ליברמן מציע: האו”ם ישלוט בעזה • ליבני: היעד – החלפת החמאס

שר החוץ הופיע בפני ועדת חוץ ובטחון, "אנו עומדים כרגע בפני אופציות ברורות – הסדרה, הכנעת החמאס, או לימבו - משהו שלא הוגדר. האופציה השלישית, פשוט איננה רלוונטית" • שרת המשפטים ציפי לבני: "צריכים לסיים את המבצע הזה כשחמאס מוחלש, ניצחון הוא לא רק בשדה הקרב"
אליעזר היון
ח' אב התשע"ד / 04.08.2014 12:19

שר החוץ, אביגדור ליברמן, הגיע הבוקר (שני) לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת, לדיון במבצע ‘צוק איתן’.

“המבצע לא הסתיים”, הבהיר ליברמן בתגובה לדברים שאמר לו יושב ראש הוועדה, ח”כ זאב אלקין. “אנו ממשיכים לטפל במנהרות ויש היערכות חדשה של צה”ל. צריך לקבל החלטות בנוגע להמשך המבצע”.

“אין החלטה לגבי סיום המבצע. אנו עומדים כרגע בפני אופציות ברורות – הסדרה, הכנעת החמאס, או לימבו – משהו שלא הוגדר”, אמר.

ליברמן הסביר כי ישראל עומדת בפני שלוש אופציות ‘ברורות’: “הסדרה, הכנעה של החמאס, ולימבו – משהו לא מוגדר. האופציה השלישית, פשוט איננה רלוונטית. הם יירו אנחנו לא נגיב. זה לא רלוונטי מפני שאתה משאיר בידי החמאס את ההחלטה, את היוזמה מתי לפתוח באש, והוא שולט בגובה האש, וישראל רק מגיבה. מדינה נורמלית, מפותחת, לא יכולה להתנהל בהתאם להחלטות של ארגון טרור”.

 ליברמן התייחס גם לסיום המערכה הצבאית ולפתרון האפשרי ברצועה במקרה ששלטון חמאס יקרוס בסופו של דבר. “כולם שואלים מה יקרה יום למחרת של הפלת חמאס”, אמר ליברמן. “אני חושב שגם פה יש כמה וכמה תשובות ואחת האפשרויות זה מנדט של האו”ם.

את המנדט הזה ראינו גם בטימור המזרחית וגם בקוסובו וזה לא דבר רע. צריך לשקול את זה, וזה מחייב הסכמה בינינו לבין הרשות הפלסטינית”.

ליבני: החלפת חמאס

גם שרת המשפטים וחברת הקבינט ציפי ליבני, הנחשבת למי שמובילה את הקו המתון יחד עם ראש הממשלה ושר הביטחון התבטאה הבוקר בראיון לחדשות 2 ביחס לסיום המבצע: “ניצחון על חמאס הוא לא רק בשדה הקרב, אלא גם בדה-לגיטימציה. אנחנו צריכים לסיים את המבצע הזה כשהחמאס מוחלש, אבל לא כיעד. היעד הוא החלפת החמאס, אבל ברמה המיידית חמאס חייב להיות מוחלש”.

“חייבים לעשות סדר חדש ברצועה, כזה שיבחין בין האוכלוסייה האזרחית לחמאס, עם מנגנוני פיקוח מתאימים שיימנעו העברת מימון טרור לעזה. בהמשך צריך לחזור למשא ומתן עם אותה קבוצה פרגמטית, שעומדת בפרץ ולא נכנעת לדרישה של חמאס לחזור לאינתיפאדה חמושה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות