‘היהודים באים’? הסרטונים חזרו: גלנט לא הסיר הביזוי

למרות ההבטחות: באתר של משרד החינוך עדיין מפנים לסרטוני 'היהודים באים', תכנית סאטירה שמבזה את הדת • המשרד: "חלק מהסרטונים מצויים באתר לאחר שנבדקה התאמתם. שני סרטונים נוספים מצויים בבחינה" • בצלמו: "דורשים מיידית משר החינוך להסיר את כל הסרטונים"
אריה ריבקינד
י"ב אב התש"פ / 01.08.2020 23:02

בניגוד להבטחות: משרד החינוך לא הסיר את תכני הלימוד שהוצעו למורים מתוך קטעים מסדרת הטלוויזיה ‘היהודים באים’, תכנית סאטירה שמבזה את עיקרי הדת, האמונה והמסורת ומעוותת את הסיפור התנ”כי – של תאגיד השידור הציבורי.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

כפי שדווח בחרדים 10, באתר הרשמי של משרד החינוך, בו מוצעים למורים חומרי הוראה ללימוד תנ”ך לחטיבה העליונה, הפנה המשרד את המורים לסרטונים של תכנית הסאטירה ‘היהודים באים’ וסרטונים של הארגון המיסיונרי ‘החברה לכתבי הקודש בישראל’ שמבקשת להפיץ את הברית החדשה בישראל.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

בעקבות פניית חברי כנסת חרדים וארגון ‘בצלמו’, הודיע שר החינוך יואב גלנט כי הורה על הסרת התכנים של התכנית.

אלא שמבדיקת חרדים 10 עולה, כי תכנים מבזים ומלעיגים עדיין נותרו בקישורים של משרד החינוך.  גם סרטוני הארגון המיסיונרי נותרו באתר.

ממשרד החינוך נמסר: “במהלך השנים האחרונות הוא מנגיש לבתי הספר חומרי לימוד חדשניים וחווייתיים ובכלל זה סרטונים מעולמות תוכן מגוונים. חלק מהסרטונים ‘היהודים באים’ מצויים כיום באתר לימודי התנ”ך לבתי הספר הממלכתיים  לאחר שנבדקה התאמתם”.

במשרד הוסיפו: “שני הסרטונים הנוספים (תיבת נח ויוסף ואחיו) מצויים בבחינה של המזכירות הפדגוגית”.

הסרטונים שנבדקה התאמתם והוחלט להשאירם הם על איוב, אליהו הנביא ויונה.

מארגון ‘בצלמו’ נמסר: “מצער מאוד ששר החינוך מסרב להוריד תכני היהודים באים ותכני מסיון ומתעקש שילדי ישראל ילמדו תכנים אלו. לא ייתכן שהסרטים יופיעו באתרים שאליהם מופנים ילדי ישראל, כולל אתר 929. אנחנו דורשים מיידית משר החינוך להסיר את כלל הסרטונים מכל מאגר מידע של משרד החינוך”.

בשבוע שעבר חגג אחד הח”כים החרדים את הורדת הסרטונים המלעיגים והודיע: “אני מודה לשר החינוך יואב גלנט שנענה לפנייתי והתייחס ברצינות לתכנים המסיתים שהועלו באתר משרד החינוך, ובשל כך הוסר התוכן מאתר המשרד”.

הוא הוסיף: “אני סמוך ובטוח שאם היה צוות בבקרה המזוהה עם המסורת לא הייתה נופלת השגגה הזאת מתחת ידם. מוטב שבמשרד החינוך ישקלו ברצינות למנות לצוות הבקרה גורמי מקצוע שידעו לכבד את רגשותיהם של עוד מגזרים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    היהודים באים
    02/08/2020 11:13
    גאק לארדו
  1. כבוד שר החינוך גלנט אני מתבייש ,תסיר את סרטוני הבושה ,