‘דירה מלאה אשפה וג’וקים’: תושיית שכנים הצילה את חיי גלמוד כבן 70

ערנות של שכנים ברחוב אורלוב בפתח תקווה, שהריחו ריח נוראי וחזק שעולה מאחת הדירות, חשפה מראה מזעזע של אדם גלמוד בשנות ה-70, שחי בדירה "זה היה ממש זוועת עולם, זבובים וג'וקים בכל הבית. הכל הפוך ומלוכלך"
חיים טוויל
כ"ט תמוז התש"פ / 21.07.2020 13:59

מראה מזעזע התגלה למתנדבי זק”א שהגיעו לדירה ברחוב אורלוב בפתח תקווה, בעקבות תלונות של השכנים על ריח רע שעולה מאחת הדירות.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

הם חשבו שמדובר בעוד גופה שנמצאת כעבור זמן רב, אבל בפנים הם מצאו לכלוך וצחנה – ואדם גלמוד בשנות ה-70 שחי בתנאים מחרידים.

אתמול פונה התושב מביתו עד שהבית נוקה וסודר.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

לצורך פינוי האשפה אף הובא למקום מנוף.

“מדובר באירוע מאוד לא פשוט”, מספר מתנדב זק”א אליעזר סמט. “קבלנו פניה מהשכנים שהם מרגישים ריח נוראי בכל הבניין, חששנו שמדובר בעוד מקרה קשה של קשיש או גלמוד שנפטר לבד בבית לפני זמן מה. הגענו לשם יחד עם כוחות המשטרה וכיבוי אש, במטרה לטפל בכבוד המת.

“השכנים סיפרו שמדובר באדם גלמוד שהם לא ראו אותו כבר כמה וכמה ימים.

“אחרי שצוות הכיבוי נכנסו לבית בעזרת מנוף שהובא למקום, התגלה מחזה נוראי ומחריד: בית מלא אשפה, בצחנה איומה, שקשה ובלתי נתפס איך ייצור אנוש חי כך בשנת 2020. זה היה ממש זוועת עולם, זבובים וג’וקים בכל הבית. הכל הפוך ומלוכלך, ריקבון מתקדם של דברי מאכל. ובתוך כל הזוהמה אנחנו מגלים אדם גלמוד בסביבות שנות ה-70 כשהוא מוזנח בצורה מחרידה ביותר.

צילום: דוברות זק”א

“לא האמנו שאדם חי בבית זה. הזעקנו את גורמי הרווחה, שאמרו שהם יטפלו בו, ידאגו לניקיון הבית ולהגיש לו עזרה”.

סמט הוסיף: “הפעם בזכות תושיית השכנים ששמו לב, נמנע אסון גדול, כי לא ניתן לחיות בצורת חיים כזו עוד הרבה זמן. אנחנו שוב ושוב מתחננים: אנא, שימו לב לשכן הקשיש או הגלמוד, נקישה אחת בדלת, פעם ביום ותצילו חיים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות