ועדת הקורונה ביטלה הצו: מסעדות יוכלו לפתוח – גם בחללים סגורים

ועדת הקורונה בכנסת הפכה את החלטת הממשלה: המסעדות ייפתחו עם 20 סועדים בפנים ועד 30 בחוץ • ועדת הקורונה תתרוקן מתוכן? הסמכות לאשר את צווי הממשלה תילקח ממנה בחוק החדש
אריה ריבקינד
כ"ט תמוז התש"פ / 21.07.2020 11:35

ועדת הקורונה דחתה הבוקר (שלישי) את הצו של הממשלה המגביל את פעילות המסעדות למשלוחים וטייק-אווי בלבד, והחליטה כי מסעדות יפעלו לפי המתווה הקודם שאישרה הממשלה: עד 20 אנשים בתוך המסעדה ועד 30 בחוץ.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

הליכוד ויהדות התורה הצביעו נגד ונציגי כחול לבן נעדרו.

יו”ר הוועדה, ח”כ יפעת שאשא-ביטון אמרה בסיום הדיון: “אני מקווה שבמהלך השבוע הקרוב הממשלה תביא מתווה שיוכל להסדיר את הישיבה בחוץ ובפנים”.

שווה וכדאי לבדוק: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

יו״ר הקואליציה ח״כ מיקי זוהר אמר לה: ״אתם מביאים על המדינה סגר בעוד חודש״.

בפתח הדיון הבהירה יו”ר ועדת הקורונה: “לא הצלחנו להגיע למתווה מוסכם על פתיחת המסעדות. ביקשנו לאפשר פתיחה של 35%  מהחלקים הסגורים. בלילה כבר הסכמתי לוותר על פנים המסעדה ובלבד שנקבל מתווה סביר לפתיחה בחוץ, על פי התו סגול ולא להגביל ל־50 אנשים.

“אני אומרת בכאב שנצטרך לא לאשר את הצו על המסעדות כדי לפתוח אותן מחדש. אנו קוראים למסעדות לשמור על הבריאות של הסועדים ואני מקווה שהממשלה תביא מתווה חדש שיאפשר את פתיחתן.

“אנחנו לא נפסיק לדרוש שבכל אחת מההנחיות שיוצאות מהממשלה יהיה רעיון מסדר בכדי לרתום את הציבור למאבק בנגיף. אנחנו במשבר בריאותי חמור ובלי הציבור אין שום סיכוי שננצח אותו. אני קוראת לציבור לשמור על ההנחיות, זה חשוב בכדי שננצח את הנגיף ונמנע מסגר”.

יו”ר הקואליציה ח”כ זוהר איים על שאשא ביטון: “אם את תעבירי את ההחלטה בקולות האופוזיציה זו תהיה החלטה לא אחראית ואנחנו נפעל לתקן אותה בהקדם. ברגע שחוק הקורונה הגדול יעבור בכנסת הסמכויות יעברו לוועדות שאנחנו נקבע בוועדת הכנסת וקבלת ההחלטות תהיה רק באופן ענייני”.

ברשת ב’ דווח הבוקר  כי ‏ועדת הקורונה צפויה בקרוב לאבד את סמכויותיה לאשר או לבטל את צווי הממשלה.

לפי טיוטת ‘חוק הקורונה הגדול’, שצפוי לעבור בקרוב, הסמכות לאשר את צווי הממשלה תפוזר בין ארבע ועדות, מה שאומר שוועדת הקורונה תהפוך לוועדה ללא שיניים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות