“מגיע לו צל”ש” • הלינץ’ בבאר שבע: שניים מהמעורבים זוכו מחמת הספק

חייל צה"ל וקצין שב"ס שבעטו במבקש מקלט אריתראי בו חשדו כי הוא המחבל שביצע פיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע, לפני חמש שנים, זוכו מחמת הספק בבית המשפט המחוזי • הסנגור: "לא ניתן להתעלם מהעוול הנוראי שנעשה למרשי, בעצם הגשת כתב האישום החמור והבזוי כנגדו"
חיים טוויל
כ"ח תמוז התש"פ / 20.07.2020 10:13

בית המשפט המחוזי בבאר שבע זיכה הבוקר (שני) מחמת הספק את חייל צה”ל יעקב שמבה וקצין שב”ס רונן כהן – שהועמדו לדין בגין עבירות של חבלה בכוונה מחמירה.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

השניים בעטו בהבטום זרהום, מבקש מקלט מאריתראה, לאחר שחשדו בו כי הוא המחבל שביצע זמן קצר קודם לכן את הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע.

הפיגוע בתחנה המרכזית בבאר שבע התרחש לפני כחמש שנים – ב-18 באוקטובר 2015 – בעיצומו של גל טרור שפקד אז את מדינת ישראל.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

מחבל בדואי, חמוש באקדח וסכין, נכנס לתחנה המרכזית, ירה למוות בחייל צה”ל, חטף את נשקו ופתח בירי אל עבר אזרחים, עד שחוסל.

בפיגוע נפצעו עשרה בני אדם, 3 מתוכם באורח קשה.

עקב טעות בזיהוי, נורה על ידי אנשי ביטחון גם הבטום זרהום, נתין אריתראי ששהה בישראל במעמד של מבקש מקלט.

בעת שגסס, הוא הותקף על ידי חלק מהנוכחים בזירת האירוע – עד למותו.

עו”ד איתמר ברקאי שייצג את הלוחם שזוכה:  “מדובר ביום שמחה אשר מהול בעצב. אני מברך על החלטתו הנכונה והצודקת של בית המשפט הנכבד אשר זיכה את מרשי מכתב האישום החמור והחריג שהוגש כנגדו, אך באותה נשימה לא ניתן להתעלם מהעוול הנוראי שנעשה למרשי, לוחם בגולני בזמן האירוע נשוא כתב האישום, בעצם הגשת כתב האישום החמור והבזוי כנגדו, וזאת אך בשל פועלו כלוחם בזירת פיגוע חי ומתנהל, ומתוך רצונו לחתור למגע עם מי שזוהה כמחבל ולהביא לסיומו של אירוע הטרור”.

הסנגור הוסיף: “אמרתי בתחילת הדרך כי במצב דברים הגיוני ונורמאלי היה זוכה מרשי לצל”ש על תפקודו באירוע ולא בכתב אישום, ואני עדיין סבור שכך צריך להיות גם היום. אני גאה במרשי ובפועלו ושמח שצדקתו יצאה היום לאור”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות