הדבר הבא? שבב אלקטרוני יזריק לכם מוזיקה הישר אל תוך המח

חברת Neuralink טוענת כי השבב המוחי של החברה, עשוי להכיל פיצ'ר מיוחד באמצעותו ניתן יהיה להאזין למוזיקה בתוך המח • על פי הדיווח, שבב יושתל באמצעות רובוט במוחם של מטופלים וממנו יצאו חוטים דקיקים בעובי 4-6 מיקרון
דוד ליבוביץ
י"ב אב התש"פ / 02.08.2020 17:32

היזם הטכנולוגי והמיליארדר הדרום אפריקאי – אילון מאסק טוען כי השבב המוחי של החברה Neuralink אותה ייסד, עשוי להכיל פיצ’ר מיוחד באמצעותו ניתן יהיה להאזין למוזיקה בתוך המח, כך פורסם באתר הטכנולוגי geektime.

Neuralink רוצה ליצור יחסים סימביוטיים בין האדם למכונה, באמצעות השתלה של צ׳יפ שיתחבר למוח ויסתנכרן עם אפליקציה לטלפון. הרעיון הוא לסייע ולהקל על מצבים רפואיים כרוניים כמו פרקינסון, שיתוק, ואפילפסיה, ולאפשר לאלו שסובלים מהמצבים האלו להתנייד כרגיל, לשמוע, לדבר, ולראות – באמצעות הסמארטפון או המחשב.

הטכנולוגיה לא מיועדת לקהל הרחב בשלב הראשוני, אלא כאמור, לחולים במחלות כמו פרקינסון וכדומה. בהמשך, לדבריו של מאסק, השבב יוכל לסייע אפילו לטיפול בדכאונות ובהתמכרויות שונות.

לפני ימים אחדים העלה מאסק ציוץ בטוויטר ובו הוא מזמין מהנדסים בעיקר בתחום הטכנולוגיה הלבישה להגיש קורות חיים ל-Neuralink, ומשתמש בשם אוסטין הווארד ניצל את ההזדמנות לשאול שאלה פשוטה ומוזרה:

“אם נשתיל במוח את השבב של Neuralink – האם נוכל להקשיב למוזיקה מהשבבים?”. לשאלה הדי משונה הזאת הגיב מאסק בפשטות: “כן”.

על פי המדווח ב- geektime’ , עד כה, החברה ביצעה ניסויים בבעלי חיים בהם השתילה את השבבים, אולם השאיפה הראשונית שלה היתה לבצע ניסויים קליניים בבני אדם כבר ב-2020. החברה צפויה לחשוף מידע נוסף אודות הפיתוח שלה באירוע פומבי שתקיים ב-28 באוגוסט.

טטויטר – austin howard

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות