“מרעיבים אותנו, מנות של ילדים, ירקות רקובים”: הסיוט במלוניות הקורונה

מחלימים חרדים במלוניות מתלוננים על תנאי זוועה - בעיקר על האוכל • חרדי ב'חרמון': "מקבלים כמעט אותה מנה כבר שבוע, מנה כמו של ילדי צהרון. כדי לא להישאר רעב, אני אוכל הרבה לחם. בבוקר וצהרים יש ירקות חצי מקולקלים בארגז עם בוץ. מתנהגים אלינו ככה בגלל שאנחנו חרדים"
ישראל יוספי
כ"ט תמוז התש"פ / 21.07.2020 17:33

אפליה של שומרי כשרות מהדרין במלוניות הקורונה? עד כה אוישו על ידי פיקוד העורף 11 מלוניות קורונה המותאמות לצרכי הציבור החרדי, בהן שוהים כ-4,000 חולים ומבודדים. עד סוף השבוע ייפתחו, לפי התכנית של משרד הביטחון, עוד שתי מלוניות.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

אלא שלמרבה הצער, רבים מהמחלימים החרדים במלונות השונים, מתלוננים על תנאים בלתי נאותים בלשון המעטה, כאשר בחלק מהם אין תנאים בסיסיים. כך, למשל, במלון ‘פארק’ בירושלים, בו שוהים 400 בחורי ישיבה, יש רק שתי מכונות כביסה, שאינן נותנות מענה, למרות שהן פועלות ללא הפסקה.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

במקומות אחרים התלוננו על עובש בחדרים, ליכלוך, עכברים וחולדות. יש לציין, כי השוהים במלון כינר מביעים שביעות רצון מהתנאים.

במלונית הקרונה ‘מרגוע’ בערד נתלה שלט עליו נכתב: “לכל הבחורים – מים קרים, קפה, כביסה, גיהוץ, מזגנים, מקררים, תאורה, אוכל – הכל בטיפול. אל דאגה, הכל יוסדר בימים הקרובים”.

גם השוהים במלונית למגזר החרדי בבית ספר שדה ‘חרמון’, שהכשרות בו היא ל’מהדרין’, מתלוננים על האוכל.

צילום: מסך טוויטר, יצחק פלדמן

לדבריהם, האוכל המוגש להם מבוסס על חמגשיות לארוחת הצהריים – ואותה מנה מוגשת כל ארוחת צהריים: שניצל תעשייתי, תפוח אדמה ושעועית.

לטענתם, הכמות הנמצאת במגשית אינה מספיקה משום שהיא קטנה ולא ניתן לשבוע ממנה. למרבה התדהמה, לא ניתן לבקש מנה נוספת.

השוהים במלון קובלים גם על כך שבארוחות הבוקר והערב הירקות מוגשים בתוך ארגז קרטון, המונח על השולחן המרכזי, ובתוכו תערובת ירקות – שחלקם רקובים.

״אני נשאר רעב כל יום וזה לא מעניין אף אחד, אין אפשרות לקבל עוד מנה”, אומר חולה קורונה השוהה במלונית כבר יותר משבוע.

לשם ההשוואה: בבדיקה שערך חרדים 10, מתברר כי האוכל המוגש במלון ‘קרלטון’ נהריה לחולים המוכנים להסתפק בהכשר הרבנות הוא טוב בהרבה.

י’ ל’, אחד השוהים ב’חרמון’ מספר בשיחה עם חרדים 10: “אני שוהה במלונית בית ספר שדה ‘חרמון’ לאחר שנדבקתי בנגיף קורונה. אני נמצא במלונית כשבוע.

“הקושי הגדול זה ארוחת הצהריים, זה עיקר הבעיה שלנו. אנחנו מקבלים כמעט את אותה מנה כבר שבוע ימים, שניצל תירס תעשייתי, תפו”א ושעועית או פסטה. מקבלים מנה של צהרון שילדים מקבלים, מנה כמו של ילדים. אני שוקל 100 קילו, המנה הזו לא משביעה אותי בכלל.  הרמה של האוכל מאוד מאוד נמוכה, הכמות קטנה מאוד ולא מקבלים עוד מנה”.

אתה נשאר רעב?

“לפעמים כן,  הכמות מאוד דלה ואין מה לאכול. בשביל לא להישאר רעב, אני אוכל הרבה לחם בארוחת בוקר, כדי לא להיות רעב בצהריים, אין לי ברירה. בשביל לקבל עוד מנה אם בכלל, צריכים להגיע בשעה 14:45 ואם יישאר תקבל.

למקפידים על מהדרין בחרמון. צילום: פייסבוק שמעון טרגר

“אני אמור להישאר רעב, אם אני לא יעשה השלמות.  עשינו הזמנה של אוכל מסופר שנמצא באזור בשביל שלא נשאר רעבים. בארוחת בוקר ובערב אנחנו מקבלים ירקות חצי מקולקלים בתוך קרטון לא חתוך ולא שטוף, ארגז עם בוץ, אם מביאים ירקות זה מה שיש.

“ביום שישי הביאו לנו פסטה ממוחזרת. החבר חדר שלי טבח במלון בטבריה, אמר שלקחו כמה פסטות וערבבו אותן ביחד ונתנו לנו לאכול את זה. היה ממש מגעיל. מחזרו את הפסטה.

“בשבת לא נשאר צ’ולנט, הביאו  ממש קצת לא נשאר לי, הייתי צריך לגרד מלמטה בשביל זה”.

איך ההרגשה?

“קשה  מאוד, אני רוצה לחזור הביתה. הם העיקר שולחים אותנו למלונית ולא דואגים לרווחת השוהים במלונית. כל דבר צריך לבקש עד שמוצאים לך. לדוגמא: כוסות חד פעמי הם מנסים לחסוך. אני לא מבין למה.

“פנינו לפיקוד העורף. הם אמרו שיטפלו בזה ולא חזרו אלי. אני לא היחיד שפניתי. התייאשנו, כבר לא מדברים עם פיקוד העורף על האוכל. קשה אין למי לפנות,  מקווה שזה יעזור, אם לא לי לבאים אחרי.

לאוכלי רבנות. צילום: פייסבוק שמעון טרגר

“מתנהגים אלינו ככה בגלל שאנחנו חרדים. יש לי חבר דתי לאומי שנמצא באחד המלונות בארץ לחולי קורונה, הוא שלח לי את המנות שמקבלים שם כל יום. זה ממש עולם אחר. שם זה לא חרדים אז מקבלים מבחר מאכלים גדול. אנחנו מקבלים מנה כחושה מאוד לעומתם. במלון שהם נמצאים יודעים שיעשו רעש, בגלל זה מביאים מנות טובות, הם לא מתעסקים איתם. אבל אצלנו, יודעים שחרדים לא יעשו רעש בגלל זה, אז זו ההתנהלות”.

תגובת פיקוד העורף טרם התקבלה. לכשתתקבל – נפרסמה.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אוכל במלונית קורונה שדה חרמון
    21/07/2020 18:52
    ה. ש.
  1. שקר וכזב כל הכתבה!!! האוכל שמוגש בצהרי היום מוגש אסטטי ונקי מנה שמשביעה בן אדם בוגר (מי שסובל מעודף מישקל זאת כבר בעיה אחרת ושיסדר את זה לעצמו) האוכל מגוון ביותר כל יום מנות אחרות אף פעם לא הגיע לנו שניצל תעשייתי כך שהתמונה שיקרית לחלוטין וניתן לראות בבירור שמתחת לשניצל יש שמן עם שאריות של שווארמה טעימה ביותר שקיבלנו באותו יום!!!!! וגם מהשעועית ניתן לראות שמישהו הוציא חלק. אז לפני שמעלים כתבה שלמה תיבדקו קודם אמינות ולא לכתוב רק על סמך מישהו אחד שקם על צד שמאל!!!

  2. מלונית
    22/07/2020 16:29
    משה
  3. בושה וחרפה
    אני כבר לא רוצה להתפנות למלונית

  4. מלונית קורונה
    23/07/2020 16:57
    בניברקית
  5. קראתי בחלחלה את הנכתב על מלונית הקורונה בבית ספר שדה חרמון בשניר וברצוני להגיב
    אני נמצאת במלונית כחודש ימים עם משפחתי 6 נפשות, וכמונו עוד הרבה משפחות ובודדים שהגיעו איתנו וגם לפננו, ואני יודעת שרוב המשפחות לא ממהרות ואפילו רוצים להשאר כאן ,המקום יפה ונקי הכל מתוחזק כמו שצריך מהיום שהגעתי לא ראיתי אפילו מקק אחד!ובטח לא עכבר! לא עובש ולא קורי עכביש!!! אין הגבלה במזגנים והצוות שמנהל את המקום ובראשם מר ישי משתדלים ככל יכולתם לשביעות רצון המחלימים
    לעניין האוכל
    מה שכתב הממתלונן זה לא נכון!!!
    הוא מתלונן כאילו שהוא משלם על מלון של 7 כוכבים
    האוכל בבוקר ובערב ממש מקסים נותנים כל יום גבינה,קוטג, גבינה צהובה, לבן, מעדן שוקו, חמאה,ריבה, ממרח שוקולד, לחם, לחמניות, ויש קרטון עם ירקות מלפפון עגבניה ובצל טריים כל יום לא ראיתי עגבנייה רקובה חודש ימים !!!ואפשר לקחת בלי הגבלה הארוחת צהריים היא אכן בחמגשית אבל האוכל טרי כל יום שום דבר לא ממוחזר וגם לא יכול להיות ממוחזר בגלל שמה שיוצא מהחלון הגשה לא נכנס חזרה למטבח וכל מה שנשאר הולך לפח אפילו גביעי גבינה או לבן סגורים ואני כותבת את זה בצער שזורקים אוכל
    החמגשית שמצולם בתמונה זה לא נכון כי באותו היום היה שווארמה ורואים את השאריות בחמגשית של השווארמה מכל החודש שאני כאן פעם אחת ויחידה היה שניצל תירס יש כאן אישה מקסימה בשם אילנה שהיא אחראית על האוכל והיא מחלקת ברוחב לב ומאוד קשובה לבקשות של האנשים ומתיעצת איתנו על התפריט ביקשתי ממנה פשטידה יום למחרת היה פשטידה ביקשו מוקפץ יום למחרת היה מוקפץ האוכל מקיטרינג פוטאש מטבריה מגוון וטעים לא פחות מבבית לא באיכות ולא בכמות
    אל תשכחו אנחנו במלון בלי תשלום תגידו תודה על מה שנותנים
    מה שבאמת מאוד חסר זה חלב שצריך להתחנן לשקית וזה באמת לא בסדר
    וגם פירות אין
    לסיכום
    אנחנו עוזבים אחרי שבת ואני מסכמת את התקופה הזאת כחופשת קיץ מהממת כמו באמריקה בקונטרי הייתי נשארת עוד שבועיים
    ואל תשכחו לעשות חשבון כמה כסף עולה למשפחה של 6 נפשות בקיץ…..