איך אושרו ‘היהודים באים’ וסרטונים של גוף מסיונרי לתכנית הלימודים?’

באתר הרשמי מפנה משרד החינוך את המורים לסרטוני 'היהודים באים', תכנית סאטירה שמבזה את הדת, וחמישה סרטונים של ארגון מיסיונרי • ח"כ ארבל לגלנט: "כיצד בכוונתך לפעול ביחס לסרטונים אלו?" • בצלמו: "הגיוני שארגון שמפיץ מיסיון יעשה מיקור חוץ ויעביר תכנים דרך מורי ישראל?"
אריה ריבקינד
ז' אב התש"פ / 28.07.2020 10:50

באתר הרשמי של משרד החינוך, בו מוצעים למורים חומרי הוראה ללימוד תנ”ך לחטיבה העליונה, מפנה משרד החינוך את המורים לשני סרטונים של תכנית הסאטירה ‘היהודים באים’ המשודרת בערוץ ‘כאן’ וחמישה סרטונים של הארגון המיסיונרי ‘החברה לכתבי הקודש בישראל’ שמבקשת להפיץ את הברית החדשה בישראל.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

בשאילתא ששיגר ח”כ משה ארבל אל שר החינוך, תחת הכותרת ‘לימוד תנ”ך במערכת החינוך מסרטונים מבזים וארגונים מיסיונרים’, כתב ארבל: “תכנית ‘היהודים באים’ היא תכנית סאטירה שמבזה את עיקרי הדת, האמונה והמסורת ומעוותת את הסיפור התנ”כי. מסופקני אם תוכל להועיל ללימוד תנ”ך לאור השינויים שעושה בסיפור התנ”כי כדי להלעיגו בפני קהל הצופים.

“מן הראוי שסרטונים המופיעים באתר הרשמי של משרד החינוך יבקשו ללמד תנ”ך מתוך אהבת התנ”ך ורצון לחנך לאורו ולא מתוך כוונה מיסיונרית או התנגדות לתנ”ך ולערכיו”.

הח”כ מש”ס שאל את השר:

• האם אכן התכנית ‘היהודים באים’ וסרטונים של ‘החברה לכתבי הקודש בישראל’ הם חלק מתכנית הלימודים בתנ”ך בבית הספר?
• כיצד בכוונתך לפעול ביחס לסרטונים אלו שמעוותים את הסיפור התנ”כי בפני התלמידים ומרחיקים אותם מסיפורי התנ”ך והערכים החשובים שהוא הנחיל לעולם?

גם ארגון ‘בצלמו’ שיגר מכתב לשר החינוך יואב גלנט ולסגנו מאיר פרוש.

תחת הכותרת “הפניית תלמידי ישראל לביזוי דת ומסיון”, כותב עו”ד מיכאל ליטווק בשם שי גליק, מנכ”ל ארגון בצלמו:  “לצערי נחשפתי לכך שבאתר הרשמי של משרד החינוך שבו מוצעים חומרי למידה למורי ישראל מופנים המורים לסרטונים של התכנית ‘היהודים באים’.

“בנוסף הם מופנים לסרטונים של החברה לכתבי הקודש – גוף מסיונרי מובהק.

“תכנית ‘היהודים באים’ מבזה פוגענית ושקרית ומסלפת. בנוסף, לא הגיוני שארגון שמפיץ את דת המיסיון, דבר שאסור על פי חוק ללמד ילדי ישראל, יעשה מיקור חוץ ויעביר את התכנים דרך מורי ישראל.

“אודה לך מידית על הורדת חומרים אלו מאתר משרד החינוך. ובדיקה כיצד הגיעו לשם”.

העתקים נשלחו למנכ”ל משרד החינוך, יועמ”ש משרד החינוך, לשכת היועמ”ש, לשכת המשנה ליועמ”ש הגברת זילבר, ארגון יד לאחים, ח”כ משה ארבל, ח”כ משה אבוטבול, ח”כ קטי שיטרית מרכזת הקואליציה וועדת חינוך.

 

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפתחו את הספר שלכם ותוציאו את האף מהטלויזיה
    28/07/2020 19:06
    BoO
  1. זה לא עניינכם, לא מעוניינים בחוש הומור? תתעסקו בדברים אחרים. חוצפנים.

  2. גועל נפש!
    29/07/2020 12:25
    מודאג
  3. לאן הגענו ?
    האם יעשו דבר כזה על האיסלאם? על הנצרות ?
    בושה וחרפה!