‘עננה על ראשה’: דרישה מהיועמ”ש לחקור עבירת בנייה של ליאת בן־ארי

ארגון בצלמו מבקש פתיחת חקירה פלילית כנגד עו"ד בן־ארי, "עד לבירור העניין ופרסומו" • גם ח"כ מאי גולן דורשת חקירה: "לא נקבל את העובדה כי פקידה בתפקיד כה בכיר תתנהל על פי החשד בצורה עבריינית"
חיים טוויל
א' אב התש"פ / 22.07.2020 10:12

בעקבות החשיפה של עו”ד כנרת בראשי על עבירות בנייה שבוצעו, לכאורה, במבנה שבבעלות עו”ד ליאת בן־ארי – המשנה לפרקליט המדינה לאכיפה כלכלית והתובעת הראשית במשפטו של ראש הממשלה, שיגר ארגון ‘בצלמו’ ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, דרישה לפתוח בחקירה פלילית בפרשה.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

בפנייה נכתב: “כידוע כבר נאמר ‘והייתם נקיים מה’ ומישראל’. בנוסף עובדי ציבור מחוייבים על אחת כמה וכמה בשקיפות מירבית זו. לאחרונה רובצת עננה כבדה על הגברת ליאת בן ארי, התובעת במשפטו של ראש הממשלה. נטען שנעשו בנכס שלה או שרשום על שמה עבירות בניה.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

“ניתן לראות בפרסומים שהנכס רשום על שמה. אין כל ספק שגם אם היא רק רשומה על הנכס מדובר בבעיה חמורה”.

מנכ”ל הארגון, שי גליק, מזכיר “את סיפור חשבון הדולרים המפורסם של הגברת רבין שבעטיה התפטר ראש הממשלה” – ומוסיף: “אודה לך על פתיחת חקירה שקופה כנגד הגברת ליאת בן ארי במטרה לברר עובדות אלו לאשורם.

“אציין בהערת אגב שבכתבה מופיע שהיא מסרבת להגיב. לדעתי לא ייתכן שכנגד חשדות אלו עובד מדינה יסרב להגיב. אדגיש שוב: מטרת ארגון בצלמו הינה רדיפה אחרי הצדק וצדק חייב להיראות ולא רק לעשות”.

בפניה מציין הארגון כי כמה שרים בכירים, בהם השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה, ושרת התחבורה מירי רגב, דרשו את התפטרותה בעקבות הפרשה: “אנחנו דורשים דבר אחד – חקירה ובדיקה עד לבירור העניין ופרסומו”.

שי גליק, מנכ”ל ארגון בצלמו, אומר לחרדים 10:  “לא ייתכן שתובעת בתיק ראש הממשלה, התיק הכי רגיש במדינה, תהיה תחת עננה כבדה על חשדות לכאורה של עבירות בנייה ללא שום סנקציות פליליות או כספיות. הנושא חייב להתברר לטובת אמון הציבור במערכת המשפט”.

במקביל, פנתה גם חברת הכנסת מאי גולן ליועמ”ש בדרישה שיפתח בחקירה כנגד בן־ארי. “בעקבות הפרסומים השונים בכלי התקשורת העוסקים בעבירות הבנייה שאותן ביצעה הגב’ ליאת בן־ארי, אבקש לפתוח בבדיקה בנושא חשוב זה”, כתבה גולן. “הדברים מתחדדים עוד יותר נוכח שינוי הגרסאות של בן־ארי והעובדה שאיננו יכולים לקבל את העובדה כי פקידה בתפקיד כה בכיר תתנהל על פי החשד בצורה עבריינית ללא מתן דין וחשבון”.

לדברי גולן יש לנושא דחיפות “שכן הנושא מעלה חשד כי יש ניגוד אינטרסים חמור בדבר”.

המפרשה נחשפה על ידי עו”ד כנרת בראשי, אשר גילתה כי הפקח זיו מילר ערך ב־24.2.2020 ביקורת, וגילה כי בוצעו בנכס בראש העין עבודות לחלוקת הדירה לשניים, ככל הנראה כדי להגדיל את השכירות המתקבלת, עבודות שנעשו ללא היתר.

ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: “הפנייה התקבלה ותיבחן כמקובל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות