חברי מרכז הליכוד מזועזעים: גלנט, תסיר את סרטוני הליגלוג והמיסיון

שורה של חברי מרכז הליכוד דורשים משר החינוך: להסיר את תכני הסרטונים מהתכנית 'היהודים באים', המבזה את הדת והמסורת, ואת תכני המסיון - מהאתר של מערכת החינוך
אריה ריבקינד
י"ג אב התש"פ / 03.08.2020 10:07

שורה של חברי מרכז הליכוד דורשים משר החינוך, יואב גלנט,  להסיר את תכני הסרטונים מהתכנית ‘היהודים באים’, תכנית המבזה את הדת והמסורת, ותכני מסיון – מהאתר של מערכת החינוך.

בסוף תצטער שיצאת פראייר: אולי מגיע לך הרבה כסף מביטוח לאומי

במכתב אל השר, תחת הכותרת “פגיעה חמורה ברגשות דת בלימוד תנ”ך לנוער בצורה מבזה” – נאמר:

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

“באתר הרשמי של משרד החינוך, בו מוצעים למורים חומרי הוראה ללימוד תנ”ך לחטיבה העליונה, מפנה משרד החינוך את המורים לחמישה סרטונים של תכנית הסאטירה ‘היהודים באים’, המשודרת בערוץ ‘כאן’, וחמישה סרטונים של הארגון המיסיונרי ‘החברה לכתבי הקודש בישראל’ –  שמבקשת להפיץ את הברית החדשה בישראל.

“תכנית ‘היהודים באים’ היא תכנית סאטירה שמבזה את עיקרי הדת, האמונה והמסורת ומעוותת את הסיפור התנ”כי”.

חברי המרכז מוסיפים: “מסופקנו אם תוכל להועיל ללימוד תנ”ך לאור השינויים שעושה בסיפור התנ”כי כדי להלעיגו בפני קהל הצופים. מן הראוי שסרטונים המופיעים באתר הרשמי של משרד החינוך יבקשו ללמד תנ”ך מתוך אהבת התנ”ך ורצון לחנך לאורו, ולא מתוך כוונה מיסיונרית או התנגדות לתנ”ך ולערכיו.

“לדעתנו חינוך ילדי ישראל חייב להיות מבוסס על כבוד למורשת ולא ביזוי או תמיכה במסיון.

“נשמח לדעת כיצד בכוונתך לפעול ביחס לסרטונים אלו, שמעוותים את הסיפור התנ”כי בפני התלמידים ומרחיקים אותם מסיפורי התנ”ך והערכים החשובים שהוא הנחיל לעולם?”

על המכתב חתמו צביקה גלנט, גדעון אריאל, ד”ר יאיר ויסמן, פרופסור מיכאל אנטוב, חנניה שילוח, מאיר הס גרין, אריאל כוכב, בתיה ירנברג, בנימין לאשקר, ד”ר יצחק שי וישראל שולדינר.

ממשרד החינוך נמסר לחרדים 10 בשבוע שעבר: “במהלך השנים האחרונות הוא מנגיש לבתי הספר חומרי לימוד חדשניים וחווייתיים ובכלל זה סרטונים מעולמות תוכן מגוונים. חלק מהסרטונים ‘היהודים באים’ מצויים כיום באתר לימודי התנ”ך לבתי הספר הממלכתיים  לאחר שנבדקה התאמתם”.

במשרד הוסיפו: “שני הסרטונים הנוספים (תיבת נח ויוסף ואחיו) מצויים בבחינה של המזכירות הפדגוגית”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות