אמר ‘הקורונה זה שטויות’ וסיכן חיי ילד חולה סרטן בבית חולים

יוסף מרדכי קדוש, בן 13, מתמודד עם מחלה ארורה, בעוד אביו, אמו וקרוב משפחה שוהים לצידו בתורנות • אבל השבוע הוכנס הקרוב לבידוד, בגלל חבר שלא שמר בהתרסה על הכללים, וחלה בקורונה • יצחק קדוש: 'רוצה לזלזל? תזיק לעצמך. סיכן את חיי הילד וגם אין לנו מחליף שיהיה בלילות!'
ישראל יוספי
א' אב התש"פ / 22.07.2020 20:06

יוסף מרדכי, בנם הבכור בן ה-13 של יצחק ותהילה שמחה קדוש, מתמודד מאז היותו בן 3 עם מחלת הסרטן. בימים אלו הוא מתמודד עם המחלה הארורה בפעם השלישית בחייו.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

אם בימים שבשגרה קשה לבני משפחות החולים לתפקד, הרי שבימי מגיפת הקורונה, כאשר החולים נתונים בסיכון גבוה – הכל קשה הרבה יותר.

אבל הכל עוד הרבה יותר מסובך כאשר ישנם אנשים שמזלזלים בנגיף הקורונה ואינם מקפידים על ההנחיות של משרד הבריאות. שכן, הם עשויים לסכן באופן ישיר ומיידי את החולים המאושפזים בבתי החולים.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

איך? תשמעו מה שמספר יצחק  קדוש, אביו של יוסף מרדכי.

“בזמני הטיפול של יוסף מרדכי בבית החולים, אשתי נמצאת איתו משעות הבוקר ואני מגיע בצהריים עד הלילה”, מספר יצחק בשיחה עם חרדים 10. “בלילה מגיע קרוב משפחה עד הבוקר. כך אנו אוגרים כוחות ליום הבא וגם נותנים תחושה טובה ליתר הילדים שאבא ואימא נמצאים בבית.

“אבל השבוע אנו נצטרך, אני ואישתי, לישון במשמרות גם בלילה. ולמה? בגלל שקרוב המשפחה שלנו, זה שמגיע בלילה ונמצא עם יוסף מרדכי – נמצא בבידוד.

“ברגע שהבנו שהוא נחשף לחולה קורונה ונכנס לבידוד, נוצר מצב שאנחנו צריכים להישאר בבית החולים כל היום. אני ביום ואשתי בלילה ולהפך.

“איך הקרוב משפחה שלנו נחשף לחולה? הוא  נפגש עם חבר שלו שאמר לו: ‘נגיף הקורונה זה שטויות’. אותו חבר, כמובן, לא מקפיד לא על מסיכה בסביבת אנשים ובוודאי גם לא על רחיצת ידיים אחרי מגע בדברים. הוא קיבל מידע מכל הסיפורים ברשת, ולטענתו הקורונה  לא מסוכנת.

“אלא שיומיים אחרי שהם נפגשו, הבחור מתקשר לקרוב המשפחה שלי ואמר לו שהוא צריך להיכנס לבידוד. ההורים של הקרוב משפחה נמצאים בקבוצת סיכון. אותו חכם, לא חשב שברגע שהוא  נמצא בסביבת אנשים הוא מדביק אותם, והוא הכניס את הקרוב שלנו לבידוד, גרם לו סכנה, וגם אין מחליף לילד שלנו.

“אותו אדם חכם, נמצא כחיובי לקורונה ועם תסמינים. הוא סיכן את ההורים של הקרוב משפחה שלנו, את הבן שלנו, הילד שלנו נמצא בקבוצת סיכון מאוד מאוד גבוהה. וכל זה רק בגלל שסתם בא לו להתלוצץ על הקורונה.

“מי שלא רוצה לשמור על הכללים זו זכותו. אבל דבר אחד שידע:  לעולם לא תדע את מי הכנסת לבידוד ומה מנעת מאותו אדם. זה יכול להיות בן שלא יכול לעזור לאבא ואימא שלו, או אדם שאיבד לשבועיים את פרנסתו – ובמקרה שלנו הוא יכל לסכן את חייו של הילד שלנו, שנמצא בקבוצת סיכון הכי גבוהה – במידה ואותו קרוב משפחה היה נדבק והיה בא למשמרת.

“אך מה שבוודאי זה גרם – לקחת שינה להורים של ילד חולה, וסיכנת  את האנשים שסביבך ומשפחתם, והגלגל רק ממשיך להסתובב.  שמרו על הכללים כי קורונה זה לא שטויות.

“גם מי שחושב שלו זה לא יקרה, לעולם לא יידע את מי הוא משבית ומכניס לסכנה. רוצה לזלזל? את הנזק תעשה לעצמך – לא לאחרים. במקרה אחר זה היה יכול להיגמר יותר גרוע.

“הרי אם אותו אדם לא היה מבצע בדיקת קורונה ולא היינו יודעים שהוא חולה, קרוב המשפחה שלנו מגיע לבית החולים ויושב עם הבן שלנו – ומסכן אותו!”

פחדתם ששמעתם על כך?

“בוודאי”.

שוחחת עם אותו בחור?

“הוא הרגיש לבד את הטעות שהוא עשה – והנזק שגרם. אנשים נפטרו מהנגיף, מאבדים פרנסה בגלל זה. היום הוא למד את הלקח. לדבר איתו אישית אני לא ארצה, כי הוא ירגיש לא נעים שהוא גרם לשרשרת נזיקין הזו. זו שרשרת שלא נגמרת.

“המסר שלי מיועד בעיקר לאלה שלא שומרים על הכללים. יש תחושה שבגלל שאין הסגר, אז כל אחד מנסה לחיות עם התחושה של ‘לי זה לא יקרה’, והכל בסדר. בפרט שרואים סרטונים שיוצאים מהמלונות של חולי קורונה, במלון ‘כינר’ ושאר המקומות, רואים שם אנשים רוקדים, עושים שמח. זו אווירה כזו של ‘לא יקרה כלום’.

“אני מכיר משפחה ששני הילדים שלה יצאו חיובים ושניים שלילים. הם שלחו את כולם למלונית, כולל את אלה השליליים. אתה מבין את המצב? איפה זה נמצא. אין פחד שידבק במלונית, יש מלונית ואין בעיה. לצערנו, זו המציאות, אנשים חושבים שזה חגיגה. הם לא מבינים את סכנות של המחלה. וזה ממש לא משחק”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רפואה שלימה! שה' יתן לכם כח להתמודד ולצאת מהמחלה בבריאות. תראו הרבה נחת מהילד אמן.
    22/07/2020 22:34
    אילה
  1. מתפללת עליו מהיום בלנ”ד

  2. רפואה שלמה ב"ה לילד ולמשפחה הגיבורה
    24/07/2020 11:33
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. נתפלל ב”ה

  4. לא מצחיק
    28/07/2020 18:37
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אחי ע”ה היה חולה סרטן. צעיר מאוד. נחשף לחולה קורונה, ואחרי שלושה ימים בלבד הראות שלו קרסו מהנגיף והוא נפטר.