הממשלה תחליט: הסגר יבוטל – החנויות ייפתחו כבר בסוף השבוע

הממשלה צפויה להצביע בעד ביטול מה שנשאר מההגבלות בסופי שבוע • אדלשטיין: "אין היגיון בהגבלות הללו" • גמזו עובד על תוכנית שעשויה להביא להקלות נוספות • חוקרים באוניברסיטה העברית: צפויים עוד כ-200 מקרי תמותה בשלושת השבועות הקרובים, אך מסתמן שהושגה שליטה
אריה ריבקינד
ט' אב התש"פ / 30.07.2020 20:37

שר הבריאות יולי אדלשטיין והדרג המקצועי, פרופ’ חזי לוי ואיתמר גרוטו, הציגו הערב (חמישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו את עמדת המשרד – כי סגר סוף השבוע במתכונתו הנוכחית והמצומצמת אינו יעיל וכי אפשר לבטלו.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

אדלשטיין וגנץ תומכים במהלך. אדלשטיין נשמע אומר הבוקר  בשיחה עם גנץ: “אין היגיון בהמשך ההגבלות הללו”.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

ככל הנראה הממשלה תצביע על ההחלטה הלילה או מחר, והמשמעות של אישור הממשלה תהיה, שהחנויות יישארו פתוחות כבר בסוף השבוע הקרוב.

בכך לא יוותר דבר מההגבלות שהממשלה הוציאה לפני כשבוע.

כזכור, גם לאחר ביטול מרבית מגבלות הממשלה – בסופי השבוע עדיין סגורים מרכזי הקניות וחנויות הרחוב, החל מיום שישי ב-17:00 אחר הצהריים ועד ליום ראשון ב-05:00 בבוקר.

לפי דיווח בחדשות 12, פרויקטור הקורונה פרופ’ רוני גמזו עמל בימים אלה על תוכנית חדשה, במסגרתה יינתנו אפילו הקלות נוספות לציבור, בהתאם לרמות התחלואה בערים השונות.

גם מערך החקירות האפידמיולוגיות המורחב מתקדם, ויתחיל לפעול כנראה בשבוע הבא.

הדיון על ביטול הסגר בסופשבוע יתקיים בעקבות דוח של חוקרי האוניברסיטה העברית בירושלים שפורסם היום קובע כי לאור התייצבות במספר המאושפזים במצב קשה ובינוני, מסתמן שהושגה שליטה בגל השני.

צוות החוקרים, שמייעץ לממשלה, ממליץ למקבלי ההחלטות שלא להחליט בשלב זה על הגבלות נוספות, אך מדגיש בדוח כי יש להתמקד בקיטוע שרשראות הדבקה.

החוקרים קובעים כי “הצעדים שננקטו לבלימת המגפה בתחילת ובאמצע חודש יולי הובילו לירידה משמעותית בקצב ההדבקה והגידול במספר המאושפזים. החשש ממצב של אי ספיקה בבתי החולים מתרחק משמעותית”.

עם זאת, חוקרי האוניברסיטה העברית מעריכים כי צפויה תמותה של כ-200 אנשים בשלושת השבועות הקרובים, עקב גל התחלואה הנרחב ביולי.

בשלב זה ממליצים החוקרים למקבלי ההחלטות שלא לבצע צעדי החמרה נוספים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות