פרופ’ ברבש מסביר: למה כעת מועד מצוין לרוני גמזו להיכנס כ’פרויקטור’

בריאיון לחדשות 12 הסביר פרופ' ברבש מדוע סירב להתמנות לפרויקטור הקורונה וסיפר על הדרישות שהציג ולא נענו • "ניתן לראות בשבוע-שבועיים האחרונים מגמת ירידה של מקדם ההדבקה. אם זה יימשך כך, אז כנראה שהאפקט של מניעת ההתקהלויות והמסכות נותן את התוצאות"
חרדים 10
ו' אב התש"פ / 26.07.2020 22:11

פרופ’ גבי ברבש סיפר הערב (ראשון) בראיון ליונית לוי בחדשות 12 מדוע החליט לוותר על המינוי לתפקיד פרויקטור הקורונה.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

“התחושה שלי באותו זמן הייתה שמשרד הבריאות לא הפנים את המגבלות שלו והצורך להאציל את הסמכויות למי שמנהל את הפרויקט – כך שהייתי חששן”.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

ברבש מזדהה עם התוכנית שהציג פרופ’ רוני גמזו, מנהל בית החולים איכילוב שמונה לפרויקטור הקורונה.

ברבש הדגיש: “מאוד מזדהה עם התוכנית שרוני נתן, היא מצוינת” וכי הוא היה “חותם עליה מיד”.

עם זאת, אמר: “היא מורכבת מאוד ומחייבת הרבה מאוד החלטות עם הרבה נעלמים שאנחנו לא מכירים – ובמערכה כזו לתפיסתי לא יכול להיות יותר ממנהל אחד”.

פרופ’ ברבש סיפר על השיחות מאחורי הקלעים בנושא מינויו לתפקיד הפרויקטור: “ביקשתי שבשני תחומים, בריאות הציבור ומערכות המידע שאוגרות את המידע ומביאה למקבלי ההחלטה – ביקשתי שתהיה לי סמכות בלעדית. זה לא התקבל, ועל רקע זה החלטתי לא לקחת את ההצעה”.

בהמשך הוסיף: “בדיעבד יכול להיות ששגיתי, אבל התחושה שלי באותו זמן הייתה שמשרד הבריאות לא הפנים את המגבלות שלו והצורך להאציל את הסמכויות למי שמנהל את הפרויקט הזה – כך הייתי חששן יותר.

“אנחנו לאורך כל הזמן מבינים שהגל הזה מתנהג שונה כמו כל דבר בווירוס הזה, אנחנו לא יודעים להסביר. האמצעי הכי יעיל לצמצם את התפשטות המגפה בהרבה מאוד מקומות בעולם, לפני שעושים סגר, שהוא צעד דרמטי, הכי יעיל זה מניעת התקהלויות. מה שעשינו בארץ זה שהפקרנו את מניעת ההתקהלויות.

“ניתן לראות בשבוע-שבועיים האחרונים מגמת ירידה של מקדם ההדבקה. אני רוצה לומר בזהירות שהכל תלוי במספר הבדיקות. אין ספק שאנחנו בתהליך של ירידה וזה מועד מצוין לגמזו להיכנס לתפקיד”, הסביר ברבש.

“אם זה יימשך כך, אז כנראה שהאפקט של מניעת ההתקהלויות והמסכות נותן את התוצאות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות