פרצו מחסומים, ריססו גז פלפל על שוטרים: השמאל מתפרע בת”א וי-ם

אלפים הגיעו למחאת העצמאיים בגן צ'ארלס קלור שבתל-אביב • אלפים מפגינים גם מול בית ראש הממשלה בבלפור על התנהלות הממשלה • "הזיגזגים והשליפות של 48 השעות האחרונות הדגימו את הנזקים האדירים"
דוד ליבוביץ
כ"ז תמוז התש"פ / 18.07.2020 21:50

המחאות כנגד מדיניות הממשלה ממשיכות: הערב (שבת) הגיעו אלפים למחאת העצמאיים בגן צ’ארלס קלור בתל אביב.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

במקביל הגיעו כ-2000 מפגינים למחאה בסמוך לבית ראש הממשלה בבלפור. המפגינים קראו קריאות בגנות הממשלה והעומד בראשה,  וכן מוחים על ההתנהלות בכל הנוגע למשבר הכלכלי שנוצר בשל המאבק בנגיף. קטע הכביש ברחוב עזה נחסם לתנועה מבן מימון ועד כיכר פריז.

בהמשך נרשמו עימותים קשים בין שוטרים למפגינים. חלק מהמפגינים פרצו את מחסומי המשטרה, החלו בצעדה ואף הגיעו לצידו האחורי של מעון ראש הממשלה.

במהלך הצעדה ברחוב בצלאל בירושלים המשטרה הפעילה זרנוקי מים בעוד המפגינים קראו “מדינת משטרה”.

מאוחר יותר החלה המשטרה לפנות מפגינים בכוח מהמקום.

גם המפגינים בתל אביב מתעמתים עם השוטרים תוך השלכת חפצים לעברם וניסיון לפרוץ את הגדרות שהציבה המשטרה.

המשטרה הזהירה את המתפרעים כי תאלץ לפזרם בכוח ודורשת כי יחדלו מהאלימות.

המפגינים גם ניפצו שמשות במרכז העיר. כוחות משטרה הוזעקו למקום.

לפי המשטרה, המפגינים התיזו גז פלפל כנגד קצין משטרה והמשיכו בפעילות אלימה כנגד השוטרים.

המשטרה ביצעה מעצרים של חשודים בפגיעה בשוטרים ובהסתה לאלימות.

מארגני האירוע בתל-אביב פרסמו הודעה לקראת ההפגנה: “הזיגזגים והשליפות של 48 השעות האחרונות הדגימו את הנזקים האדירים שהממשלה הזאת יוצרת. עם כותרות אי אפשר לשלם במכולת – עמדתם בראש? קחו אחריות”.

בארגוני העצמאיים אומרים הערב כי אם הממשלה לא תיענה לדרישות של העצמאים, בעוד 8 ימים, “העצמאיים שמהווים את עמוד השדרה הכלכלי של המשק יחלו בהשבתה הדרגתית”.

הזמר מוקי עלה ביום שישי להפגין מול ביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אך נטש בכעס זמן קצר לאחר שהגיע.

לפני כניסת השבת סיפר בפייסבוק: “עליתי לפני שעה קלה לקבלת שבת בבלפור במטרה להביע סולידריות עם מחאה עממית רחבה שעיקרה התמודדות שלנו כחברה וכעם עם שחיתות שלטונית. באתי לתמוך בנו, אנחנו שכורעים תחת נטל כלכלי חסר תקדים, גזרות שאינן רק כלכליות שמשבשות את אורח חיינו, ילדינו ומשפחותינו. נתקלתי במפגן של שנאה שמכוון באופן אישי אך ורק אל מול ראש הממשלה ובני משפחתו. לא זו דרכי ולכן הלכתי”.

“אני מאמין בכל ליבי ששנאה כמו שראיתי היום לא תוביל אותנו כחברה, כעם וכמדינה לשום מקום טוב”.

“אנחנו שרוצים בשינוי, שרוצים עתיד טוב יותר למשפחותינו, חייבים לחשב מסלול מחדש, לבוא ממקום של אהבת אדם, אהבת האחר, בנייה ולא הרס. בואו נחליף את השפה שבה משתמשת המחאה הזו. בואו נשנה את הטון. סמנטיקה מייצרת ומייצגת מציאות מחשבתית. בואו לא ניפול למחוזות אפלים. בואו נהיה בטוב, נעזור לחלשים לשרוד. בואו נשתמש בערכים שעליהם קמה החברה שלנו ומושתת העם היהודי מדורי דורות: נתינה ועזרה הדדית, בניה ולא הרס, אהבה ולא שנאה. בואו נהיה אחד בשביל כולם וכולם בשביל אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות