גמליאל לעמיר פרץ: זו לא ישיבת ועד בקיבוץ – אל תתקע מקלות בגלגלים

תוכנית המענקים הובאה היום לאישור הממשלה, על אף המחלוקות, ולמרות שגם שרים בליכוד תקפו אותה, רוב השרים תמכו בתוכנית • השרה גילה גמליאל לשר עמיר פרץ: "צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר הזה"
אריה ריבקינד
כ"ז תמוז התש"פ / 19.07.2020 15:33

שרים בליכוד תקפו היום (ראשון) את תכנית המענקים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטענו בישיבת הממשלה כי יש להחיל בה שינויים.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

השרה גילה גמליאל טענה שצריך לבחון אפשרות להעניק שוברים ולא כסף מזומן – כך שיהיה ניתן להבטיח שהרכישה תיעשה בארץ בלבד. השר זאב אלקין הציע להעניק את הכספים רק למי שזכאי לקצבאות הכנסה.

גם שרים מכחול לבן טענו שיש להחיל שינויים בתוכנית, כך שיותר כסף יגיע למי שצריך אותו, כמו מובטלים ומי שיצאו לחופשה ללא תשלום – ולא לכלל האזרחים.

סובלים ממחלות רקע? ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ אמר בדיון: “בימים כתיקונם, הייתי מקבל את התוכנית, שמבוססת על תפיסה אוניברסלית בה אני מאמין. אך בימים אלה, כשברור שהאוכלוסיות המוחלשות הן מנוע הצמיחה, עלינו להכין תוכנית משולבת – שבה חלק מהמענקים יחולקו אוניברסלית, ואחרים יסייעו לאוכלוסיות מוחלשות”.

על אף המחלוקות, רוב שרי הממשלה תמכו בתוכנית המענקים.

במהלך הישיבה הגנה השרה על דרך ניהול המשבר על ידי ראש הממשלה וטענה: “אנחנו מתמודדים עם אירוע שמתפתח ומשתנה בזמן אמת, ולכן ההחלטות מתקבלות בהתאם לאירוע”.

בתגובה תקף השר עמיר פרץ את האופן שבו מנוהל המשבר, ואת המונופול שמחזיק כרגע המל”ל בידו על הצגת הנתונים בנוגע למגיפה לשרי הממשלה.

“לא צריך להסתפק בדיווחי המל”ל”, טען השר פרץ, “הגיע הזמן שמול כל הצעת החלטה שעולה, בנוסף להמלצות המל”ל יקום צוות נוסף שיתן המלצות במקביל”.

השרה גילה גמליאל לא נותרה חייבת, ועקצה: “בגל הראשון הדברים עבדו מצוין ללא האחדות וללא הפריטטיות. זו ישיבת ממשלה, ולא ישיבה של הוועד בקיבוץ. צריך לאפשר לראש הממשלה לנהל את המשבר הזה ולא לתקוע מקלות בגלגלים”.

נקבע, כי אופן חלוקת המענקים יוחלט על ידי ועדה שבה יהיו חברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבטחון בני גנץ, שר האוצר ישראל כ”ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ. זאת לאחר שבכחול לבן מתחו ביקורת על מתווה החלוקה שלא כולל קריטריון סוציו-אקונומי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות