בעלי אולמות מאיימים: נחזור לפעול בלי אישור, לא נפקיר זוגות צעירים

התאחדות בעלי האולמות העבירו מכתב לראש הממשלה לקראת הדיון בכנסת על הפיצוי. בהודעה מטעמם נכתב: "התעללתם בנו ובזוגות הצעירים מספיק - סיימנו לשתוק" • ''100 אלף משפחות איבדו את פרנסתן''
שייע קליין
ז' אב התש"פ / 28.07.2020 10:21

בעלי האולמות שנאלצו לסגור את שעריהם בעקבות הקורונה, שיגרו הבוקר (שלישי) מכתב חריף לראש הממשלה בנימין נתניהו בו הודיעו: נחזור לפעילות החל מט”ו באב – גם ללא אישרו הממשלה.

המכתב נשלח על רקע ההצבעה הצפויה הבוקר בועדת הכספים של הכנסת, שם יבוא להצבעה מתווה פיצוי כלכלי שמתעלם לחלוטין ממצוקת ענף האירועים ויביא לקריסתו הסופית לאחר 5 חודשים ללא פעילות.

כעת, בניסיון אחרון למנוע את זריקתם של 100 אלף משפחות הענף אל מתחת לקו העוני, הודיעה ההתאחדות על כוונתה לחזור לפעילות, ולאפשר לזוגות הצעירים להתחתן, תוך שהם דורשים את התערבותו של ראש הממשלה לפתרון המשבר: “יש לנו שעות מועטות לפני שהממשלה והכנסת יחרצו את גורלנו ויחסלו את ענף השמחות של ישראל. אנחנו תלויים בידיך אדוני ראש הממשלה וזקוקים לעזרתך המיידית.

“לא נפקיר 100 אלף משפחות שאיבדו את פרנסתם, ולא נפקיר את הזוגות הצעירים, נעמוד בהתחייבות שלנו כפי שנכפה עלינו”.

נועם לוי, יו”ר התאחדות אולמות האירועים, אמר הבוקר לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב: “אנחנו צריכים לדאוג למעל 100 אלף עובדים, אנחנו לא מסוגלים יותר לשאת בנטל הכבד. נעשה חתונות כמו שעושים בפארקים בכל עירייה. נעשה גם חתונות של 20 ו-30 איש. אם ראש הממשלה לא יתערב וייתן פתרון ליותר מ-100 אלף איש נפתח את האולמות”.

לוי אמר כי בעלי האולמות יאלצו לקיים חתונות, “בדיוק כמו שעושים ראשי הערים או שעושים במסעדה סגורה עם 20 איש, זה נותן לנו פרנסה ומענה לזוגות שסגרו אצלנו אירועים. לנוכח הפיצוי שממשלה רוצה להעניק לנו אין לנו שום פתרון אחר, אלא לדאוג לעצמנו. זה לא יכול להימשך ככה, חמישה חודשים אנשים לא קיבלו שקל ואין תשובות לאף אחד”, אמר.

“למדנו שממשלת ישראל מפקירה הרבה ענפים ואחד מהם זה אנחנו. 70 שנה לא ביקשנו כלום מהמדינה, לא מסוגלים לתת לנו להתקיים. ברב המדינות לפחות הפיצוי הכספי הוא סביר המאפשר לחזור חזרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות