השוטר הבהיל ילדה בת 13 מאשדוד בשל מסיכה והיא התעלפה ואושפזה

בני משפחתה של נערה בת 13 מהעיר אשדוד טוענים כי שוטר ביקש ממנה תעודת זיהוי בגלל שלא חבשה מסיכה על האף - היא נלחצה מאיומיו לאזוק אותה והתעלפה • המשטרה: "הוחלט על מתן הערה פיקודית לשוטר"
חרדים 10
כ"ה תמוז התש"פ / 17.07.2020 11:39

בני משפחתה של נערה בת 13 וחצי טוענים כי  כי כאשר הלכה לעשות ‘על האש’ עם כמה חברות בפארק לכיש שבאשדוד – שוטר שביקש ממנה ת.ז בגלל שלא חבשה מסיכה הבהיל אותה והיא התעלפה.

איך הוא הצליח לעשות תואר יוקרתי בלי מכינה ותנאי סף? הסוד בפנים

לפי דיווח באתר אשדוד 10, השוטר שהגיע לפארק ניגש אל הנערה משום שהיא לא הייתה עם מסיכה על האף, וביקש ממנה תעודת זיהוי.

מכיון שאין ברשותה תעודת זהות, “הוא ביקש מספר זיהוי וגם זה לא היה לה”, מספר אחיה.

לדברי בני המשפחה, באיזשהו שלב השוטר התחיל להלחיץ אותה ואמר כי אם היא לא תביא לו את המספר – הוא יקח אותה לתחנה.

האח לאשדוד 10: “אחותי נבהלה והתחילה לרוץ. השוטר רץ אחריה ואמר לה שאם היא עוד פעם תברח, הוא יאזוק אותה – והוציא אזיקים. הילדה התחילה להילחץ ונפלה והתעלפה”.

לדברי בני המשפחה, השוטר עזב את המקום, והנערה הגיעה לבית חולים אסותא אשדוד, שם היא מאושפזת.

לאחר בדיקה מקיפה במשטרת אשדוד, בהוראת מפקד המרחב, נמסר מדוברות מרחב לכיש: “אתמול, מיד עם קבלת הפנייה אודות האירוע באשדוד, נפתחה בדיקה במרחב לכיש: יועמ”שית המחוז פנתה למח״ש שעדכנו אותה כי החליטו שלא לחקור.

“בבדיקה הורדו ונצפו מצלמות הגוף ונקראו דוחות הפעולה. מהבדיקה עלה כי השוטר פעל במסגרת סמכותו אולם לא הפעיל שיקול דעת, כמתבקש מהנחיות מפקד המרחב בכל הקשור לאכיפת עטיית המסיכה אל מול אוכלוסיות מיוחדות.

“עוד עלה מהצפיה במצלמות באופן חד משמעי שהשוטר לא השאיר את הילדה מעולפת ואף ניסה לדבר איתה ודאג לשלומה.

“בסיומה של הבדיקה הוחלט על מתן הערה פיקודית לשוטר בה צויין כי השוטר לא פעל ברגישות המתבקשת ממנו ולא הפעיל את שיקול הדעת הנתונה לו כשוטר”.

גורמים במשטרת אשדוד אמרו לאשדוד 10, כי מדובר בשוטר טוב ומצטיין, וכי בסך הכל עשה עבודתו בנוגע לחבישת מסכות ברגישות גדולה.

אותם גורמים טוענים, כי השוטרים נמצאים בחזית מאבק הקורונה והכי קל ופשוט לא לבקש מאף אחד לעטות מסיכה. “דורשים בריאות ואנחנו עושים הכל ומשתדלים לבקש בהכי נימוס. זו לא עבודה קלה. צריך להבין גם אותנו. זה בנוסף למשימות שלנו במלחמה בפשע ובסדר הציבורי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חרדים ילד כאפות של המדינה
    17/07/2020 17:27
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תמשיכו ללמד זכות ולהתפייס עם המשטרה.
    כשתיבנו שהכנופיה הזאת מבינה רק הרבה כח יתחילו להתייחס אליכם בכבוד.