סקר גלובס: מפלגה בראשות כחלון תגרוף 13 מנדטים; ש”ס רק 7

לפי סקר 'גלובס': כחלון צפוי לקחת מנדטים מכל המפלגות ולהוות לשון המאזניים • ש"ס הנפגעת העיקרית: יורדת למספר חד ספרתי • התנועה של ציפי לבני וקדימה נמחקות • יש עתיד - 12 • בחודשים האחרונים גייס כחלון צוותי עבודה מקצועיים ששוקדים על גיבוש תכניות בנושאים חברתיים
יוני גרין
ט' ניסן התשע"ד / 09.04.2014 09:19

עכשיו זה סופי: שחקן חברתי חדש בבחירות הבאות בזירה הפוליטית.

לפי סקר מכון הסקרים של רפי סמית, שנערך עבור גלובס לפני כשבועיים עולה, כי מפלגתו החדשה של כחלון צפויה לגרוף 13 מנדטים, נתון חיובי עבור השר לשעבר, שטרם הקים מפלגה באופן רשמי או הציג אדם אחד ברשימה.

מפלגתו של כחלון, שהוביל את הרפורמה בשוק הסלולר שהביאה לירידת מחירים ניכרת, הופכת על פי הסקר למפלגה השלישית בגודלה, תוך שהיא נוגסת בכולם: האג’נדה החברתית שלו מהווה מפלט למאוכזבי יש עתיד, שממנה לוקח שר הרווחה לשעבר שלושה מנדטים; שניים נוספים מקבל כחלון מהבית היהודי של נפתלי בנט; הוא בולע לתוכו את התנועה של ציפי לבני; עוברים אליו שני מנדטים ממפלגת העבודה; ומנדט אחד ממרצ.

מי שצריך להיות מודאג יותר מכולם זה יו”ר ש”ס אריה דרעי. כשמפלגתו של כחלון עולה על המגרש, לראשונה מזה 20 שנה חוזרת המפלגה החרדית למספר חד ספרתי של מנדטים, לאחר שהיא מאבדת לטובת כחלון ארבעה מנדטים.

כחלון יהיה לשון המאזניים

מבחינה מדינית כחלון הוא איש ימין שנמנה על מורדי שרון והתנגד לתוכנית ההתנתקות, אבל באופן מפתיע הוא שואב את כוחו הפוליטי מהמרכז ומהשמאל.

על פי הסקר, דווקא המפלגה שנפגעת הכי פחות היא מפלגת האם שלו, הליכוד, אולם במערכת הפוליטית סבורים שאם יציג כוורת אטרקטיבית, תחל זליגת ראשי סניפים ומועצות, והפער בינו לבין הליכוד יצטמצם.

אם מפת המנדטים תראה כמו בסקר גלובס, כחלון יהיה לשון המאזניים שיכול להושיב את נתניהו על ספסלי האופוזיציה. זו אחת הסיבות לחיבוקים שקיבל כחלון במהלך היממה האחרונה מהמערכת הפוליטית.

הסקר של ‘גלובס’  מצטרף לסקר שפורסם אמש בחדשות 10, ממנו עולה, כי אם יתמודד משה כחלון, הליכודניק לשעבר, הוא יזכה ב-10 מנדטים, בעוד הליכוד-ביתנו מקבלת לא פחות מ-33 מנדטים. גם לפי סקר זה, ש”ס מקבלת 7 מנדטים בלבד.

מתמקד בגיבוש דרכי פעולה ופתרונות

מאז שנטל את פסק הזמן מהזירה הפוליטית משמש כחלון ראש המכון לרפורמות ומנהיגות במכללת נתניה, ובמקביל הוא מתמקד בגיבוש דרכי פעולה ופתרונות למצוקות חברתיות. בחודשים האחרונים גייס השר לשעבר צוותי עבודה מקצועיים ששוקדים על גיבוש תוכניות בנושאים החברתיים, ובהם הורדת מחירי המים, הפחתת מחירי הדיור, הוזלה במוצרי המזון וכן על רפורמה בתחום הבנקאות. על צוותי העבודה נמנים מומחים, יזמים, פעילים חברתיים ואנשי אקדמיה, ובהם נגיד בנק ישראל לשעבר פרופ’ משה מנדלבאום, יועץ בכיר לשעבר לנגיד בנק ישראל, בארי טאף, הממונה על הגבלים עסקיים לשעבר, עו”ד דרור שטרום, ומנכ”ל משרד התקשורת לשעבר, עדן בר טל. בתחומי הבנקאות ויוקר המחיה משולבים בצוותי העבודה גם מומחים מהעולם.

על פי התוכנית של כחלון, צוותי העבודה אמורים לסיים את גיבוש התוכניות עוד לפני הבחירות, כך שעם הכרזתו על התמודדות, יוכל להציג פתרונות מוגמרים ומוכנים ליישום. ככל הנראה, מפלגתו החדשה של כחלון תהיה משופעת גורמים מקצועיים בעלי “קבלות” בתחומים חברתיים ותניף את הדגל החברתי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות