‘לא לחשוב רע על השני’: הגר”ש אלתר החלים והגיע לביקור בת”ת

ראש הישיבה מגור, הגר"ש אלתר, הגיע לביקור בתלמוד תורה 'פני מנחם', שהוקם בתחילת השנה - לרגל סיום שנת הלימודים • הדגיש לילדים: "העיקר לא לחשוב ולא לדבר רע על השני גם אם הוא מחסידות אחרת"
יוסף גרינבוים
ח' אב התש"פ / 28.07.2020 23:11

לאחר שהחלים מהקורונה, התפלל בשבת בבית מדרשו ואף נשא דברים: היום (שלישי) הגיע ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, לביקור בתלמוד תורה ‘פני מנחם’, שהוקם בתחילת השנה ועומד תחת נשיאותו והכוונתו – לרגל סיום שנת הלימודים.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

במהלך ביקורו בחיידר הממוקם בשכונת הר נוף בירושלים, נכנס ראש הישיבה  לכל כיתה וכיתה ושוחח עם התלמידים על חומר הלימודים.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

בדבריו בכיתות חזר ראש הישיבה על הדברים שאמר בחנוכת הת”ת, כי “העיקר הוא ‘עין טובה’ – לראות טוב ולדבר רק טוב אחד על השני, גם אם הזולת סבור אחרת או משתייך לקהילה או לחסידות אחרת”.

באחת הכיתות אמר ראש הישיבה: “למי מחכים אנו בימים אלו? למשיח! גם אתם, ילדי תשב”ר, נקראים משיח, כפי הכתוב ‘אל תגעו במשיחי’ אלו תינוקות של בית רבן”.

באחת הכיתות אמר ראש הישיבה: “בימים אלו מתאבלים אנו על חורבן בית המקדש, ומהו בית המקדש שלנו? הילדים הרכים. התורה נדמית כפנינים ככתוב ‘יקרה היא מפנינים’, מה זה פנינה אבן יקרה קטנה והאיך שומרים עליה? עושים חור בתוכה ומכניסים חוט ולבסוף קושרים בקשר חזק בסוף, כמו כן צריכים לקחת כל התורה והמידות טובות שלמדו כל השנה, צריכים לקשור אותו עם קשר חזק בסוף הזמן, לחזור על הלימודים, לזכור ממצוות כיבוד אב ואם, ולקיים המידות טובות. אם מתרגלים לראות טוב – אז נראה רק טוב בחיים”.

בהמשך  התייצבו כל הילדים בפני ראש הישיבה לקבלת מיני מתיקה, וראש הישיבה התפלל תפילת מנחה יחד עם ילדי הת”ת – ובסיומה נאמרו פרקי תהלים לרפואת החולים.

לאחר הביקור בכיתות ישב ראש הישיבה לדברי הדרכה עם המלמדים ואנשי הצוות.

במהלך השיחה עמד שוב על תפקידם של המחנכים, והדגיש: “העיקר הוא עין טובה” – להשקיע בילדים ולחדד את המסר שבשני לא פוגעים ואף לא מדברים רע על השני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שנזכה
    29/07/2020 02:12
    ארנסטר
  1. הלוואי שנזכה שינהיג את כלל ישראל, שיתן לו ה’ בריאות וכח