אלפים נפרדו מהדר גולדין הי”ד • צפו: הספדי המשפחה והכלה

שרי רוט
|
ז' אב התשע"ד / 03.08.2014 18:03
המונים הגיעו אל בית העלמין בכפר סבא כדי להשתתף בהלוויתו של סגן הדר גולדין הי”ד • נתניהו להורים: “יודע שאתם עוברים ייסורי תופת” • האב ספד: “מורשתו – אל תשנאו אחד את השני” • אחיו: “אנחנו לפניך ובעקבותיך. ישראלי אמיתי, גדול מכולם” • ארוסתו: “כל כך רציתי להיות הכלה שלך. לא חשבתי שתשאיר אותי לבד כל כך מהר”

המונים מכל קצוות הארץ נאספו אחר הצהרים (ראשון) בכפר סבא, כדי ללוות בדרכו האחרונה את סגן הדר גולדין הי”ד, שנהרג בתקרית ברפיח ביום שישי האחרון.

מסע ההלוויה החל בבית משפחת גולדין, לשם הגיע הקומנדקר הצבאי ובו ארונו של הדר. ההורים יצאו מהבית להתייחד עם הבן בתפילה – רגע לפני שילוו אותו במסע האחרון.

המשפחה קראה אתמול לעם ישראל להגיע להלוויתו של הדר ורבבות הגיעו לבית העלמין הצבאי בעיר. בכפר סבא נסגרו כבישים רבים בסביבת בית העלמין, הממוקם מטרים ספורים מבית משפחת גולדין.

אביו של הדר, ד”ר שמחה גולדין, ספד לו ואמר: “הדר היה מיוחד, איש זכות ולוחם. אם אתם רוצים לקחת חלק בו, לכו בדרך הישר, אל תשנאו אחד את השני”. ד”ר גולדין סיפר כי בנו מעולם לא קילל ולא אפשר לאף אחד מחניכיו ופקודיו לקלל. ”זו הייתה מורשתו וכל מי שהכיר אותו ידע שזה חשוב לו. אתם, שבאתם בהמוניכם לגעת בו, לכו בדרך הישר”.

אחיו התאום של הדר, צור, ספד: “הדר אחי, בינינו לא צריך מילים כדי לדבר ולדעת. אנחנו מחוברים ואין סיכומים. לא ארפה. אנחנו שניים, חיים יחד ולא נפרדים לעולמי עד. חייך – חיי, וחיי- חייך.

“אין כוח כשלך ואין רוח כשלך, אנחנו לפניך ובעקבותיך. ישראלי אמיתי, גדול מכולם. הדר, חלומך התגשם בחייך, חלומותיך ימשיכו ויתגשמו. אתה חלומם של הסבים והסבתות, של דברי ימינו, משפיע ותשפיע”. ארוסתו של הדר, עדנה סרוסי ספדה לו גם היא: “אין לי מושג מאיפה להתחיל, לא מצליחה לדמיין אותך כמת. אתה האדם הכי חי שאני מכירה. כל כך רציתי להיות הכלה שלך. התפוצצתי מגאווה להיות קשורה אליך. לא חשבתי שתשאיר אותי לבד כל כך מהר. נשארתי עם משימה גדולה ואני לא יודעת איך להתחיל להסתכל עליה. אין לי מושג מה עושים”.

הספדי המשפחה

בהלוויה משתתפים שר הביטחון, משה יעלון, הרב הצבאי הראשי, תת-אלוף רפי פרץ, סגן שר הדתות, אלי בן דהן, חבר הכנסת דני דנון והרמטכ”ל לשעבר, רב-אלוף (מיל’) גבי אשכנזי.

הבוקר הותר לפרסם כי גולדין הוא קרובו של שר הביטחון משה יעלון. “סגן הדר גולדין ז”ל הוא בן משפחתי, הכרתי אותו מאז שנולד”, צייץ יעלון. “הוא ולוחמי צה”ל שנפלו במבצע, יצאו למערכה כדי להשיב את השקט והביטחון לישראל. אני מחבק את המשפחות השכולות”.

מאז קבלת הבשורה המרה, לאורך היום, הסתגרו בני המשפחה בביתם. מסביב לבית התאספו חברים של הדר וחניכים מתנועת “בני עקיבא” שקראו פרקי תהילים והתפללו לעילוי נשמתו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם ד”ר שמחה ולאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין הי”ד שנפל שלשום בקרב ברצועת עזה.

ראש הממשלה אמר להוריו של הדר: “הדר היה דמות כבירה, גיבור גדול. אני יודע שאתם עוברים ייסורי תופת, הרגשה שלקחו חלק ממך ואינך שלם עוד. זהו כאב שלא נותן מרגוע לרגע. אני מקווה שתמצאו נחמה בכך שבנפילתו קיים את עם ישראל במאבק על עצמאותנו”.