הסנגור: ‘לנהל דיון עם מסכות? לא רואה אם את שמחה או כועסת’

שלב ההוכחות במשפט יחל בינואר 2021: יתקיימו 3 דיונים בשבוע • עורך דינו החדש של נתניהו דרש לדחות את פתיחת שלב ההוכחות עד לאחר הקורונה • השופטת: מקווה שתשאר עו"ד קבוע • עו"ד של אלוביץ': התביעה ניסתה להסתיר מאיתנו חומרי חקירה • התובעת: "אף אחד לא מסתיר"
חרדים 10
כ"ז תמוז התש"פ / 19.07.2020 10:35

בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (ראשון) משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל הנאשמים הנוספים בתיקי 2000 ו-4000 בני הזוג אלוביץ’, ומו”ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

מדובר ב”דיון תזכורת” המתקיים בפני ראש הרכב השופטים בלבד, השופטת רבקה פרידמן-פלדמן

הדיון עוסק בקביעת מועדי דיוני ההוכחות בתיק, זאת לאחר חלוף מספר חודשים מהגשת כתב האישום.

השופטת רבקה פרידמן פלדמן, החליטה כי שלב ההוכחות במשפט יחל בינואר 2021. היא קבעה כי יתקיימו 3 דיונים בשבוע.

הנאשמים בתיק לא חויבו להתייצב לדיון היום, אך שאול אלוביץ’, אחד הנאשמים, בחר בכל זאת להתייצב באולם.

עו”ד יוסי שגב, סנגורו החדש של ראש הממשלה, תקף את החלטת ועדת ההיתרים לא לאשר לנתניהו אפשרות לקבל מימון להגנתו, בעקבות חוות דעת היועמ”ש.

“קיבלתי ייפוי כח לייצג אך ורק לישיבה הזו. נוצר מצב שבאשמת התביעה ידענו ברגע האחרון, לפני שבועיים, שהמימון שהיה בטוח שעומד להתקבל – לא התקבל. כתוצאה מכך עו”ד פטמן עזב”, ציין עו”ד שגב.

השופטת רבקה פלדמן-פרידמן תקפה את הדברים: “אני מקווה שאדוני לא יתחלף. אני לא רוצה למצוא את עצמנו בישיבה הבאה עם עורך דין שאומר שהייצוג לא הוסדר. התיק הזה מינואר. אם אדוני לא רוצה לייצג – הוא לא צריך לייצג. אי אפשר שכל פעם יבוא מישהו אחר. זה לא יעבוד כך. אני באמת מנסה להבין איך אתם רואים את ההמשך. האם נחכה עד שהנושא הזה יוסדר? אנחנו נמצאים בתהליך שצריך ייצוג וצריך לדעת מי מייצג”.

בהמשך טען שגב כי לא ניתן לנהל את שלב ההוכחות כל עוד נמשכת מגיפת הקורונה: “התיק הזה נכפה על ראש הממשלה בזמן עבודתו כעובד ציבור. אנחנו עוד לא מוכנים לקבוע הוכחות.

“נתחיל בקורונה: אני לא יכול לחקור עדים והעד יושב עם מסיכה. איך אפשר לעשות חקירה נגדית כאשר אני עומד עם מסיכה, העד עם מסיכה וגברתי עם מסיכה, ואני לא יכול לראות אם את שמחה או כועסת”.

השופטת שאלה את עו”ד שגב: “אדוני מציע לסגור את דלתות בית המשפט לחודשים הקרובים?”

עורך הדין השיב: “לא. אני מציע שניקח את החודשים הקרובים. אני בא לכאן היום כשאני לא מוכן. אני מציע שנבוא לכאן עוד שישה חודשים, אחרי הקורונה, נהיה יותר חכמים”.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, עורכת הדין מיכל רוזן-עוזר, פרקליטתו של אלוביץ’, ביקשה לדון במפגש שהתקיים בין אלוביץ’ לבנו, וטוענת כי הופעל על אור אלוביץ’ לחץ להפוך את אביו לעד מדינה. עורכת הדין רוזן עוזר הוסיפה: “התביעה ניסתה להסתיר מאיתנו חומרי חקירה, אי אפשר לקבוע מועד להתחלת ההוכחות”.

לטענת הסנגורית, “בתיק הזה יש אירועים סופר דרמטיים, מאות אלפי שעות של הקלטה, עשרות עמודי פרוטוקול והמון מקרים של שלוש נקודות – אין לי ברירה אלא לחזור להקלטות כדי לבדוק שבאמת לא מבינים את מה שנאמר בהן”.

היא הוסיפה: “מצאנו פרוטוקולי חקירה משובשים מהם נמחק כי טרם המפגש בין אור אלוביץ’ לאביו החוקרת מבקשת במפורש מאור לפטר את עו”ד ז’ק חן”.

זאת בניגוד להכחשותיו של היועץ המשפטי.

ליאת בן ארי: “אין לי מה לומר. אני צריכה לבדוק את הנושא”.

התובעת ליאת בן ארי הגיבה לטענות על כך שלא הועברו חומרי חקירה לסנגורים ואמרה: “לצערי, מצד נתניהו אף אחד לא פנה אלינו, ואז באים בטענות. אמרנו להם שנדריך אותם על החומרים ולא הייתה שום פנייה. אף אחד לא הסתיר חומרי חקירה מהסנגורים, ההקלטות מונחות בפניהם”.

בד בבד, הפרקליטות ביקשה להתחיל את המשפט בתיק 4000, אך בן ארי ציינה כי הם יהיו מוכנים להתגמש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שמירת הבריאות
    19/07/2020 13:30
    רון
  1. על מנת להוכיח ולדעת כוונתם האמיתית של ההפגנות האלימות הללו – שהרי באופן רישמי הם מכחישים, שאין מדובר ב”רק לא ביבי”, בכל זאת ניתן לבדוק הדבר לפי מה שאמרו חכמינו ז”ל [עירובין סה, ב]: “אָדָם ניכר בכיסו בכוסו וּבָכָּעָסוֹ”.

    ונראה שמדובר אפילו באדם אחד, ושזה באמת תהליך, שגם הסדר בזה מדוייק להפליא : קודם כל על מנת לצאת להפגין מסבירים שהסיבה הראשונה היא “בכיסו” – שאיבדו את הפרנסתם ר”ל. ו’מסבירים’ שאך זאת סיבת ההפגנה. אח”כ כשכבר הגיעו להפגנה נהיה המבחן “בכוסו”, דהיינו שרואים כל כך הרבה אלפים משתתפים בה, נהיו ‘שיכורים’ מזה. ואח”כ כבר יוצא אוטומטי האמת – ה”כעס”: שהסיבה האמיתית של ההפגנה היא אכן “רק לא ביבי” ונשפך להם השנאה היוקדת האישית לעריפת ראשו: שביבי המושחת חייב ללכת לכלא הביתה.