“סגורים במקום קטן וצפוף. כמה אפשר לסבול” • סיוט או בכיינות?

ישראל יוספי
|
ב' אב התש"פ / 23.07.2020 14:46
פיקוד העורף שלח את בחורי הישיבות אל מלון קורונה בדרום, אבל מישהו כנראה שכח להכין את המקום • הבחורים מפנים אצבע מאשימה לעבר פיקוד העורף: “בלתי נסבל ככה. הם לא יכולים לתת שירותים בסיסים?” • גורם המעורה במלון: סתם מכפישים • צה”ל: “פועלים לתת מענה מיטבי”

כ-350 חולי קורונה מחלימים במלון הקורונה ‘מרגוע ערד’. אלא שלא מעטים מהם מתלוננים על יחס מפלה מצד פיקוד העורף.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

תלונות אלה מצטרפות לסיפורים רבים, בהם חולים השוהים במלוניות הקורונה מתלוננים על יחס מחפיר ובלתי אנושי.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

שמואל, בחור ישיבה שנדבק בנגיף קורונה, השוהה במלון ‘מרגוע ערד’, מספר לחרדים 10: “הקבוצה הראשונה שנכנסה למלון  הגיעה למלון לא מתפקד. אנחנו כאן כמעט שבועיים, לא היו מים, האורות לא היו דלוקים, הביאו אותנו למלון נטוש.

“דברנו עם הצוות של פיקוד העורף על התנאים במלון, הם אמרו: אין מה להפעיל לחץ. אנחנו נסדר לכם הכל. מה זה הכל? הראשון – זה אוכל, לא היה אוכל ראוי. יש להם נתק מוחלט בין מה שקורה פה להבנת המגזר החרדי.  בעל המלון מנסה לעזור, מנסה לשפר. לא היו מכונות כביסה, מקררים, היה זבל בחדרים בכל הקומות, מעליות מקולקלות, מזגנים מטפטפים, אין מי שינקה. אין פשוט כלום.

“במהלך השבועיים, עד כעת, המתנו כפי שביקש מפקד פיקוד העורף ולא עשינו כלום, מה שהשתנה אלו דברים מינוריים. הביאו 4 מכונות כביסה, נראה לך ש-4 מכונות כביסה יכולים להספיק ל-350 בחורים? ניתוק של ממש.

“המלון מתפוצץ, יש פה 350 אנשים. פיקוד העורף מספר את המיטות במלון בצורה צפופה ובלתי מתקבלת על הדעת –  5 מיטות בחדר. זה  נראה ממש  מחסן של מיטות. בלתי נסבל ככה לחיות. הם דוחפים עוד אנשים, כשהמלון בכלל לא ערוך לכך.

“ביום שני הוציאו אוכל לחדר אוכל, התקמצנו בכמויות, חסר כוח אדם. פיקוד העוקף אומר: מביאים כוח אדם – ולא מביאים. יש פה הרבה חיילים בחמ”ל, החיילים בחמ”ל מתקשרים כל בוקר לומר: ‘מה נשמע? בוקר טוב’, אבל להכניס אותם למטבח הוא לא מכניס. זה מעניין. יש התנפלות מטורפת על האוכל, כי אין מה לאכול. המצב גרוע.  צריכים להתחנן לאוכל. אנשים מורעבים”.

עד כדי כך?

“כן עצבניים ורעבים, דופקים אותנו – החרדים. דוחסים ודוחסים ודוחסים פה, לא מובן. דברנו עם אחד המפקדים: מה לעשות עם הזבל? הוא אמר: נדבר עם ישראל בעל המלון. הם מעמיסים עליו. תקציב הביטחון 70 מליארד שקל, הם לא יכולים לתת שירותים בסיסים?”

למה עושים את זה?

צילום: מסך טוויטר, יצחק פלדמן

“כי אנחנו חרדים. אם היו כאן חילונים, זה לא היה קורה. אם היו מתנהגים ככה לחילונים, זה היה פותח את המהדורות. הם לא הפסיקו להשתיק אותנו, אבל הגיעו מים עד נפש. כמה אפשר לשתוק.

“לוכדים אותנו בתוך המלון. ביקשנו לצאת לחצר, שבועיים כבר, ואין שום אפשרות. אנחנו סגורים במקום קטן וצפוף. כמה אפשר לסבול? ההתנהגות  הזו זה בגלל שזה חרדים. הם דואגים למלוניות בתל אביב, שעושים שם מסיבות”.

שוחחנו עם גורם המעורה בנעשה במלון. מפיו, הדברים נשמעים אחרת.

המצב במלון גרוע, ככה טוענים הבחורים ששוהים בו.

שקרים, מעניין שמי שמדבר הוא בעילום שם. אתם מוזמנים להגיע לראות את המצב במלון. יש גורמים שרוצים להוציא את דיבת המלון רעה. אין מחדל בכלל, הם סתם מאשמים את פיקוד העורף ובית המלון. הכל פה טוב. חבל שמדברים סתם. עצוב.

כל מה שאמורים על המלון זה שקר?

פיקוד העורף עושים עובדת קודש אמיתית, כולנו חושבים כך. לא נעים לשמוע דברים כאלה. לכולנו יש את המספר של בעל המלון, הוא לא מפסיק לדאוג לבחורים כאן.

אתה אומר שכל מה שאמרו זה לא נכון. אתה חושב שיש למישהו אינטרס להוציא את זה?

רוצים להכפיש את פיקוד העורף ובעל המלון.

לא מפלים את החרדים?

זה פשוט שקר. זה לא נכון. נותנים הכל במלון, האוכל מצוין. למה ללכת לכיוון הזה ‘בגלל שאנחנו חרדים זה כך’. זה לא נכון בכלל, ההפך. המצב פה מעולה. מי שהוציא יש לו אינטרס. תשאל אותו מה האינטרס שלו.

נשמע לך הגיוני שלוקחים מגשי פיצה שקנינו להם וזורקים את המגשים ואת הזבל על הרצפה ומצלמים את זה? קונים להם פיצה ובחור לוקח מגש ריק וזורק אותו לרצפה במקום לזרוק לפח – ואז מצלם. הוא צריך לקבל נזיפה. אתה יכול לדעת את כל הגמרא ישר והפוך ולדעת מה כתוב בגמרא בבא קמא בדף כ”ז בעל-פה , אבל  אם אין לך דרך ארץ, אתה חיה.

צילום: מסך טוויטר, יצחק פלדמן

פרסמו שקרים נגד המלון. גועל נפש מה שעשו מהמלון. לקחו תמונות ישנות ופרסמו. ניפחו את המצב. הביקורת אינה מוצדקת ולא רלוונטית.

תגובת דובר צה”ל:

“המלון הינו מתקן הבראה שבא לתת מענה חלופי לאשפוז. צוות המלון, יחד עם צוות פיקוד העורף, עושים כל שביכולתם לסייע ולהנעים את שהותם של המחלימים במלון. כל תלונה ובעיה מטופלת באופן פרטני ובמלוא הקשב.

בנוסף, הוזמנו למקום אנשי מקצוע לפתרון הבעיות השונות העולות בכתבה, כמו נושא האוכל, התשתיות והמעליות.

צוות המלון נמצא בקשר רציף עם נציגי הציבור והישיבות, ופועלים לתת מענה מיטבי לכל צורך שעולה. נבהיר כי ההתקשרות ובחירת המלונות נעשית באמצעות משרד הביטחון.

המלון עושה כל שביכולתו לחזור לפעילות מלאה ותקינה באופן המהיר ביותר. בשבוע האחרון ביקרו טכנאים רבים לתיקון המעליות המתקלקלות בעקבות שימוש לא מתאים של המחלימים בהן. בנוסף, הוזמנה תזונאית למלון, על מנת להתאים את התפריט לאורחי המלון.

לא מוכרת תלונה על מכונות הכביסה. המלון רכש לאחרונה ארבע מכונות על מנת להקל על שהות המחלימים. על פי תקנות בתי המלון למחלימים, האורחים זכאים לקבל אבקת כביסה על מנת שיכבסו בחדריהם. כחלק מהרצון לסייע ולהקל על שהותם, הותקנו מכונת כביסה ייעודיות עבורם.

המלון מאוכלס באופן תקין ונעשה כל מאמץ לאפשר נוחות מירבית. קיימים לנוחיותם שטחים משותפים, ובהתאם לצורך שהעלו אף מנסים להרחיב ולהתאים אזור חיצוני בכפוף להנחיות. באשר למקררים, בהתאם לבקשת האורחים, התקינו עובדי המלון מקררים יעודיים בחלל המשותף ובמקרים מסויימים אף הכניסו מקררים לחדרים.

ככלל, מדובר בסיטואציה מורכבת שבאה לתת מענה להתפשטות הנגיף וללא שיתוף פעולה מאורחי המלון, המלון לא יוכל להתנהל באופן תקין. באשר לפינוי הזבל, האורחים נדרשים לפנות את הפסולת מטה בכדי לאפשר לצוות המלון לאסוף אותו.

כמו כן, עומדים לרשותם חומרי ניקיון והם מתבקשים לשמור על המרחבים האישיים שלהם נקיים, וזאת על מנת לא לסכן את צוות המלון”.