אחיו של הקדוש יענק’ל הי”ד: נורמן רוזנבאום ז”ל נפטר במלבורן בגיל 63

נורמן רוזנבאום ז"ל, עורך דין במלבורן שבאוסטרליה, שהפך לדמות ידועה בארה"ב בגלל מאבקו למען הצדק לאחר רצח אחיו יענק'ל רוזנבאום הי"ד במהלך מהומות קראון הייטס בשנת תשנ"א - הלך לעולמו בשבת
יוסף גרינבוים
ה' אב התש"פ / 26.07.2020 11:23

ברוך דיין האמת: במלבורן שבאוסטרליה נפטר בשבת, בגיל 63, עו”ד נורמן רוזנבאום ז”ל.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

נורמן, אחיו של יענק’ל רוזנבאום הי”ד שנרצח בידי שחור בתחילת המהומות בשכונת קראון הייטס בשנת תשנ”א, הפך לדמות מוכרת בארה”ב בשל ‘קמפיין למען הצדק’ שניהל לאחר רצח אחיו, בדרישה שהרוצח ייכלא בגין פשע שנאה לזמן ממושך.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

בחודש אלול תשנ”א, במהלך מהומות השחורים שפרצו בשכונת קראון הייטס, נדקר למוות תלמיד הישיבה יענק’ל רוזנבאום הי”ד. למריק נלסון בן ה-16, הואשם ברציחתו, אך זוכה מרצח לאחר משפט ארוך, והואשם רק בגזענות.

בחודשים שלאחר מכן, נורמן רוזנבאום ז”ל, עורך דין במקצועו במלבורן שהה בניו יורק וניהל קמפיין כדי שהרצח של אחיו יישאר בתודעה הציבורית. הוא עמד בראש הפגנות של היהודים בקראון הייטס, וגינה התבטאות אומללה של ראש העיר ניו יורק דיוויד דינקינס, שאמר כי “האספסוף צריך דרכים לפרוק את זעמו”.

מאוחר יותר, דו”ח ממלכתי מתח ביקורת על ראש העיר והמשטרה על אוזלת ידם במהלך המהומות –  מה שסייע למפלתו של דינקינס בבחירות, בהן הפסיד לרודי ג’וליאני.

בשנת תשע”ו, במלאות 25 שנה למהומות ולרצח אחיו, שהונצח באנדרטה במקום הדקירה, אמר נורמן רוזנבאום בראיון: “ברור, אני מתגעגע לאחי. אין יום שחלף בו אני, אמי וכל המשפחה שלנו לא חושבים עליו. אני עכשיו כבר סבא, וכל הזמן כשיש שמחות במשפחה אני מתגעגע עוד יותר. זו לא רק התחושה שאנו חוגגים והוא לא כאן, אלא תחושה של אובדן, מה היה אמור להיות אילו היה כאן איתנו”.

דבורה הלברשטאם, אמו של ארי הלברשטאם הי”ד שנרצח בידי מחבל על גשר ברוקלין, אמרה על נורמן רוזנבאום ז”ל: “אזכור לעד את נורמן ז”ל כאיש של כוח ואומץ. הוא הקדיש את חייו למאבק של צדק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות