נחשף: ה’באבא מאיר’ זצ”ל רשם את שמו ב’ספר החסידים’ של חב”ד

ספריית אגודת חסידי חב"ד העלתה לאתר אוסף כרטיסיות המרכיבות אלפי שאלונים - בהם רשמו חסידי חב"ד את שמותיהם ואת שמות בני המשפחה, תאריך ומקום הלידה, ותקופת לימודם בישיבות חב"ד • בין הכרטיסיות כמה שמות מפתיעים
יוסף גרינבוים
ה' אב התש"פ / 26.07.2020 09:34

הרב שלום דובער לוין, מנהל ספריית אגודת חסידי חב”ד בניו יורק, העלה לאתר שח הספרייה אוסף של אלפי כרטיסיות, בהם מופיעים שמות חסידי חב”ד וידידי חב”ד מלפני יותר מ-50 שנה.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

הכרטיסיות הן אוסף של אלפי שאלונים, שבהם רשמו חסידי חב”ד את שמותיהם ואת שמות בני המשפחה, תאריך ומקום הלידה, ותקופת לימודם בישיבות חב”ד.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

את הפרויקט יזם האדמו”ר הריי”צ זצ”ל לפני יותר מ-90 שנה – בי”ח שבט תר”צ, והוא שופך אור על ההיסטוריה של משפחות חסידי חב”ד.

לקראת כ”ג טבת תשכ”ג, יום מלאת 150 שנה להסתלקות בעל התניא, הורה הרבי מליובאוויטש זצ”ל ל’צעירי אגודת חב”ד’, לעורר את החסידים להשתתף בפרויקט. גם שנים אחר כך הוסיפו חסידים למלא את השאלונים.

הרבי עודד במשך השנים לסדר את ‘ספר החסידים’, אבל רק לפני כשנתיים הושלם הפרוייקט.

הרב לוין: “סרקנו ומעלים לאתר הספריה את אוסף כרטיסי ‘ספר החסידים’, שבודאי יהיו לתועלת גדולה לרבבות החסידים, בניהם, נכדיהם וניניהם של החסידים האלה, אשר רשמו בו את פרטיהם ‘למזכרת נצחי לטובת אנ”ש …ספר חסידים כללי … לזכרון עולמי'”.

אחד המסמכים שנחשפו הם של ה’באבא מאיר’ זצ”ל בנו בכורו של הבבא סאלי זצ”ל, בו פירט בכתב ידו את שמו, שמות הוריו, רעייתו וילדיו –  וסיפר על השתייכותו לחב”ד: “התקשרות ידידותית מחו”ל”.

גם הכרטיס של הרב יצחק דוד גרוסמן מופיע במאגר:

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות