינה מתוך דאגה לבני גנץ או ערבותם להסכם הקואליציוני, אלא רק בחשש כי במקרה כזה הישיבות לא תקבלנה את התקציבים גם בדיעבד, דבר שיביא לקריסת חלק מהמוסדות.

גורמים ביהדות התורה צוטטו בחדשות 12:  “זו עזרה ראשונה לישיבות שמשוועות לתקציב. נמשיך להתנגד לבחירות אבל זה יסייע ‘להוריד אותן בגרון’ ולמנוע מאיתנו לעשות מהלכים קיצוניים כדי למנוע בחירות”.

ח״כ אורי מקלב אמר הבוקר בריאיון לקלמן ליבסקינגד ואסף ליברמן ברשת ב’: “אם תקציב חד שנתי יביא לבחירות, אנחנו לא נתמוך בו. מדינת ישראל צריכה תקציב כעת. לא נסייע להבאת בחירות, אם יגיע חוק לדחיית מועד הגשת התקציב לא נהיה שותפים לזה”.

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לדיווח בחדשות 12 – ותקף: “התוספת של 400 מיליון ש”ח למפלגות החרדיות בעת הזו זה לא תקציב לישיבות, אלא כניעה לדרעי ולליצמן ושוחד בחירות”.

מטעם לשכת ראש הממשלה נמסר בתגובה: “הדיווח לא נכון, אין קשר בין הדברים. נתניהו מאמין שיש לעשות הכול כדי למנוע בחירות ולהעביר תקציב באופן מיידי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לסחוט עוד כספים כאשר לאנשים אין כסף לאכול?
    05/08/2020 06:33
    אייל
  1. לסחוט עוד כספים לאוכלוסיה שבוחרת לא לעבוד ולחיות על ישבון אחרים כאשר לאנשים שפוטרו אין כסף לאכול, אתם חושבים שמהלך כזה יגביר את האהדה לחרדים?