המענקים יינתנו על כל ילד גם מעבר לשלישי • ליברמן: שוב הם נכנעים

תוכנית מענק לכל אזרח תתרחב והכסף יינתן גם עבור ילד רביעי ומעלה • תוספת העלות התקציבית מוערכת ב-100 מיליון שקל • פינדרוס: "חברה שאינה דואגת לחלשים - אין לה זכות קיום" • ליברמן: "ככה זה כשפוחדים מגפני ומדרעי"
אריה ריבקינד
ז' אב התש"פ / 28.07.2020 12:27

הלחץ הצליח: רגע לפני שחוק המענקים עולה להצבעה בקריאה שניה ושלישית במליאת הכנסת, מסתמן כי התכנית תורחב – כך שעל כל ילד במשפחה יתקבל מענק.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

זאת בניגוד להחלטה המקורית לפיה רק בגין שלושת הילדים הראשונים יקבלו ההורים 500 שקל על כל ילד, ועל יתר הילדים לא יקבלו.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

העלות של השינוי מעורכת ב-100 מיליון שקל, שמתווספים לעלות הכוללת של התוכנית שהוערכה עד כה על ידי משרד האוצר בכשישה וחצי מיליארד שקלים.

החוק ישונה כך שגם בגין הילד הרביעי יקבלו ההורים 500 שקל, על החמישי והשישי 250 שקל ועל השביעי והלאה 166 שקל.

במהלך דיוני ועדת הכספים סביב החוק אמר יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר: “הממשלה מסכימה לתת מענק 500 ש”ח על הילד הרביעי (כולל), 250 ש”ח על הילד החמישי, ועל הילד השישי ויותר 100 ש”ח לכל ילד”.

בתגובה צייץ יו”ר ישראל ביתנו, ח”כ אביגדור ליברמן: “במקום לתמוך בחיילים משוחררים, אנשי מילואים שעובדים ומשלמים מסים, שוב נכנעים רה”מ ורה”מ הרזרבי ללחצן של המפלגות החרדיות. ככה זה כשפוחדים מגפני ומדרעי”.

סגן השר אורי מקלב אמר לקראת הדיון: “מחזיקים את ידי יו”ר ועדת הכספים ח”כ משה גפני ועומדים מאחוריו במאבקו השיוויוני, החברתי והצודק להגדלת המענקים למשפחות ברוכות הילדים. עיני ילדי ישראל והוריהם מכוונים לוועדת הכספים הבוקר, אותם משפחות עם ארבעה וחמישה ילדים ואף יותר נצרכים למענק זה במיוחד בתקופה מורכבת זו.

“פקידי האוצר צריכים לראות את מצוקת הילדים לנגד עיניהם ולא מהיבט צר. אנו מייחלים כי יתעשתו, יסירו את התנגודתם ויתמכו אף הם בדרישה חברתית זו, משפחות שלמות שאבד מקור פרנסתם ומענקים אלו מסייעים להם לצלוח את התקופה”.

יו”ר סיעת יהדות התורה, ח”כ יצחק פינדרוס, אמר: “הדאגה עבור פת לחם לילד הרביעי והחמישי והשישי בזמן שאזרחי ישראל רבים נמצאים במשבר כלכלי עמוק – היא בראש ובראשונה חובתנו הדתית, המוסרית והחברתית.

“חברה שאינה דואגת לחלשים – אין לה זכות קיום, בוודאי ובוודאי חברה יהודית שסימן ההיכר שלה הוא רחמנים, ביישנים וגומלי חסדים”, הוסיף פינדרוס.

לאחר האישור בוועדה יועלו הצעות החוק לאישור סופי במליאה, אולי כבר מחר.

אתמול אמרה סגנית היועץ המשפטי של משרד האוצר כי הכסף יגיע לחשבונות כבר ביום חמישי, אך בביטוח הלאומי הבהירו כי בשל חשבונות בנק לא מעודכנים, ההעברה עשויה להתבצע רק בשבוע הבא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן יש חיילים לאנשי מילואים חרדים , אולי להם ל צריך לתת ?
    28/07/2020 13:00
    שר
  1. לפי שיטתו אין צורך לתת לחרדים ,
    מאיפה הביא האיש המוזר הזה, שחרדים לא משלמים מיסים .?? הם משלמים יותר מחילוני ממוצא
    .כולם משלמים ארנונה ,מים חשמל , ומע”מ .
    צריך לתבוע אותו על הוצאת שם רע על מגזר גדול .