“צפוי מחסור בביצים בחגי תשרי”: משווקי ביצים וברשתות מזהירים

משרד החקלאות אישר מכסת יבוא של 20 מיליון ביצים לקראת חגי תשרי • אבל בשוק טועני: דרושה לפחות מכסה כפולה
חרדים 10
ה' אב התש"פ / 26.07.2020 15:52

האם לקראת חגי תשרי צפוי מחסור בביצים כמו בחג הפסח?

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

משווקי ביצים ובעלי רשתות שיווק צוטטו ב’ישראל היום’ מזהירים: “בקצב היבוא הנוכחי, אנחנו עלולים לחזור לתורים שהכרנו בפסח ולמצוא את עצמנו כבר בשבועות הקרובים עם מחסור בביצים”.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

המשווקים הביעו את החשש בעקבות הודעת משרד החקלאות שלשום על אישור מכסת יבוא בהיקף של 20 מיליון ביצים, לקראת חגי תשרי שיחולו בעוד פחות מחודשיים.

בהודעת משרד החקלאות נאמר: “מבדיקה שערכו גורמי המקצוע במשרד מול היצרנים, המשווקים ורשתות השיווק, עולה כי בשלב זה השוק מאוזן בביצים, ויש עודפים קלים אצל חלק מהמשווקים”.

לדברי המשווקים ובעלי הרשתות, ההודעה של משרד החקלאות אינה משקפת את המציאות: בפועל, בשבועיים האחרונים נרשמה עלייה של 20% בצריכת ביצים לעומת החודש שעבר.

בעל רשת שיווק גדולה אמר ל’ישראל היום’: “די שהציבור יחליט לא לקחת סיכון ולקנות שתי תבניות במקום אחת, כדי שכבר בשבוע־שבועיים הקרובים השוק ייכנס לסחרור וייווצר מחסור. 20 מיליון ביצים זה כלום ושום דבר, צריך לפחות 50-40 מיליון, אם לא יותר מכך”.

יצוין, כי תהליך היבוא – מההזמנה ועד הגעת הביצים – אורך כשלושה שבועות.

לקראת חג פסח האחרון נרשם מחסור חריף בביצים, שבגינו נאלצה המדינה לסבסד הטסת חירום של 20 מיליון ביצים בעלות של 10 מיליון שקלים. הביצים הגיעו רק בחול המועד ובימי החג עצמם נרשם מחסור.

ממשרד החקלאות נמסר: “הסמכות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר נתונה בידיו בכל יום להגדיל את הכמות המבוקשת ליבוא בהתאם לנדרש ועם יד על הדופק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות