הגר”ש אלתר: לפחד ממי ששלח את הווירוס – ולא מהווירוס עצמו • צפו

ראש הישיבה מגור, המחלים בביתו מהקורונה, מסר היום שיעור לבני קהילתו, בסופו התייחס למצב  • "יש מי ששולח את המקל להכות בנו, וממנו אנו צריכים להתיירא, וכי כשהגזירה תעבור במהרה, ויהיה בריאות ופרנסה, ויהיו שנים רגועות, האם אז אין רבונו של עולם?!"
יוסף גרינבוים
א' אב התש"פ / 21.07.2020 21:16

ראש הישיבה מגור, הגר”ש אלתר, המחלים בביתו לאחר שאובחן כחיובי לקורונה בשבוע שעבר ומאז הוא בבידוד – מסר היום (שלישי) שיעור לבני קהילתו.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

בסוף שיעור תורני בלמדנות עמוקה, שנמשך כשעה והועבר לתלמידיו בהקלטה ובוידאו, התייחס ראש הישיבה למגיפת הקורונה.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

בשיחה של כ-4 דקות הזכיר ראש הישיבה כי עומדים אנו לפני ראש השנה, והתכלית העולה כעת היא ‘קחו עמכם דברים’ – להתבונן בחומש ובפרשת דברים ששם, לדבריו, “ישנם פסוקים שכל אחד יכול להתחבר אליהם והם מביאים ליראת ה'”, כשהוא מדגיש כי מדובר ביראה אמיתית – דבר המסור ללב.

לגבי הקורונה אמר ראש הישיבה: “כולם חוששים ומפחדים מהוירוס, ויש פחד מהעתיד לקרות בעולם, אבל צריכים להתעורר לא לפחד מהמקל, כי לא מן המקל אתה מתיירא, אלא אתה מתיירא מהרבונו של עולם שעושה את הכל. כמה שוטים הם אלו הנשארים ביראה ופחד מן המקל, שהרי יש מי ששולח את המקל להכות בנו, פון איהם דארף מען זיין פארשאקעלט, וממנו ית”ש אנו צריכים להתיירא, וכי כשהגזירה אי”ה תעבור במהרה, ויהיה בריאות ופרנסה, ויהיו שנים רגועות, האם אז אין רבונו של עולם?! האם אנו בטוחים?! איז מען פארזעכערט דען?!

“הלא אין זה בידינו כלל, כי הבורא ית”ש מקיים ומחיה אותנו ואת כל העולם בכל יום ויום – גם כשאין נגלה לעין כל, ובימים אלו התגלה לנו מקצת ממקצת כמה אנו תלויים בו ית”ש”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות