מרוסק לגמרי: מה שפרופ’ גבי ברבש גילה במשרד הבריאות ממש מפחיד

כל מה שהיה תחת שליטתה של פרופסור סיגל סדצקי לא מתפקד • מנהלי בתי החולים אמרו בתום הגל הראשון שהם מסוגלים לטפל בעד 4,000 חולים מונשמים • עכשיו הם אומרים שכאשר יגיעו ל־800 חולים קשים שרק חלק מהם מונשמים - המערכת תקרוס
חרדים 10
ג' אב התש"פ / 24.07.2020 10:02

העיתונאי נחום ברנע כותב בטורו השבועי בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ על הניסיון למנות את פרופ’ גבי ברבש לתפקיד פרוייקטור הקורונה.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

ברבש, על פי ברנע, אמר לבני שיחו שגילה שמשרד הבריאות מרוסק לגמרי.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

“כל מה שהיה תחת שליטתה של פרופסור סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור, לא מתפקד. אין מנהלים, אין ניהול, עבודה נעשית על ידי ארגונים וולונטריים שבחלק מהמקרים הפכו לגופים מסחריים. אין מידע. חייבים להעביר את העבודה לצה”ל: רק הצבא יוכל להתמודד עם המשימה”, כותב ברנע.

מנהלי בתי החולים אמרו בתום הגל הראשון שהם מסוגלים לטפל בעד 4,000 חולים מונשמים. עכשיו הם אומרים שכאשר יגיעו ל־800 חולים קשים שרק חלק מהם מונשמים, המערכת תקרוס.

זה שינוי מהפכני, שינוי מדאיג. הם הסבירו: הבעיה היא בצוותים הרפואיים שעובדים במחלקות לטיפול נמרץ. הם על סף התמוטטות.

ברבש אמר להם שלהערכתו באמצע אוגוסט נגיע ל־800 חולים קשים. אין מנוס מסגר. לא כל מנהלי בתי החולים הסכימו איתו – יש ביניהם שמאמצים הערכות יותר אופטימיות. “עם זאת, אין להוציא מכלל אפשרות שהפסימיות שלו החריפה את ההתנגדות למינויו. גמזו היה בהתבטאויות שלו הרבה יותר אופטימי”.

ברנע: “אם ההערכות של ברבש נכונות, קשה עוד יותר להבין את התחדשות המרוץ של נתניהו לבחירות. הממשלה מתנהלת באווירה עכורה, עצבנית, עוינת. שרי הליכוד מגששים אצל יועז הנדל וצביקה האוזר, האגף הימני בתכלת־לבן, בתקווה לשכנע אותם לחצות את הקווים. איתם, בתוספת ימינה, לנתניהו יש רוב בלי גנץ. האוזר עוד עשוי להתלבט. הנדל נחרץ: הוא לא ייתן למהלך הזה יד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה חדש פה. המצב חרבנה.
    26/07/2020 12:05
    משה הפסימיסט
  1. מערכת הבריאות בגסיסה ארוכה כבר 30 שנה.
    מי שמחזיק אותה הם הצוותים המצוינים אבל גם הם גמורים.