תוך דקות: ישראל תבצע ניסויים לאבחון קורונה על רבבות הודים

מטרת שיתוף הפעולה בין המדינות: קיצור תהליכים לאישור טכנולוגיות הבדיקות שפותחו בארץ • הטכנולוגיות שייבחנו הן ניתוח גלי קול, בדיקת ינשוף מבוססת גלי טרה-הרץ, זיהוי איזותרמי ובדיקת חומצות פוליאמיניות
חרדים 10
ב' אב התש"פ / 23.07.2020 16:22

משלחת ישראלית, בהובלת המינהל למחקר, פיתוח אמצעי לחימה ותשתית טכנולוגית (מפא”ת), תבצע בשיתוף פעולה עם הודו סדרת ניסויים טכנולוגיים לאבחון מהיר של נגיף הקורונה.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

כך הודיעו היום (חמישי) משרדי החוץ, הביטחון והבריאות.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

המשלחת מונה כ-20 בכירים במערכות הבריאות והביטחון. היא תטוס בשבועות הקרובים להודו כדי לערוך את השלבים הסופיים במחקר במשרד המדען הראשי ההודי.

“מאז פרוץ המגיפה, בחנה מפא”ת עשרות רבות של טכנולוגיות זיהוי וגילוי”, מסבירים במפא”ת. “חלקן הבשילו ועמדו בהצלחה בניסויים בארץ, אך על מנת להשלים את המחקר ולהוכיח את יעילותן, יש לנסות אותן על היקף רחב של נבדקים וחולים מאומתים, שיש קושי לבצע במדינת ישראל בזמן קצר”.

שיתוף הפעולה בין ישראל להודו אמור לאפשר למשלחת לאסוף עשרות אלפי דגימות בתוך עשרה ימים, ולהעבירן לפיענוח במערכות מחשב מבוססות בינה מלאכותית. המטרה היא שהדיגום המאסיבי יקצר תהליכים ויקדם את אישור הטכנולוגיות.

הטכנולוגיות שייבחנו הן ניתוח גלי קול, בדיקת ינשוף מבוססת גלי טרה-הרץ, זיהוי איזותרמי ובדיקת חומצות פוליאמיניות.

ביכולתן של ארבעת סוגי הבדיקות הללו לאבחן את נוכחות הנגיף בגוף במהירות, לעתים בתוך דקות.

בצד ההודי הועמדו לטובת הניסוי צוות של כ-100 אנשים ועשרות נוספים שיקימו ויתפעלו את מתחמי הבידוק יחד עם צוותים ישראליים.

המשלחת הישראלית תביא איתה להודו גם מכונות הנשמה וטכנולוגיות ישראליות, כמו רובוט רפואי, שמוגדרות פורצות-דרך ונתרמו על ידי משרד החוץ והמגזר הפרטי כדי לסייע לתת-היבשת להתמודד עם המגפה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות