הסגר לא יוסר בגלל החרדים? מרכזי הקניות: הפך לכפיה דתית. נפתח!

השרים יחליטו על הסרת המגבלות בסופהשבוע רק משבוע הבא - אך מרכזי הקניות הודיעו: "נפתח כבר בשבת הקרובה, הקורונה לא מופיעה רק בשבת" • בכירים במפלגות החרדיות: "משרד הבריאות עושה עלינו ספין. לא התנגדנו בגלל בתי הכנסת"
חרדים 10
י' אב התש"פ / 31.07.2020 00:28

בשל התנגדות חלק משרי הממשלה, הוחלט הערב (חמישי) כי הדיון על הסרת סגר סוף השבוע יתקיים רק בשבוע הבא.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

למרות זאת, מרכזי הקניות הודיעו שיפתחו בכל זאת גם בסופהשבוע הקרוב.

לפי גורמים במשרד הבריאות – שתמך בביטול הסגר, בין המתנגדים לקיים דיון מיידי היו גם השרים החרדים. זאת, בין השאר בגלל שהמצב בבתי הכנסת ישאר ללא שינוי מבחינת מספר המתפללים הקיים כיום.

אלא שגורמים בכירים במפלגות החרדיות אמרו לחדשות 12: “משרד הבריאות עושה עלינו ספין. לא התנגדנו בגלל בתי הכנסת אלא בגלל שאין טעם להכריז על ביטול הסגר בסופ”ש רק כדי שביום שני יגיעו חבילת הגבלות והקלות חדשות לקבינט הקורונה”

שר נוסף המתנגד להסרת הסגר הוא השר יזהר שי מכחול לבן, שיזם את הסגר: “היעד הממשלתי שהוגדר הוא 400 חולים ליום, בינתיים אנחנו על 2,000 נדבקים ליום. קצב הצמיחה אומנם התמתן אבל לא נוכל להגיע ליעד בלי צעדים משמעותיים. מי שבסופו של דבר הוסמכו לקבל את ההחלטה היו שר הבריאות אדלשטיין והפרופסור גמזו”, אמר שי.

בפורום החנויות והקניונים אמרו: “לנוכח העובדה שהנושא הפך לכפיה דתית ואין לו כל קשר לנסיונות עצירת המגיפה, החליט הפורום להורות לכל מרכזי הקניות והחנויות שנהגו לעבוד בשבתות לפתוח את כל עסקיהם בשבת הקרובה כפי שנהגו בעבר.

“הפורום תומך בפרויקטור הקורונה החדש ובעיקר בהצהרתו בנושא החזרת אמון הציבור. לצערנו הרב שוב אנו נתקלים בפוליטיקה רדודה שמערערת באופן קיצוני את אמון העם. נמשיך לשמור על התו הסגול ובריאות הלקוחות שלנו כמו בימי החול. הקורונה לא מופיעה רק בשבת”.

כפי שדווח מוקדם יותר, שר הבריאות והדרג המקצועי, פרופ’ חזי לוי וגרוטו, הציגו הערב לראש הממשלה נתניהו את עמדת המשרד כי סגר סוף השבוע במתכונתו הנוכחית והמצומצמת אינו יעיל וכי אפשר לבטלו.

השר אופיר אקוניס, שהיה היחיד מבין שרי הליכוד שהתנגד בממשלה לרעיון של סגר בסופי השבוע, אמר שהוא מברך על המלצת משרד הבריאות. “רעיון הסגר שהציע השר יזהר שי מכחול לבן היה מופרך מעיקרו”, אמר.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות