ראש עיר תובע רבע מיליון מהחולה I הנופש: ‘מבטיח שלא הייתי בבריכה’

החולה המאומת, שאותר מפר בידוד במלון 'קלאב הוטל', יידרש לשלם את הסכום בתוך שבוע - או שתוגש נגדו תביעה אזרחית • החולה טוען: "לא ידעתי שאני צריך להישאר בבידוד"
יוני גרין
י"ג אב התש"פ / 02.08.2020 22:24

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, תובע רבע מליון שקלים מחולה מאומת, שהפר בידוד –  והגיע לנפוש במלון ‘קלאב הוטל’ באילת.

בסוף תצטער שיצאת פראייר: אולי מגיע לך הרבה כסף מביטוח לאומי

שוטרי משטרת מרחב אילת שאיתרו את החולה ביום חמישי במלון קלאב הוטל, הרחיקו אותו ואת משפחתו מהעיר וקנסו אותו ב-5,000 שקלים.

באם לא ישלם האזרח את הפיצוי הנתבע כנגד הנזקים שגרם בהתנהגותו לשיקום ביטחונם של תושבי העיר והנופשים בה, תוגש נגדו תביעה אזרחית.

במכתב במסירה אישית שנשלח היום (ראשון ) לאזרח, כתב עו”ד ד”ר אופיר מילר בשם ראש עיריית אילת והתאגיד העירוני לתיירות אילת בע”מ: “העובדה, כי בחרת לצאת מפתח ביתך, שהייתך בבית מלון ושהיה במרחב הציבורי בעיר אילת, הינה הפרה בוטה של חובת ותנאי הבידוד תוך סיכון ממשי להדביק ולהפיץ את מחלת הקורונה ולסכן את כלל הציבור”.

עוד צוין במכתב, כי עיריית אילת והעומד בראשה, משקיעים מאמצים וכספים רבים על מנת לשמור, לעודד ולפתח את תחום התיירות בעיר אילת, במיוחד בימים אלו בהם קיימת פגיעה כלכלית גדולה בענף התיירות ובתושבי העיר עקב התפשטות נגיף הקורונה בישראל.

בתביעה נאמר עוד: “תושבי העיר אילת ומרשינו, אינם מתכוונים לעבור לסדר היום על התנהלותך כאמור ובכוונתם למצות את הדין עמך בכל חומרתו! מרשינו אומדים, בשלב זה, את נזקיהם לאור התנהלותך ובמיוחד את הנזקים שגרמת לשיקום ביטחונם של התיירים הרבים הפוקדים את העיר, בסך של 250,000 שקלים.

“הנך נדרש להודיע בתוך 7 ימים ממועד מכתבנו זה, האם בכוונתך לשלם את הפיצוי בגין הנזק שנגרם למרשינו.ככל ותבחר שלא לעשות כן, הורו לנו מרשינו להגיש כנגדך תביעה בערכאות המתאימות”.

החולה הגיע הערב ל’תוכנית חיסכון’ בערוץ 12, והסביר כי לא ידע שהפר את תנאי הבידוד המחייבים. “יצאתי מהמלון עם המשפחה לכיוון החוף, לקחנו מסכות כי אנחנו לא רוצים להידבק שוב”, סיפר. “פתאום התקשרו אליי ואמרו לי שמחפשים אותי בכל אילת. הוציאו אותי מהמלון, המון אנשים מהמלון הסתכלו עליי וצילמו אותי”.

בשלב זה, כך נדמה, החולה המאומת כבר הבין את גודל הסערה שיצר: “אני ואשתי בכינו על המצב, מה קרה? לא ידעתי שאני צריך להישאר 10 ימים בבידוד. הייתי בבית למשך 3 ימים ועכשיו אני ‘נקי’ – מדדו לי חום בכניסה וביציאה מבית המלון ולא היה לי חום. רק עכשיו אמרו לי שנשארו לי בין 3 ל-4 ימים לבידוד”.

הוא הוסיף והדגיש שלא השתמש במתקני המלון השונים – כמו הבריכה והשירותים הציבוריים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות