בגלל קרב סמכויות: פרופסור ברבש ויתר על המינוי לפרויקטור הקורונה

גבי ברבש, שנחשב למועמד המועדף על נתניהו, פרש לאחר שלא קיבל את הסמכויות שביקש - בגלל מקלות בגלגלים מכיוון משרד הבריאות • הבטיח "אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי"
חרדים 10
ב' אב התש"פ / 23.07.2020 00:21

המירוץ נפתח מחדש: פרופ’ גבי ברבש, מי שכיהן בעבר כמנכ”ל משרד הבריאות והיה המועמד המוביל לתפקיד ‘פרוייקטור הקורונה’ –  הודיע הערב (רביעי) כי הוא מוותר על המינוי.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

זאת, ככל הנראה, לאחר שלא קיבל את הסמכויות הדרושות לניהול המשבר.

מי שקידם את מועמדותו של ברבש היה ראש הממשלה. אולם אז התפתח עימות בינו לבין שר הבריאות: נתניהו רצה להיות הסמכות שתפעיל את פרופ’ ברבש, גם אם יהיה כפוף למשרד הבריאות, בעוד אדלשטיין התנגד. נתניהו גם סירב, ככל הנראה, להעניק לברבש את מלוא הסמכויות לניהול המשבר.

ברבש אמר הערב: “נגיף הקורונה מציב את מדינת ישראל בפני אחד האתגרים המורכבים בתולדותיה. עוד מראשית האירועים סברתי שבאירוע עם כל כך הרבה משתנים, שבו עדיין רב הנסתר על הגלוי, ישנה חשיבות עליונה בריכוז כלל הכוחות תחת מעטפת ניהולית אחת שתמקד את המאמץ הלאומי הנדרש להתמודדות בסדר גודל שכזה.

“עבורי, התגייסות אישית לנושא היתה עניין מובן מאליו, ומשהגיעה לפתחי הצעה לבחון את הדרך הנכונה להשתלב באופן רשמי במאמץ הזה, האמנתי שיש לדון בה בכובד ראש”.

הוא הסביר:  “כל מי שעוסק בתחום הרפואה הציבורית יודע שזמן הינו מרכיב קריטי בניהול מערכה מסוג זה. בימים האחרונים דנתי עם ראש הממשלה, שר הבריאות ואחרים, בדרכים בהם נכון לנהל את המאמץ הלאומי הזה ומרגע שנראה שאיננו מתכנסים לכדי החלטה – אני סבור שיש לפנות את הדרך למקבלי ההחלטות להמשיך ולדון בנושאים הדחופים שעומדים על הפרק, ולא בנושאים פרסונליים. אני מבקש להודות לראש הממשלה ולשר הבריאות על עצם פנייתם אלי”.

לדבריו, “הצלחתה של מדינת ישראל במערכה מול נגיף הקורונה תלויה באמת בכל אחת ואחד מאיתנו. אני אמשיך לתת כתף ולסייע במאמץ הלאומי החשוב הזה בדרכים שונות, כשם שעשיתי מאז שהתפרץ הנגיף”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות