משרד התחבורה: ביו”ש ישלמו חצי מחיר במזומן – אבל הנהגים מסרבים

תושבי יו"ש שילמו מאז פרוץ הקורונה מחיר כפול בתחבורה ציבורית, בשל הפסקת תשלום במזומן • למרות שהשרה הורתה לאפשר תשלום במזומן - נהגי חברות האוטובוסים מסרבים, וארגון העובדים הכריז סכסוך עבודה • דובר משרד התחבורה: לצערנו, חלק  מהנהגים לוקחים את החוק לידיהם
ישראל יוספי
כ"ז תמוז התש"פ / 19.07.2020 19:12

למרות ששרת התחבורה מירי רגב הנחתה כבר לפני שלושה שבועות את הרשות הארצית לתחבורה ציבורית לאפשר תשלום במזומן בתחבורה הציבורית, שהופסק עם פרוץ מגיפת הקורונה – נהגי חברת האוטובוסים אינם מקיימים את החלטת משרד התחבורה.

לחצו כאן: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

זאת, על רקע הטענה כי ישנו סיכון בריאותי של נהגי האוטובוסים, במידה ויקבלו תשלום במזומן מציבור הנוסעים.

כפי שנחשף בחרדים 10, מחירי התחבורה הציבורית ביהודה ושומרון זינקו לאחר שהשר לשעבר בצלאל סמוטריץ חתם על תקנה, עם פרוץ מגיפת הקורונה, כי  לא יבוצע תשלום במזומן, אלא באמצעות בכרטיס רב קו בלבד – צעד שגרם לעליית מחירי התחבורה, משום שתושבי יהודה ושומרון נהנו מהנחה בעלות הנסיעה בגין תשלום במזומן בלבד.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

בעקבות כך, מחיר נסיעה מהיישוב עמנואל, למשל,  לעיר התורה והחסידות בני-ברק שעלה לפני התפרצות הנגיף כ-9.5 שקלים והתשלום בוצע במזומן בלבד, עולה בחודשים האחרונים כ-19 שקלים.

בעקבות פניות של חרדים 10 וראש מועצת עמנואל אלי גפני למשרד התחבורה, ובפעילותו של סגן השר אורי מקלב, השרה רגב התחייבה כי תקיים עבודת מטה בעניין  – ולפני שלושה שבועות קיבלה החלטה לאפשר את התשלום במזומן ולא בכרטיס רב-קו.

יצוין, כי התשלום במזומן מאפשר גם לקשישים המוגדרים כ’אזרח וותיק’ ולעיוורים, לקבל הנחות.

אלא שלחרדים 10′ נודע, כי נהגי חברת ‘אפיקים’ המפעילה מערך קווי אוטובוסים ביו”ש, אינם נשמעים להחלטת משרד התחבורה – ואינם מקבלים תשלום במזומן, אלא בכרטיס רב קו בלבד.

בבדיקה שביצע חרדים 10 התברר כי אכן נהגי חברת ‘אפיקים’ ביישוב עמנואל מסרבים לקבל תשלום במזומן, ומדגישים כי התשלום מתבצע אך ורק בכרטיס רב קו – וכתוצאה מכך, במחיר כפול.

לפני כשבוע התייחס סגן השר אורי מקלב להתנגדות הנהגים לקבל תשלום במזומן: “אנחנו דואגים רבות לרווחת הנהגים, למעמד שלהם, לבריאותם של הנהגים אבל ההתנגדות הזו לא מקובלת עלינו היות וזה נעשה על גבם של הקשישים והעיוורים, אני קורא מפה לנהגים שלא יפריעו לתהליך החשוב הזה, אלפים נוספים ביהודה ושומרון משלמים היום כפול ממחיר הנסיעה בגלל ההתנגדות הזו”.

צילום: ערוץ כנסת

ראש מועצת עמנואל, אלי גפני, הדברים לא השתנו? הנהגים מסרבים לקחת תשלום במזומן. התשלום מתבצע רק בכרטיס רב קו.

“אם נהג לא לוקח הנסיעה בחינם. נהדר – כך זה 100% הנחה”.

אבנר עובדיה דובר משרד התחבורה, נהגי חברת אפיקים טוענים שהעניין נידון בבית המשפט – האם לקיים את ההחלטה שלכם. כרגע אין אפשרות לשלם במזומן.

“יש אפשרות תשלום במזומן ביו״ש”.

הנהגים מסרבים לקחת תשלום במזומן. אומרים שהתשלום מתבצע רק בכרטיס רב-קו.

“על פי החלטת משרד התחבורה על הנהגים לגבות מזומן מתושבי יו”ש. לצערנו, חלק  מנהגי האוטובוס לוקחים את החוק לידיהם. בית משפט דחה את עתירת ארגוני הנהגים”.

שי מלכה דובר חברת ‘אפיקים’ לחרדים 10:

“חברת אפיקים פועלת בהתאם לחוקי המדינה והנחיות הניתנות לשירותי התחבורה הציבורית, ועל כן בהתאם להוראת משרד התחבורה בעניין, הונחו כלל הנהגים בחברה לאפשר תשלום על נסיעות באוטובוסים במזומן.

“יחד עם זאת, נציין כי ארגון העובדים הכריז סכסוך עבודה בגין הגביה במזומן, על רקע טענה בגינה ישנו סיכון בריאותי של נהגי האוטובוסים בצעד זה.

“לכן, נהגים בכלל חברות התחבורה הציבורית מסרבים למלא את הוראת משרד התחבורה. בנושא מתנהל דיון בין הסתדרות העובדים למשרד התחבורה, אשר החברה מקווה כי יוביל לתוצאות לרווחת הנוסעים ולשביעות רצון הנהגים בהקדם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    זה גם באגד תעבורה ככה
    20/07/2020 16:04
    מכיר
  1. בעוטף ירושלים