אישום: הכנסות של 138,000,000 I ‘שובו בנים’: תתרמו את המענק

בקו המידע המרכזי של 'שובו בנים' הופצה הודעה הקוראת לתלמידיו לתרום את כספי המענק לצורך מימון הגנתו המשפטית של הרב אליעזר ברלנד: "ההוצאות של עורכי הדין כבירות מאוד" • באישומים נגדו: העלמת הכנסות בהיקף של 138 מיליון ש"ח ועבירות הלבנת הון בהיקף של 54 מיליון ש"ח
חיים טוויל
י"ד אב התש"פ / 04.08.2020 15:54

מקורביו של הרב  אליעזר ברלנד, מנהיג קהילת ‘שובו בנים’ המואשם בעבירות מרמה והלבנת הון, מבקשים מחסידיו להעביר את כספי המענק לכל אזרח שחולקו השבוע על ידי הביטוח הלאומי –  לטובת מימון הגנתו המשפטית.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

לפי דיווח ב’וואלה’, בהודעה בקו המידע המרכזי של קהילת ‘שובו בנים’ – נאמר: “ההוצאות של עורכי הדין כבירות מאוד ואין מי שהשתתף (בהן) חוץ מתלמידים של מורנו הרב. הם היחידים שיש להם את הלב עבור הדבר הזה”.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

הרב ברלנד עצור כבר חצי שנה, בעקבות מעורבותו בפרשה שזכתה לכינוי ‘עושק שחור’.

כעת, מקורביו מבקשים לעזור במימון הגנתו המשפטית – בראשה עומד עו”ד עמית חדד – ובהודעה שפורסמה לאנשי קהילתו נאמר: “בימים אלו שכולם מקבלים את המענק מהביטוח הלאומי בעקבות נגיף הקורונה, אנחנו רואים בציבור הכללי, בציבור הרחב, כל מיני יוזמות להעביר תרומות למטרות שונות ומגוונות”.

בהודעה הוצע לאנשי הקהילה גם להעביר חלק מהסכום של המענקים. “צריכים לכל הפחות את המעשרות, כל אחד כמה שיכול להעביר עבור פדיון שבויים”, נאמר.

כתב וואלה מציין, כי משפחות רבות בקהילת ‘שובו בנים’ הן משפחות ברוכות ילדים במצב סוציו-אקונומי נמוך, והמענק שהועבר להם בעקבות הקורונה עשוי לסייע להן במחייה ובקניית מזון.

ביום רביעי שעבר הגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי בעיר, בקשה לתיקון כתב האישום נגד הרב אלעזר ברלנד ולהוסיף שני אישומים העוסקים בעבירות מס והלבנת הון, זאת לאחר שבחודש מרץ הוגש כתב אישום המייחס לו אישומים של עבירות עושק ומרמה, וניסיון שידול לאלימות.

חקירת העבירות הכלכליות נמשכה כחודשיים וחצי נוספים, ובסיומה זומן ברלנד לשימוע.

העבירות המיוחסות לו כעת הן עבירות מס – העלמת הכנסות בהיקף של 138 מיליון שקלים החל משנת 2010, וכן עבירות הלבנת הון בהיקף של 54 מיליון שקלים.

בית המשפט העביר את הבקשה לתגובת הנאשם.

התיק  של הרב ברלנד, העצור עד תום ההליכים, מתנהל בפני השופטת עינת אבמן-מולר בבית המשפט המחוזי בירושלים . הוא מצוי בשלב של טענות מקדמיות ודיוני ההוכחות צפויים להישמע החל מחודש ספטמבר 2020.

הרב ברלנד נדון לפני כארבע שנים ל-18 חודשי מאסר לאחר שהורשע בעבירות חמורות שביצע בשתי נשים בקהילתו.

לאחר שריצה את עונשו הוא ניסה לקבל לגיטימציה בציבור החרדי, אך מאמצים אלה נתקלו בהתנגדות חריפה, וגדולי הדיינים אף פרסמו מכתבים חריפים נגדו.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    איפה הכסף למה צריך לבקש
    04/08/2020 18:25
    ברסלבר
  1. שיקחו מ138 מיליון למשפטים

  2. עוד אישום ועוד אישום העיקר לא לקיים משפט
    05/08/2020 22:20
    אוהב את הרב מכל הלב
  3. מפחדים ממשפט ומוכרים לציבור כאילו שיש משהו