‘מי שחי באמונה יודע שהכל מה’: חתן נדבק שבוע לפני חתונתו

בין כ-100 תלמידים שנדבקו בהתפרצות של הקורונה בסניפי ישיבת 'באר התלמוד', יש גם חתן שהיה אמור להתחתן ביום שלישי הקרוב ו"דחה את החתונה לתאריך בלתי ידוע" • אביו לחרדים 10: "זה נפל כרעם ביום בהיר, לא פשוט בכלל. אבל אנחנו בידיים של הקב"ה. ה' קבע כבר את התאריך"
ישראל יוספי
י"ב אב התש"פ / 02.08.2020 12:13

לקראת תום הזמן התרחשה התפרצות של נגיף הקורונה בישיבת ‘באר התלמוד’, בנשיאות ראש הישיבה הגאון רבי יהודה כהן.  עד כה כ-100 בחורים נמצאו חיובים לנגיף – וזה לא הסוף, שכן עשרות ממתינים לתשובות.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

ל’באר התלמוד’  שני סניפים – האחד בירושלים, והשני בעיר נתיבות.

ביום שלישי שעבר קיבל הבחור הראשון הלומד בישיבה הודעה כי נמצא חיובי לנגיף, לאחר שביצע בדיקה. מבין התלמידים שנמצאו חיובים, נמצא גם חתן שאמור היה להינשא ביום שלישי הקרוב – י”ד אב, אור לט”ו באב,  בחצר בניין הישיבה בירושלים.

בשיחה עם י’ א’, תלמיד ישיבת ‘באר התלמוד’ הוא מספר: “המספר כל הזמן עולה. אם אני אגיד לך מספר, עוד דקה הוא עולה… נכון ליום שישי בנתיבות נדבקו 55, ובירושלים יותר מ- 70. כרגע בישיבה דואגים למלוניות לכולם, גם למבודדים, וגם לחולים. כנראה שהמלונית תהיה בערד. הישיבה מטפלת בעניינים. ההדבקה התחילה ב-ז’ אב. התפילות של ראש הישיבה הצליחו שעד סוף הזמן לא נמצאו חולים”.

לא היו חולים בכל ‘זמן קיץ’?

“היו בזמן עצמו חולי קורונה, אבל לא הדביקו אף אחד”.

מה הסיבה שדווקא כעת יש התפרצות?

“תמיד שמרנו על הכללים עד שהגיע סוף זמן, אז ראו שהכל בסדר, ושאף אחד לא נדבק, אז הפסיקו לשמור על הכללים. בגלל שהפסיקו לשמור, בבת אחת זה עבר בין כולם. אנחנו שמחים שלפחות הזמן המשיך עד הסוף.”

איפה כעת החולים והמבודדים?

“רוב הבחורים נסעו הביתה ושם התגלו כחולים בקורונה. כעת חלק מהבחורים נמצאים בבתים, חלק בישיבה.

בשיחה של חרדים 10 עם ד’ ק’, אביו של החתן שאמור היה להתחתן ביום שלישי הקרוב – הוא מספר: “הבן שלי נדבק בנגיף, לאחר שהיה בישיבה בירושלים ושם נמצאו עשרות בחורים חיוביים. הבן היה צריך להתחתן ביום שלישי הקרוב. הוא דוחה את החתונה לתאריך בלתי ידוע”.

איפה הוא נמצא כרגע?

“כעת הוא נמצא איתנו בבית, בחדר נפרד אבל הוא צריך לעבור למלונית.  בעזרת השם, הוא יצא מזה והכל יהיה בסדר”.

איך ההרגשה לדחות את החתונה. זה לא פשוט לדחות.

“מי שחי באמונה יודע שהכל מאת ה’. אנחנו בידיים של הקדוש ברוך הוא. ה’ קבע כבר את תאריך החתונה, כתוב את התאריך בשמים. מתי שה’ ירצה, לא יודעים מתי”.

זה משמעותי לדחות את החתונה.

“בוודאי שזה לא היה פשוט בהתחלה שגילינו שהוא יצא חיובי, אבל הכל יהיה בסדר. זה נפל עליו כרעם ביום בהיר, לא פשוט בכלל. ה’ מוביל אותנו כל רגע ורגע, כל שלב ושלב, אנחנו הולכים לפי בורא עולם מתי שיחליט – החתונה תהיה”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חתנים וכלות צריכים להכניס את עצמם לבידוד שבועיים לפני החתונה
    02/08/2020 16:07
    חיים
  1. חבל לקחת סיכון

  2. בעזרת השם הכל לטובה
    03/08/2020 07:40
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. בעזרת השם יבריא יתחתן ויקים בית נאמן בישראל. לא לפחד הכל משמיים הטוב יגחע מהר יותר מי מה שאתם מצפים.

  4. השם יעזור
    03/08/2020 07:45
    גרשון
  5. אלהים עוזר רק למי שעוזר לעצמו. בחורי הישיבה לא שמרו על עצמם ויתכן שראשי הישיבה אחראים לכך.