זוהר: לשקול המשך כהונת שר האוצר • כ”ץ: אתה לא מייצג כלום

אריה ריבקינד
|
כ"ח תמוז התש"פ / 20.07.2020 13:15
יו”ר הקואליציה מיקי זוהר נגד שר האוצר: “יש לו גישה אלימה ומתנשאת, יש לנו שר אוצר מנותק מהעם” • כ”ץ: “באת להפריע לדיון ענייני בגלל אינטרס אישי של בן דוד שיש לו אולם חתונות, זה עוד יגיע לוועדת האתיקה. ‘הניתוק’ היחיד שלי הוא מבעלי עניין ואינטרסנטים” • נתניהו מנסה לפשר

עימות חריף במיוחד התרחש בצהריים (שני) בין יו”ר הקואליציה ח”כ מיקי זוהר לשר האוצר ישראל כ”ץ במהלך דיון בוועדת הכספים שדנה בתכנית הכלכלית של הממשלה.

 לחצו כאן: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

בשיא העימות קרא זוהר לשקול את המשך כהונתו של כ”ץ בתפקידו.

כ”ץ אמר במהלך דבריו כי שאל מדוע מיקי זוהר כל כך דואג לתחום האולמות. “נאמר לי שיש לו בן דוד שהוא דואג לו, אתה לא מייצג שום עניין”.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

השר כ”ץ הטיח בזוהר: “באת להפריע לדיון ענייני בגלל אינטרס אישי של בן דוד שיש לו אולם חתונות. זה מנוגד לעמדת ראש הממשלה והממשלה שרוצה להעביר את החוק כדי להעביר במהירות כסף לשכירים לעצמאים ולבעלי העסקים. לצערי האופוזיציה מגלה יותר אחריות לציבור מאשר אתה שקרוי: יו״ר קואליציה”.

זוהר ענה לו: “אני אתעלם מהגישה אלימה והמתנשאת של שר האוצר. צר לי שכחלק מתנועת הליכוד יש לנו שר אוצר מנותק מהעם, אני מצר על זה. ועם כל הכבוד לרצון של שר האוצר להפגין כוחניות, עלי זה לא עובד. אני באופן אישי חייב להודות שהייתה לי תקווה גדולה ממינויו של ישראל כ”ץ, יש לי מפח נפש גדול מההתנהלות שלו. יכול להיות מאוד שצריך לקרוא לראש הממשלה לבחון את המשך כהונתו של שר האוצר. המשך כהותנו הופכת לסכנה להמשך כהונת הליכוד”.

כ”ץ קרא לעבר זוהר כי הדיון הוא על בן דודו וכי הוא עוד יגיע לוועדת האתיקה.

בעקבות העימות עצר יו”ר הוועדה ח”כ משה גפני את הדיון והכריז על הפסקה.

בהמשך פרסם השר כ”ץ הודעה בה תקף את יו”ר הקואליציה: “ח”כ מיקי זוהר פעם אחר פעם מנסה להכניס את הדעות הלוביסטיות שלו לדיוני הוועדה. פעם ראשונה, לטובת סוכני הביטוח, וכעת לטובת בעלי האולמות. אני בקשר מתמיד עם כל הגורמים בשטח, נפגש עם כולם ושומע באופן אישי. ‘הניתוק’ היחיד שלי הוא מבעלי עניין ואינטרסנטים”.

בעקבות ההודעה מיקי זוהר המשיך להתעמת עם שר האוצר: “לאור מתקפת הציוצים של השר ישראל כץ: אני מציע לו להירגע ולהתחיל לעבוד למען אזרחי ישראל תוך שימת דגש על קשב לצרכים ולבעיות.

“חבל מאוד שהוא מנסה להשליך עליי את ההתנהלות הכלכלית המנותקת שלו, במקום להיאבק אך ורק למען הצרכים של הציבור. אמשיך להילחם למענכם, גם אם זה לא מוצא חן בעיניו”.

אחרי העימות החריף, השר כ”ץ וח”כ מיקי זוהר זומנו ללשכת ראש הממשלה נתניהו – שם ינסה להרגיע את הרחות ולפשר ביניהם.