‘להפסיק המשחק הילדותי איפה שומרים יותר, בירושלים או ת”א’

גאב"ד 'דרכי הוראה' באירוע סגור של רבני הקהילות ברמות עם פיקוד העורף: "להפסיק לבדוק מי שומר יותר - חרדים או חילונים. אלו דיבורים של ילדים. מה זה משנה? צריכים לשמור על המשפחות שלנו" • הגן על השוטרים: "הם כמעט ילדים, שעושים משמרות של 10-12 שעות וכולם יהודים"
יוסף גרינבוים
כ"ט תמוז התש"פ / 20.07.2020 22:03

הגאון רבי אשר וייס, גאב”ד ‘דרכי הוראה’ נשא ביום חמישי האחרון דברים באירוע סגור לרבני הקהילות בשכונת רמות, יחד עם אנשי פיקוד העורף, באולם המנהל הקהילתי ברמות.

שווה וכדאי לבדוק: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

באירוע – שתיעוד ממנו מתפרסם בחרדים 10 לראשונה – אמר הגאב”ד,  הידוע כמי שדורש להקפיד מאוד על הנחיות משרד הבריאות במאבק בנגיף הקורונה: “צריך לעמוד על כך שמי שלא חובש מסיכה לא נכנס לבית הכנסת, לבית מדרש. אין מציאות כזו שמישהו יעז להיכנס בלי מסיכה. ומקפידים על 20 איש ולא יותר, אחד יותר נשאר בחוץ וכך צריך לנהוג”.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

לדבריו, “צריך למנות גבאים בכל מקום” – שיקפידו על שמירת ההנחיות.

הגאב”ד יצא נגד ההשוואות מול הציבור החילוני: “צריך להפסיק את המשחק הילדותי הזה איפה שומרים יותר, בירושלים או בתל אביב. מי יותר – חרדים או חילונים. אלו דיבורים של ילדים קטנים. מה זה משנה? אנחנו צריכים לשמור על המשפחות שלנו”.

הוא הוסיף: “אמרתי הרבה פעמים – אנשים צעירים צוחקים. אבל כשהמחלה מתפשטת, אין שום דרך להגן על המבוגרים, על הזקנים, על החולים – ואלה חס ושלום יכולים לשלם את המחיר”.

הגר”א הפתיע ויצא להגנת השוטרים: “לא קל להיות שוטר בירושלים בימים אלו. אז קצת לחשוב גם על האנשים האלו. מדובר כמעט בילדים שעושים משמרות של עשר שעות, של 12 שעות, וכולם יהודים, כולנו אחים. זה לא שניים בשני עברי מתרס, כולם פועלים למען אותה מטרה בסופו של דבר: להציל חיים, להגן על הציבור”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הרב...
    21/07/2020 00:00
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אם אוכלים שלישידס זה כמו מסעדה ומותר 50

    • יהודי   21/07/2020 13:44

      הבנת הנקרא

  2. כשהמצלמה עושה סיבוב חדר רואים אחד
    23/07/2020 12:28
    דוד
  3. שלא לובש מסכה, אחרי כל מה שהרב הזה אומר… קצת מוזר לראות זאת.