צפו • שיירת מחאה של 200 רכבים מביתר: “איבדנו הביטחון האישי”

כביש 'עוקף חוסאן' בדרך לביתר הפך לכביש טרור: יידוי אבנים ובקבוקי תבערה היו לדבר שבשגרה • אחרי שאתמול נפצעו אשה ותינוק, יצאו התושבים למחות • העירייה: צה"ל הבטיח להוסיף פלוגה שתאבטח את הציר"
ח' אב התשע"ד / 04.08.2014 01:41

על רקע פציעת אשה ותינוק מהשלכת אבן בציר עוקף חוסאן, הסמוך לביתר עילית, ואירועי יידוי אבנים והשלכת בקבוקי תבערה, החליטו תושבי העיר למחות על מצב הביטחון הרעוע כדבריהם, והפגינו ביום ראשון בלילה כנגד אזלת היד של רשויות הביטחון.

תחת הקריאה “תושב יקר, אם חשוב לך בטחוננו, תעביר לכמה שיותר, בכדי שנמנה מאות כלי רכב ואולי כך יבינו את הכאב. ואל תגיד לי זה לא יקרה” – יצאו התושבים בשיירה של 200 רכבים מהיציאה מהעיר ועד לכיכר עוקף חוסאן, תוך שהם צופרים בחוזקה.

“לא יתכן שהצבא לא ימגר את התופעה. איבדנו את הביטחון האישי”, אמרו המפגינים, תוך שהם מזכירים את מס השמירה המשולם על ידם מידי חודש לקופת המועצה, כשהם דורשים את טיפולה הנחוש בתופעות המסוכנות.

התושבים מזכירים כי לפני כעשר שנים, כאשר תופעות יידוי האבנים היו חלק מהיום-יום בכניסה לעיר, הקים ראש העיר דאז חמ”ל בכניסה, לאות מחאה – ועד למיגור התופעה. “ההפגנות יימשכו ואף יוגברו עד שייפסק כליל יידוי האבנים”, מבטיחים המארגנים.

העירייה: פלוגה נוספת בציר

העירייה, מצידה, מיהרה להוציא הודעה: “אחרי ימים ארוכים של זריקות אבנים מסוכנות בציר עוקף חוסאן בואכה ביתר עילית, נענה מח”ט עציון אל”מ ימין עמית לדרישת ראש עיריית ביתר מאיר רובינשטיין, והודיע כי יוסיף פלוגת חיילים לאבטחת הציר, וכי כוחות הצבא יפעלו בנחרצות למיגור התופעה והשבת השקט והביטחון על כנו”.

בעירייה מדגישים, כמובן, שהאחריות על הכבישים מסביב לעיר הם על הצבא, ואין לכך כל קשר לעיריה. בנוסף, מגלגל דובר העירייה, באופן מרומז, ביקורת על כך ש”כוחות הצבא התייחסו לאירועים הללו כחד-פעמיים, ולא הקדישו מאמץ מיוחד למיגור התופעה המסוכנת”.

“בעקבות כך”, הוסיף הדובר, “פנה ראש עיריית ביתר עילית כמה פעמים בשבועות האחרונים, בדרישה בהולה לכוחות הצבא והמשטרה, להתייחס לאירועים הללו בכובד ראש, כתופעת טרור לכל דבר, ולא להקל ראש בידויי האבנים החוזרים ונשנים”.

המשטרה לתושבים: אל תיכנסו לכפר

בעקבות האירועים האחרונים, פרסמו בשבוע האחרון עיריית ביתר ומשטרת ישראל הודעה, המזהירה את תושבי העיר שלא להיכנס לכפר חוסאן. מלבד החשש הבטחוני, קיים גם צו אלוף האוסר על כניסת אזרחים ישראלים לכפר.

ראש העיר אמר: “מעבר לסיכון הביטחוני, צריכים תושבי הכפר לדעת שיש מחיר להפרות הסדר הללו, ושהם ישלמו גם מחיר כלכלי על כך.

“לא נפרנס את ידם האחת, כאשר ידם השנייה זורקת עלינו אבנים. אני קורא לתושבי ביתר ולתושבי האזור, שלא להעסיק ולא לעשות שום עסק עם תושבי חוסאן, גם אם לא מדובר בכניסה לכפר, וזאת עד שיהיה שקט מוחלט מצידם”.

במוקד הביטחון של עיריית ביתר מבקשים להזכיר לתושבים, כי בימים מתוחים בהם ישנם יידוי אבנים על כביש עוקף חוסאן, רצוי להשתמש בנתיב חלופי לנסיעה לירושלים, דרך עין כרם.

מדובר אמנם בנסיעה ארוכה יותר, אך “העיר אינה נצורה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות