אמיר אוחנה: “מנלדלביט מושקע כל כולו בהרשעתו של נתניהו. זה ברור?

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה עם ביקורת חריפה על היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט: "הוא מתנהג באופן מאוד מדאיג בשבועות האחרונים, כאילו זה 'או אני או הוא'"
חרדים 10
כ"ט תמוז התש"פ / 21.07.2020 13:05

השר לביטחון פנים אמיר אוחנה שוחח היום (שני) עם אראל סג”ל ורועי עידן ב-103fm על המתיחות בינו לבין היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

תחילה התייחס לדברים שאמר היועמ”ש כתגובה למכתב ששלח אליו ביום שישי, ובו התריע מפני הסכנה לחייו של נתניהו.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

“קשקוש וזלזול באינטליגנציה”, אמר אוחנה. “בוא נתחיל מזה, האם ברור לכולם מימין ומשמאל שהיועמ”ש לממשלה כרגע, אחרי שהחליט להגיש כתב אישום נגד רה”מ, מושקע כל כולו בהרשעתו של נתניהו, האם זה ברור? הרי אם נתניהו יזוכה, איזה אות קלון זה יהיה על מצחו של אביחי מנדלבליט? הוא לא יוכל להישאר דקה בחיים הציבוריים. האיש הזה יוכר כמי שהביא אותנו עד הלום”.

אוחנה הוסיף וטען כי מנדלבליט “מתנהג באופן מאוד מדאיג בשבועות האחרונים, כאילו זה ‘או אני או הוא’. לכן, אני שואל – איפה הקונספירציות והתיאורים הלא מדויקים? זה בדיוק ככה. דוגמה אחת, האם עולה על הדעת שהמאשים והתובע, שיש לו אינטרס בהרשעתו של נתניהו, תהיה לו איזו שהיא נגיעה ב-איך ובאיזה אופן הוא יממן את הגנתו? האם זה הגיוני? אני חושב שזה לא הגיוני, אבל הוא קבע והגדיר, ואמר ‘אי אפשר’. זה פשוט ניגוד עניינים מובנה”.

ח”כ אוחנה המשיך ומתח ביקורת על מערכת המשפט: “זו לא פעם ראשונה שהיועמ”ש לממשלה פועל בניגוד עניינים. לצערי, גם בקרב השופטים. מערכת המשפט חושבת את עצמה כאילו יושבים בה רק מלאכים צחורי כנפיים, שאין להם ניגוד עניינים, אין להם את הגן הזה. אם פוליטיקאי היה נוהג כך אני מבטיח שהוא היה מאחורי סורג ובריח”.

לדעתו, “אין במערכת המשפט טיפה של ביקורת עצמית. אני חושב שיש הרבה מאוד מה לעשות במערכת המשפט, ואם התגובות כל הזמן יהיו רק לגונן אז לא יהיה בוודאי תיקון, זה ברור שלא יהיה תיקון”.

אראל סג”ל שיתף את השר לביטחון פנים כי שוחח עם אסירים שציינו בפניו כי במהלך החצי שנה האחרונה הם לא פגשו את ילדיהם מכיוון שביקורים נאסרו. אסירים בעלי היתר לצאת לביקורים גם כן לא יצאו, על אף הרישיון לעשות זאת. הם ביקשו לדעת האם יש צפי מתי הביקורים יתחדשו. נושא נוסף שהעלו האסירים בפניו של סג”ל הוא היעדר ההקפדה על הנחיות משרד הבריאות בנושא הקורונה בקרב הסוהרים, דבר שמעלה את החשש בקרב האסירים. סג”ל הוסיף ואמר כי גם לאסירים יש צלם אדם וצריך לדאוג להם.

השר אוחנה השיב: “אני 10 שנים בחיי פעלתי כעו”ד פלילי, כסנגור, אז אני בהחלט מכיר גם את האנשים והמקרים. אותי לא צריך לשכנע שלאסיר יש צלם אדם. אני מגבש בימים אלה את תוכנית הפעולה שלי לשנים הקרובות, אחד הנושאים יהיה זכויות עציר, נחקר, אסיר, ואני בהחלט מתכוון לתת דגש בנושא הזה. אנחנו גם מרחיבים את שטח המחיה של אסירים, כדי שהצפיפות תוקל במעט.

“בעניין הקורונה, שב”ס עשה מאמצים מאוד ניכרים להשאיר את הקורונה מחוץ לחומות שירות בתי הסוהר, מתוך הכרה שזו נקודת תורפה. כי קורונה בשב”ס – זה כמו אש בקצה קוצים, ואנחנו נספוג אבדות רבות בעניין הזה”.

הוא ציין את העבודה הטובה שהשב”ס עשה בטיפול בנושא, והסביר כי זה אכן בא על חשבון הביקורים ואף על “חשבון הובלת אסירים לדיונים בית המשפט. אנחנו משתמשים הרבה יותר בווידאו ‘קונפרנס’ כדי לשמור על חייהם. אנחנו רואים את חייהם ושלומם של האסירים לנגד עניינו. אנחנו מודעים לקושי, אני יודע מה עובר על אב שרוצה לראות את ילדיו ובני משפחתו, כל אדם יכול להבין את זה. זה באמת קשה, אבל המאמץ הוא מאמץ לאומי. איפה שאפשר להקל – מקלים. יש מקרים בודדים, לדעתי פחות מ-10, של סוהרים שאכן נדבקו בקורונה. אבל למיטב ידיעתי יש 0 מקרים שסוהרים הדביקו אסירים בקורונה”.

בהמשך התייחס לנושא הלגליזציה לסמים קלים, “היחס לקנאביס צריך להיות כמו לאלכוהול, אסור מתחת לגיל 21 ואסור בצבא ובשירותי הביטחון”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מנדלבליט.
    23/07/2020 12:41
    יצחק
  1. האם השר אוחנה יודע שכל ההתנהגות של מנדלבליט התחילה מהרגע שהוא נחקר בלה”ב 433.והרי היחידה הזו נמצאת כרגע בידיים שלו. אז הלואי והוא יבדוק מה קורה שם.

    החותם בפחד מהלה”ב המתהפכת