הפוגת אש חד צדדית נכנסה לתוקף • בלילה: חוסל בכיר בג’יהאד

ישראל הכריזה באופן חד-צדדי על הפסקת אש הומניטרית של 7 שעות שהחלה בשעה 10:00 • החמאס מתנגד להפוגה וממשיך בירי: 4 רקטות יורטו באשדוד ובאשקלון • חוסל בכיר בג'יהאד האיסלאמי: החזיק בתיק המודיעין בארגון • בלילה: נחשפו עוד שתי מנהרות, כמאה מטרות ויעדי טרור הותקפו
שי וייספיש
ח' אב התשע"ד / 04.08.2014 09:36

לאחר לילה שקט, חידש חמאס הבוקר (שני) את ירי הרקטות לעבר ישראל. אזעקות נשמעו באשדוד, באשקלון וביישובי הסביבה. מערכת כיפת ברזל יירטה רקטה אחת סמוך לאשדוד, ו-3 רקטות נוספות יורטו באשקלון ובמועצה האזורית חוף אשקלון. רקטה אחרת התפוצצה בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים או נזק.

הירי לעבר הדרום בוצע לאחר שהלילה הודיע מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי בכלי התקשורת הפלסטיניים, כי כוחות צה”ל הלוחמים ברצועת עזה ינצרו אש למטרות הומניטריות החל מהשעה 10:00 למשך שבע שעות.

על פי הודעתו של מרדכי, מטרת הפסקת האש היא להתיר לאזרחים הפלסטינים שנמלטו מאזורי הקרבות לשוב לבתיהם ולאפשר כניסה של ציוד הומניטרי לשטח הרצועה.

ההפוגה ההומניטרית עליה הכריז צה”ל אינה כוללת את דרום הרצועה ומזרח העיר רפיח, שם פועלים כוחות צה”ל להשמדת תשתיות טרור.

האלוף מרדכי הזהיר כי כל הפרה של ההפוגה תענה באש מצד כוחות צה”ל.

אלא שחמאס מתנגד להפוגה. דובר ארגון הטרור, סאמי אבו זוהרי, הגיב בביטול לדברי מרדכי ברשת הטלוויזיה ‘אל-אקצה’ של חמאס ואמר, כי הארגון לא הסכים להפוגה ההומניטרית עליה הכריז צה”ל. “הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש”.

חוסל בכיר של הג’יהאד האסלאמי ברצועה

בצה”ל המשיכו הלילה בפעילות התקפית  ברצועה: בפעילות משותפת לצה”ל ושב”כ חוסל בתקיפת מבנה הלילה בגבליה, בכיר הג’יהאד האסלאמי ברצועת עזה, דניאן מנצור, מי שהחזיק בתיק המודיעין של הארגון, והיה אחראי בסבב הלחימה הנוכחי על הכוונת ירי רקטות לעבר ישראל.

 במקביל, הפלסטינים מדווחים על 10 הרוגים ברצועה.

מדובר צה”ל נמסר כי במהלך היממה האחרונה הותקפו כמאה מטרות ויעדי טרור בשטח הרצועה. במהלך הלילה האחרון אותרו עוד שתי מנהרות בשטח הרצועה. שתי המנהרות הושמדו על ידי הכוחות ברצועה.

ביקורת  על הפגיעה בבית ספר של אונר”א 

בתוך כך ישראל מתמודדת עם ביקורת חריפה שמטיח הממשל האמריקני על הפגיעה הישראלית בבית ספר של אונר”א – פגיעה בה נהרגו 10 פלשתינים.

בצה”ל בוחנים את אירוע הירי ומציינים כי הירי כוון לעבר אזור פתוח, סמוך לבית הספר, במטרה לחסל בכיר של הג’יהאד האיסלאמי שהיה במקום. עם זאת, בכוונת צה”ל להמשיך ולחקור ולהציג מסקנות בהקדם.

בארצות הברית ובאו”ם מגנים את ישראל על הפגיעה במתחם בית הספר. נשיא צרפת אף תובע להעמיד לדין את האחראים לירי. מזכ”ל האו”ם הגדיר את הירי כ”פשע”.

בהודעת מחלקת המדינה שהונפקה הלילה בעקבות הירי דורשת ארה”ב מישראל להימנע מפגיעה באזרחים. על פי ההודעה אמנם יתכן והמקום שימש מסתור למחבלים אולם לא ניתן לקבל זאת כעילה להרג רב כל כך של אזרחים.

 “חמאס מעוניין שתושבי עזה יסבלו”

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים אמש התייעצות ביטחונית בבסיס הקריה בתל אביב בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ”ל בני גנץ וראש השב”כ יורם כהן. ההתייעצות עסקה בהמשך הלחימה והצעדים הבאים במבצע צוק איתן.

נתניהו הכריז: “מבצע ‘צוק איתן’ נמשך עד להשגת יעדיו – השבת השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור. ייקח כמה זמן שיידרש, יופעל כמה כוח שצריך.

לאחר השלמת הפעולה נגד המנהרות, צה”ל ייערך להמשך הפעולה לפי צורכי הביטחון, עד שנשיג את מטרות המבצע”.

ראש הממשלה התייחס לטענות הגוברות נגד ישראל על פגיעה באזרחים חפים מפשע במהלך תקיפות צה”ל: “חמאס מעוניין שתושבי עזה יסבלו מתוך מחשבה שהעולם יאשים את ישראל בסבלם.

ישראל איננה מכוונת ירי לעבר אזרחים ומצטערת על כל פגיעה בשוגג באזרחים. לעומת זאת החמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי ויורה במכוון לעבר תושבי ישראל”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות