תחזית האימה: תוך 3 שבועות יהיו 1000 חולים קשה, עוד מאות מתים

באגף המודיעין בצה"ל מעריכים: יהיו עשרות חולים קשים חדשים ביממה, מספר המתים צפוי לעלות בחודש הקרוב בעוד מאות רבות • מומחי משרד הבריאות: תוך שלושה שבועות מספר החולים הקשה יהיה גבוה מיכולת הספיקה של מערכת הבריאות • לראשונה יש יותר מ-30 אלף חולים פעילים
חרדים 10
א' אב התש"פ / 21.07.2020 21:51

באגף המודיעין בצה”ל מעריכים בדו”ח שחיברו במסגרת ‘מרכז הידע הלאומי למערכה בקורונה’, כי מספר החולים החדשים במצב קשה צפוי לגדול בחודש הקרוב בעשרות חולים קשים חדשים ביממה ומספר המתים יגיע למאות – זאת על בסיס היקף התחלואה הנוכחי וללא שינוי מגמה משמעותי.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

בדו”ח מצויין, כי “התחלואה במדינת ישראל בגל השני של המגפה מפושטת ורחבה, באופן אשר מקשה מאוד את ההשתלטות עליה ואת בלימתה. ישראל בולטת לשלילה בהיבט זה, גם בהשוואה לשאר מדינות העולם המערבי”.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

לדברי החוקרים התמתנות העליה בתחלואה בימים האחרונים אינה “אמיתית” וקשורה למספר בדיקות מועט יותר.

מגמה נוספת המוצגת בדו”ח קשורה לעליה שהתרחשה בחודש יולי במספר הבדיקות, שנושק ל-30 אלף בדיקות ביום: “אין מקום לספק, גם אם העליה בהיקף הבדיקות הביאה לעליה משמעותית במספר המאובחנים, ולכאורה לעליה מלאכותית, הרי שבמקביל נרשמה עליה במספר החולים החדשים שמצבם קשה”.

לדבריהם, עליה זו אינה נובעת מהיקף הבדיקות, אלא להתפתחות המחלה ולכן היא מדד משקף.

הם מדגישים עוד, כי במחצית הראשונה של חודש יולי היו 130 חולים קשים חדשים בשבועיים, מספר גבוה יותר מאשר שיא הגל הראשון, אז היו בשבועיים כ-115 חולים חדשים קשים.

לא יהיה מנוס מסגר כללי

גם משרד הבריאות מציג תחזית אימים: לפי דיווח בחדשות 12, בישיבת השרים המצומצמת שנערכה אתמול אצל ראש הממשלה, שוב חזרו המומחים של משרד הבריאות על התחזיות השחורות.

לדברי המומחים, מספר החולים קשה לשבועיים-שלושה הקרובים כבר נקבע – משום שהוא נגזרת של אלו שכבר נדבקו בנגיף. על פי החישובים שהציג המשרד, מדובר על כאלף חולים קשה תוך 20 יום בלבד.

עוד הסבירו המומחים של משרד הבריאות כי המערכת בנויה לעבודה נוחה במחלקות הקורונה רק עד 750 חולים קשה – תוך התחשבות בציוד המתאים, הרובוטיקה, החליפות, הצפייה מרחוק, הטיפולים המיוחדים ומבלי שהמערכת נכנסת לאי ספיקה.

המומחים הסבירו, כי גם אם תהייה התמתנות במספר הנדבקים, מספר החולים קשה בעוד כ-3 שבועות צפוי להיות הרבה מעבר למה שמשרד הבריאות הציב כקו אדום.

לזה נוספת העובדה שמרבית ההגבלות שהממשלה הכריזה עליהן בוטלו בכנסת או רוככו, ולכן, אומרים לשרים ולראש הממשלה: צריך לפעול מיידית, לעצור כבר עכשיו. המשמעות? לא יהיה מנוס מסגר כללי.

בתוך כך,  משרד הבריאות עדכן הערב כי  נוספו 1,854 חולים חדשים בקורונה ביממה האחרונה. זאת  מתוך 27,299 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול.

כעת ישנם 53,559 חולים מאומתים מאז פרוץ המגפה, כשמתוכם יש 30,488 חולים פעילים.

מתוך החולים ישנם 256 חולים שמצבם מוגדר קשה, 77 חולים מונשמים, ולאחר שנפטרו ארבעה בני אדם ביממה האחרונה, מספר הנפטרים במגיפה עומד על 424 בני אדם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות