ועדת קורונה: יהיו אטרקציות בסופ”ש, חדרי כושר יפתחו

ועדת הקורונה, בראשות יפעת שאשא ביטון, שוב הפכה את החלטת השרים: חדרי הכושר ייפתחו מיום ראשון, אלא אם הממשלה תפרסם צו חדש • אטרקציות התיירות יישארו פתוחות בסופי השבוע • ח"כ שאשא ביטון: "אם סוגרים את חדרי הכושר אנו לוקחים את לחמם של 100,000 בתי אב"
אריה ריבקינד
ב' אב התש"פ / 23.07.2020 13:18

ועדת הקורונה דנה הבוקר (חמישי) בהגבלות עליהן החליטה הממשלה, ובהן סגירת חדרי הכושר ועצירת פעילות החנויות, הקניונים, גני החיות, המוזיאונים, המספרות, מכוני היופי והאטרקציות בסופי השבוע.

לאחר הדיון והצגת הנתונים החליטה הוועדה כי ההגבלה על האטרקציות תוסר, וכי חדרי הכושר ייפתחו ביום ראשון.

החלטות הוועדה:

• ביטול הגבלות סוף השבוע על האטרקציות התיירותיות, גני החיות, המוזיאונים, פינות החי, חללי התצוגה והרכבלים.

• בנוגע לפתיחת החנויות והקניונים – בקשה מהממשלה לשקול להפריד בין מקומות פתוחים לסגורים ולהתחשב בחגים של החברה הערבית בשבועיים הקרובים; בקשה מהוועדה לדון בכל סוגיית המסחר ולאפשר לחברה הערבית לפזר את המסחר.

• הגבלת הצו הממשלתי המורה על סגירת חדרי הכושר ליום ראשון בבוקר: אם הממשלה לא תביא עד מועד זה מתווה חדש, חדרי הכושר ייפתחו אוטומטית.

יו”ר איגוד רופאי בריאות הציבור, פרופ’ חגי לוין, אמר בוועדה:  “מילת המפתח היא דיפרנציאליות. יש אזורים אדומים ואזורים שאינם אדומים ואפשר לנהוג בדיפרנציליות ולפתוח את חדרי הכושר בערים שאינן אדומות ולא לסגור הרמטית. כך גם יהיה יותר אמון של הציבור.

“הסיכון הוא קיים וצריך להגן על אוכלוסיות בסיכון ואולי צריך לפתוח את חדרי הכושר בשעות ספציפיות לאנשים בסיכון”.

הוא ציין גם, כי “במקומות סגורים בלי מסיכות יש סיכון ולכן צריכים לעודד פעילות באוויר הפתוח”.

שאשא ביטון אמרה: “בשונה מחדרי הכושר, באולמות האירועים ראינו קפיצה אדירה מרגע פתיחתם. כאן לא ראינו את אותה המגמה ואפילו לא קרוב לזה. אנו מבינים שיש רצון למנוע התקהלות, אך יש דרכים אחרות שאינן סגירה הרמטית, החמרת התו הסגול וכו’. אם סוגרים את חדרי הכושר אנו לוקחים את לחמם של 100,000 בתי אב שמתפרנסים מהענף”.

לפני שלושה ימים הוועדה אישרה לפתוח את בריכות השחיה וחופי והים גם בסופי שבוע, ושלשום ביטלה הוועדה את החלטת הממשלה לסגור את המסעדות. לפיכך, עד להחלטה אחרת, המסעדות ימשיכו לפעול.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות