בין הזמנים: משטרה תוצב כל היום בציון רשב”י, הורחבו מתחמי תפילה

אחרי שנחשף כי עשרות נכנסים לציון הרשב"י בשבתות ללא מסכות, מצטופפים, ואוכלים מאותה צלחת - 'ועדת החמישה' עושה סדר: עם תחילת בין הזמנים, ישהו כוחות משטרה במהלך כל שעות היום בתוך המתחם • הוכשרו מקומות נוספים לתפילה, ברחבת עזרת הנשים • ומאיפה יכנסו הנשים?
ישראל יוספי
י' אב התש"פ / 31.07.2020 13:29

פרסום ראשון בחרדים 10:  שבוע לאחר שחשפנו על הפרות חמורות של כללי משרד הבריאות בציון הרשב”י בשבתות, אומרים היום (שישי) בהנהלת המתחם כי אם ההפרות יימשכו המקום ייסגר בשבתות – ויישאר פתוח בימות החול בלבד.

70 איש מצטופפים בציון הרשב”י. ואיפה המשטרה? “מפחדת מהם”

חבר ‘ועדת החמישה’: כך אנו פועלים שלא יסגרו את אתר הרשב”י

כזכור, דיווחנו כי עשרות מתפללים מפרים בצורה בוטה את הוראות משרד הבריאות, כאשר הם אינם עוטים מסכה, לא שומרים על מרחק של שני מטרים, ובמקום 19 איש במקום סגור, כפי ההנחיות – בתפילת ערבית של ליל שבת נראו מצטופפים עשרות מתפללים בתוך מתחם ציון הרשב”י.

בשיחה שקיימנו  עם הגאון רבי דוב קפלן, חבר ‘ועדת החמישה’, האחראית על ציון הרשב”י, הוא הבטיח: “נעשה תוכנית. כי אם חס ושלום זה יימשך כך לא יהיה מנוס מאשר לסגור את הקבר, אני אומר את זה בבכי ובדמע. אני לא רוצה את זה. אני מקווה שנצליח – אם יהיו לנו את הכלים ושיתוף פעולה עם המשטרה”.

הוא הדגיש אז: “אנחנו חייבים תגבור לפחות של 5/6 שוטרים 24/7 בציון הרשב”י. כך ננצח את המצב. זה מה שיפתור את הבעיה. צריכים לבצר את המקום, לעשות תוכנית מקיפה, פלוס משטרה, פלוס סדרנים”.

הרב דוב קפלן יש כבר תכנית להפעלת ציון הרשב”י?

“לאחר הדברים שציינתם בפני, פניתי לסגן השר אורי מקלב. הוא פנה לגורמים במשטרת ישראל והובטח לו שהחל מיום ראשון הקרוב, תחילת בין הזמנים, יהיו כוחות משטרה במהלך כל שעות היום בתוך מתחם ציון הרשב”י. יהיו שוטרים בתוך מתחם הציון ככל שיידרש”.

לחרדים 10 נודע, כי הנהלת האתר הכשירה מקומות נוספים למתחמי תפילה, ברחבת עזרת הנשים. הכניסה לנשים תהיה מהחצר האחורית, מהצד השני של ציון הרשב”י, בעוד הכניסה הראשית לעזרת הנשים תהיה מחולקת ל-3 מתחמי קפסולות, בכדי לאפשר עוד מקומות תפילה.

זאת על מנת להקל על עומס המניינים במרפסת הכוהנים.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

עוד נודע, כי אם לא ישמרו הכללים במתחם בשבתות – ציון הרשב”י ייסגר בסופי שבוע, ויהיה פתוח בימי החול בלבד.

מהנהלת האתר נמסר: “מבקשים מהציבור הרחב להישמע להוראות משרד הבריאות. אם לא – יאלצו לסגור את מתחם הציון, על כל המשתמע מכך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות