טעות של ‘כללית’: 92 קיבלו תוצאות של אחרים – והוכנסו לבידוד בטעות

לאחר זמן התגלתה התקלה והמטופלים קיבלו עדכון לגבי תוצאות הבדיקות • אלא שהתוצאות השגויות כבר הועברו לשב"כ - ובוצעו איכונים סלולריים שהכניסו לבידוד עשרות רבות של מגעים • משרד הבריאות: מטופלים שקיבלו הודעה שגוייה יטופלו במהירות על מנת לשחרר אותם
חרדים 10
ו' אב התש"פ / 27.07.2020 14:54

טעות מחשוב בפענוח של בדיקות קורונה הביאה לכך שיותר מ-90 מטופלים קיבלו תוצאות בדיקות של מטופלים אחרים – ועשרות בני אדם הוכנסו לבידוד בטעות.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

כך נחשף היום (שני) ב’בחצי היום’ ברשת ב.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

מדובר ב-92 דגימות שנלקחו על ידי קופת חולים כללית ביום חמישי שעבר והועברו למעבדה בבית החולים קפלן.

בעקבות כך, מטופלים קיבלו הודעות על תוצאות של מטופלים אחרים. לאחר זמן התגלתה התקלה והמטופלים קיבלו עדכון לגבי תוצאות הבדיקות, אולם התוצאות השגויות כבר הועברו לשב”כ ובוצעו איכונים סלולריים שהכניסו לבידוד עשרות רבות של מגעים, כאשר למרבה האבסורד, מי שבגללו נכנסו האנשים לבידוד קיבל תוצאות שליליות וכלל לא נמצא בבידוד.

בנוסף, מי שאמור היה להיכנס לבידוד – לא הוכנס לבידוד, משום שלא קיבל התוצאות.

מקופת חולים כללית נמסר בתגובה, כי עקב תקלה מחשובית בקובץ נתונים של 92 דגימות שנלקחו במתחם לייב פארק בראשון לציון ב-23 ביולי בין השעות 7:30-10:30 בבוקר, חל שיבוש בחלק מהתוצאות שדווחו למשרד הבריאות.

בכללית אמרו, כי מיד עם היוודע דבר התקלה עמדו בקשר בנושא עם משרד הבריאות והעבירו אליהם את הקובץ הנכון, הכולל עשר תוצאות חיובית.  בכללית הביעו צער על התקלה ואמרו כי הם מתנצלים על עוגמת נפש שנגרמה לחלק מהנבדקים.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה, כי המקרים נבדקים ומטופלים שקיבלו הודעה שגוייה יטופלו במהירות על מנת לשחרר אותם מבידוד בעקבות שגיאה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות