‘משימתי האישית הושלמה’: מנכ”ל הרבנות הראשית מסיים תפקידו אחרי 4 שנים

הרב משה דגן במכתב פרידה, לאחר ארבע שנות כהונה: "מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק והודאה" • "הכלים הדיגיטליים והמקוונים שלנו, מציבים את הרבנות הראשית בקדמת הבמה הטכנולוגית"
יוסף גרינבוים
י"ג אב התש"פ / 03.08.2020 18:51

לאחר ארבע שנות כהונה, מסיים השבוע מנכ”ל הרבנות הראשית הרב משה דגן את תפקידו.

במכתב שיגר לרבנים הראשיים, לשר יעקב אביטן ולעובדי הרבנות הראשית כתב דגן: “בתום ארבע שנות כהונה אינטנסיביות ומשמעותיות, אני מסיים את תפקידי בתחושת סיפוק והודאה. בסיעתא דשמיא אני מסיים את כהונתי בלב שלם כשמשימתי האישית הושלמה”.

דגן מפרט במכתבו את המהפכות שהובילה הרבנות הראשית בשנים האחרונות בתחומי פעילות הליבה של הרבנות.

מכתבו מצטט דגן את המשנה במסכת אבות: “לֹא עָלֶיךָ הַמְּלָאכָה לִגְמוֹר, וְלֹא אַתָּה בֶן חוֹרִין לִבָּטֵל מִמֶּנָּה. עדיין ישנם אתגרים רבים לפתחה של הרבנות הראשית. לעשייה היו שותפים רבים ובעיקר מנהלי מחלקות הרבנות הראשית, העובדים והעובדות, שנתנו יד ופעלו לקידום המהלכים מתוך רצון אמיתי להוביל ולשנות”.

הוא מציין את הכלים הניהוליים שנשארים בידי הרבנות הראשית ונותנים לה כוח להמשיך ולפרוץ קדימה, על מנת להיות ארגון מוביל, מתקדם ומקצועי ככל הניתן.

במכתבו מדגיש דגן את הליך הייעוץ הארגוני שעברה הרבנות הראשית, תהליך שתרם רבות למקצועיות ולאחידות תפקודית. במסגרת ההליך שופרו תהליכי העבודה במחלקות, שופרו תנאי העובדים ברבנות, ונכתבו נהלי עבודה ותוכניות עבודה רוחביות עבור כל המחלקות.

בנוסף לכך מציין דגן במכתבו את הליך הדיגיטציה ומחשוב מערכות המידע והשירותים של הרבנות הראשית.

מדובר באחד המיזמים המשמעותיים שיצאו אל הפועל ברבנות הראשית, במסגרתו מוסדו והוקמו תשתיות המחשוב, ומספר מערכות מחשוב ייעודיות לאגפים ומחלקות מרכזיות ברבנות. “הכלים הדיגיטליים והמקוונים שלנו, מציבים את הרבנות הראשית בקדמת הבמה הטכנולוגית ובכך תורמים רבות לשיפור השירות לאזרח והנגשת ערכי היהדות לציבור הרחב”. כתב דגן.

דגן הודה במכתבו גם לשר לשירותי דת הרב יעקב אביטן, למנכ”ל המשרד לשירותי דת עודד פלוס, וכן באופן מיוחד לרבני, עובדי ועובדות הרבנות הראשית, לחברי מועצת הרבנות, לרבני הערים ההתיישבות והשכונות, לראשי המועצות הדתיות ולעובדיהם, על העשייה המסורה והמאומצת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות